arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۵ - ۲۸ آذر ۱۳۹۰

رهبر انقلاب: ظرفيت عظيم حج، فرصت مناسبي براي گسترش اسلام بر مبناي وحدت ديانت و سياست است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رهبر معظم انقلاب اسلامي ظهر امروز (دوشنبه) در ديدار مسوولان و دست‌اندرکاران حج امسال، حج را فرصت بزرگ و لطف و نعمت خداوندي برشمردند و خاطرنشان کردند: شکر کامل اين نعمت بزرگ الهي در قدرشناسي و استفاده حداکثري از اين فرصت بي نظير است که امسال به عنوان نمونه در برگزاري مطلوب و باشکوه دعاي کميل و دعاي عرفه تجلي پيدا کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، حضرت آيت‌الله خامنه‌اي ظرفيت‌هاي حج را بالاتر و وسيع‌تر از اين دانستند و افزودند: يکي از فرصت‌هاي عظيم حج، امکان گسترش تفکر اسلامي بر مبناي «وحدت ديانت و سياست» و «حضور دين در عرصه‌هاي مختلف زندگي» است که جا دارد معارف ناب اسلامي به صورت صحيح و متقن در اختيار تشنگان اين حقايق قرار گيرد.

ايشان در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به نقش و اهميت رفتار زائران ايراني در معرفي حقايق موجود در ايران اسلامي خاطرنشان کردند: يک زائر ايراني بايد مظهر انساني متدين مؤدب، مرفه، با انضباط، مهربان با ديگران و معتقد به برادري اسلامي باشد و اين تبليغ عملي از هر سخن و بياني مؤثرتر است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي همچنين افزودند: برنامه‌ريزي در حج بايد به گونه‌اي باشد که يک حاجي از فرصت حضور خود در سرزمين وحي، بيشترين بهره برداري معنوي را از قرآن و ادعيه و معارف آن داشته باشد.

در ابتداي اين ديدار و پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب اسلامي حجت‌الاسلام والمسلمين قاضي عسگر نماينده ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني در گزارشي با اشاره به اهتمام مسوولان و متوليان برگزاري حج امسال به پيگيري تدابير رهبر معظم انقلاب در ارتقاء رويکردهاي فرهنگي – معنوي حج، به مجموعه اقدامات بعثه مقام معظم رهبري در اين زمينه اشاره کرد.

همچنين آقاي ليالي رييس سازمان حج و زيارت نيز با ارائه گزارشي در مورد عملکرد بخش اجرايي حج امسال، مطالبي در مورد وضعيت عمليات انتقال و بازگشت حجاج، صرفه جويي هاي صورت گرفته و ارزيابي عملکرد مديريت کاروان‌هاي حج ارائه کرد.

نظرات بینندگان