arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ادعای خط دادن جان کری به ایران / ورود میانجی آشنا به تنش ایران و آمریکا / راز بنیامین فاش شد / فروزان ادعاها درباره همسرش را تحمل نکرد / ربایش «باران» به مواد مخدر ارتباط داشت؟ / احمدی‌نژاد كه آمد، ناطق رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ورود میانجی آشنا به تنش ایران و آمریکا - سفیر عمان در واشنگتن گفت: اگر ایران و آمریکا بر مؤثر بودن میانجیگری عمان باور داشته باشند، مسقط برای حل تنش دو طرف آمادگی دارد. «حنینه المغیری» البته افزود: در سال ۲۰۱۳ عمان میانجیگر مذاکرات هسته‌ای میان ایران و آمریکا نبود بلکه تنها محل این مذاکرات را تأمین کرد.

اتحادیه اروپا: هیچ ضرب‌الاجلی را نمی‌پذیریم - اتحادیه اروپا در واکنش به مهلتی ۶۰ روزه ایران برای اجرای تعهدات بانکی و نفتی اروپا و همچنین توقف برخی اقدامات ذیل برجام، اعلام کرد که هیچ ضرب‌الاجلی را از سوی تهران نمی‌پذیرد. همزمان مرکل، صدراعظم آلمان از ایران خواست تا به برجام پایبند باشد و مکرون، رئیس جمهور فرانسه نیز اگرچه گفت توافق هسته‌ای ایران ناقص است اما در عین حال تاکید کرد که باید هر آنچه برای حفظ برجام نیاز است، انجام گیرد و ایران هم باید به پایبندی به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای (برجام) را ادامه دهد. موگرینی هم گفت: سرمایه‌گذاری اتحادیه اروپا در اقدامات عدم اشاعه، همچنان برای ما در اولویت است. ایران تا کنون به تمام تعهداتش ذیل توافق هسته‌ای پایبند بوده است.

راز بنیامین فاش شد - یک روز پس انعکاس گسترده و انتشار تحلیل‌ها و گمانه‌های متنوع در خصوص دلایل حذف ناگهانی برنامه «ماه ماه» با اجرای بنیامین بهادری از کنداکتور رمضانی شبکه سه سیما، روزنامه «جام‌جم» به‌عنوان ارگان رسمی صداوسیما دیروز در گزارشی نوشت: تولید و پخش «ماه ماه» به طور کامل متوقف شده است و تلویزیون قصد دارد برای بعد از این حضور سلبریتی‌ها در قاب سیما را ضابطه‌مند کند. جلوگیری از اجرای بنیامین بهادری در ماه رمضان هم به‌عنوان «گام اول» در این مسیر توصیف شده‌است. اکنون باید دید آیا رویکرد تازه معاونت سیما در ادامه حضور محمدرضا گلزار، حمید گودرزی، دانیال عبادی، امیرعلی دانایی و پژمان بازغی هم تاثیری خواهد داشت؟

فروزان ادعاها درباره همسرش را تحمل نکرد - محسن فروزان، دروازه بان تراکتور که در بازی سپیدرود سه گل بد خورده بود، در واکنش به اظهارات تاج، رئیس فدراسیون که گفته بود همسر فروزان سایت شرط بندی دارد، و ارتباط دادن سایت «نسیم بت» به همسرش گفت که خدا را شکر می‌کنم که اطلاعات سپاه وارد ماجرا شد. آن‌ها با امکاناتی که دارند، همه چیز را پیگیری می‌کنند و مشخص می‌شود ما هیچ تخلفی نکردیم. همسر من اگر می‌خواست سایت شرط‌بندی راه بیندازد، مگر دیوانه بود با اسم و مشخصات خودش این کار را انجام بدهد؟

ادعای خط دادن جان کری به ایران - «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت: «می‌دانید دوست دارم درباره ایران چه اتفاقی بیفتد؟ دوست دارم به من زنگ بزنند. می‌دانید که جان کری با آنها زیاد صحبت می‌کند. جان کری بهشان می‌گوید که زنگ نزنند.» در واکنش، سخنگوی جان کری گفت: همه حرف‌های امروز رئیس‌جمهور ترامپ اشتباه است، والسلام! او گفت: او درباره واقعیت‌ها در اشتباه است، درباره قانون در اشتباه است و نکته غم‌انگیز اینکه درباره نحوه استفاده از دیپلماسی برای ایمن نگاه داشتن آمریکا هم در اشتباه است.

احمدی نژاد كه آمد، ناطق رفت - ضیافت افطاری جامعه اسلامی مهندسین شامگاه دیروز با حضور تنی چند از شخصیت‌های سیاسی و اعضای این حزب در مجتمع آدینه تهران برگزار شد. شنيده شده كه پس از ورود احمدي نژاد به ضيافت، ناطق نوري بلافاصله سالن را ترك كرده است.

فوتبال اروپا در قبضه انگلیس - در اتفاقی نادر، هر 4 فینالیست دو جام باشگاهی اروپا انگلیسی شدند. لیورپول و تاتنهام فینال لیگ قهرمانان را برگزار خواهند  کرد و چلسیو آرسنال نیز فینال لیگ اروپا را. جالب اینجاست که به جز لیورپول، سه تیم دیگر از یک شهر هستند یعنی لندن

ربایش باران شیخی به مواد مخدر ارتباط داشت؟ - سردار کیومرث عزیزی فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت:در حال حاضر مستندی در خصوص ربط پرونده ربایش باران شیخی 8 ساله به مواد مخدر وجود ندارد و آنچه برای ما مسجل است اینست که آدم رباها با خانواده یک بده بستان مالی داشته اند که هنوز قانونی بودن آن مشخص نیست.

نظرات بینندگان