arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰

رئيس جمهوري تونس: نگراني غرب نسبت به حزب النهضة بي‌معناست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس جمهوري موقت تونس با انتقاد از نگراني غربي‌ها از پيروزي اسلام‌گراها در تونس عنوان داشت كه فرانسوي‌ها درك درستي از كشورهاي عربي ندارند.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، المنصف المرزوقي، رئيس جمهوري موقت تونس در گفت‌وگو با روزنامه فرانسوي ژورنال دوديمانش، عنوان داشت: من اظهارات نژادپرستانه‌ برخي ها در پاريس از جمله وزير امور خارجه سابق اين كشور را نمي‌توانم هضم كنم كه دموكراسي را مختص كشورهاي غربي مي‌دانند.

وي در ادامه عنوان داشت: روحيه استعمارگري پايان يافته و انقلاب ژوئيه 2011 به ما دموكراسي، جمهوري و در نهايت استقلال عطا كرده است. نگراني غربي‌ها از حزب النهضة بي معناست و فرانسوي‌ها در اين خصوص همچنان اسير تفكرات قديمي خود هستند.

المرزوقي كه خود مدتي را در فرانسه در تبعيد به سر مي‌برد، با بي‌دليل دانستن نگراني‌ها نسبت به حزب اسلام‌گراي النهضة تونس گفت: در جامعه ما دو بخش سنتي محافظه‌كار و تجددگرا وجود دارد و ديد سياسي محافظه‌كاران در تونس ديد اسلامي است، در غرب نيز شما احزاب دموكرات با گرايش‌هاي مسيحي داريد و ما نيز در تونس احزاب دموكرات با گرايش اسلامي داريم.

رئيس جمهوري موقت تونس در ادامه با دفاع از اساسنامه الحكم الرشيد كه مورد توافق اسلام‌گراهاي تونس است، عنوان داشت ما در نزديك كردن اسلام‌گراها به دموكراسي و حقوق بشر نقش داشته و براي اين امر تلاش كرده‌ايم، ما به اين نتيجه رسيده‌ايم كه كشور بدون در نظر گرفتن دين و تاريخ خود نمي‌تواند موفق باشد.
نظرات بینندگان