arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۴۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰

دانش‌آموزان نخبه از خدمت دوره ضرورت معاف نمي‌شوند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي ناجا با تشريح تسهيلات براي ادامه تحصيل مشمولان نخبه گفت: دانش‌آموزان نخبه از خدمت دوره ضرورت معاف نمي‌شوند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، سرهنگ محمدرضا اكبرحلوايي گفت: دانش‌آموزان نخبه افرادي هستند كه در المپيادهاي علمي، جهاني و بين‌المللي يا داخلي جزء نفرات برگزيده اول تا سوم باشند كه برابر مقررات موجود هيچ‌يك از مشمولان بدليل شناخته‌شدن به عنوان نخبه از خدمت دوره ضرورت معاف نمي‌شوند.

وي به امتيازات مشمولان نخبه اشاره كرد و گفت: امتيازاتي نظير ايجاد تسهيلات براي تحصيل در مقاطع بالاتر در داخل و خارج از كشور، مساعدت در خروج از كشور براي شركت در همايش‌ها، امكان استخدام در سازمان‌ها قبل از انجام خدمت دوره ضرورت، بهره‌مندي از كسر خدمت سربازي در حين تحصيل در قبال ارائه پروژه‌هاي تحقيقاتي مورد تاييد ستادكل نيروهاي مسلح، همچنين تعويق در زمان اعزام به خدمت براي آنان در نظر گرفته مي‌شود.

معاون مشمولان و امور معافيت‌هاي سازمان وظيفه عمومي افزود: نخبگاني كه با مدرك كارشناسي ارشد و بالاتر پروژه‌هاي تحقيقاتي مورد نياز درسطح ملي يا نيروهاي مسلح را به انجام برسانند با تاييد مراجع ذيربط به عنوان كسر از خدمت دوره ضرورت آنان محسوب و پس از طي دوره آموزش نظامي كارت پايان خدمت دريافت خواهند كرد.

وي گفت: پروژه‌هاي مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري اين قبيل اشخاص چنانچه داراي حوزه‌هاي تعيين شده نباشد در شمول كسر خدمت قرار نمي‌گيرد.

حلوايي گفت: نخبگان مرتبط با بنياد ملي نخبگان به بنياد نخبگان نيروهاي مسلح معرفي و با معرفي اين بنياد به وظيفه عمومي مي‌توانند از امتيازات لحاظ شده بهره‌مند شوند.
نظرات بینندگان