arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۵ - ۲۹ آذر ۱۳۹۰

معاون علمی احمدی نژاد و "تاكسي‌هاي هوايي در آسمان ايران"

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور از تشكيل كارگروه توسعه صنعت هواپيمايي كشور با همکاري اين معاونت و وزارت دفاع خبر داد.

به گزارش ايسنا، دكتر نسرين سلطانخواه در نشست كميته راهبري «توسعه هوانوردي عمومي» که در محل اين معاونت برگزار شد، در اين زمينه افزود: با پيشنهاد وزير دفاع در جلسه هيأت دولت، کارگروهي با همکاري معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري براي توسعه صنعت هواپيمايي تشکيل شد که زمينه موافقت اعضاي دولت را نيز فراهم کرد.

وي با تاكيد بر اين كه بايد هوانوردي عمومي و استفاده از صنعت هوايي به يک فرهنگ عمومي تبديل شود، توضيح داد: در گذشته تاکسي سرويس و آژانس در کشور وجود نداشت؛ اما با گذر زمان اين فرهنگ در جامعه عمومي شد تا جايي که در حال حاضر روستاهاي دور افتاده نيز از آن استفاده مي کنند؛ بنابراين هوانوردي عمومي هم مي‌تواند به تدريج به فرهنگ عمومي تبديل شود.

سلطانخواه با اشاره به وجود قوانيني براي تاکسي سرويس‌ها در کشور گفت: در زمينه هوانوردي نيز مي‌تواند قوانيني در كشور وضع شود؛ بر اين اساس قادر خواهيم بود تا اين صنعت را توسعه دهيم .

معاون علمي و فناوري رييس جمهور با تاكيد بر اين كه در حال حاضر مقرراتي در سازمان هواپيمايي وجود دارد که بايد منعطف شود، خاطرنشان كرد: بايد با همکاري سازمان هواپيمايي و نيروهاي مسلح مجوزهاي لازم براي گسترش هوانوردي عمومي وضع شود تا اين قوانين راه را براي توسعه صنعت هواپيمايي بگشايد.

وي با بيان اينكه بخش خصوصي بايد وارد صنعت هوانوردي عمومي شود، تصريح كرد: تمامي مجوزها بايد پيش از افتتاح طرح اخذ و مقررات لازم بر اين اساس وضع شود؛ در اين راستا معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري نيز حمايت هاي لازم را انجام مي‌دهد.

معاون علمي و فناوري رييس جمهور در ادامه سخنانش اظهار كرد: با توجه به اينكه اولويتهاي كشور بسيار زيادند بايد سرمايه گذاري در عرصه علم و فناوري به شکل صحيح صورت گيرد.

معاون علمي و فناوري رييس‌جمهور افزود: بايد به دنبال توسعه علم و فناوري در کشور، ثروت، رفاه و امنيت نيز افزايش يابد؛ به طوري که دستاورد آن موجب عزت و اقتدار کشورمان شود. در اين راستا معاونت علمي و فناوري تلاش مي‌کند تا با پيوند ميان علم و رفاه مسير را براي دستيابي به اين اهداف باز کند.

وي درباره ارتباط معاونت علمي رياست‌جمهوري با حوزه دفاعي كشور خاطرنشان کرد: خوشبختانه دانش انباشته ما در جنگ، تهديدها و تحريمها بسيار موثر عمل کرده است تا جايي که توانسته‌ايم در حوزه هاي دفاعي سرمايه گذاري کنيم، در حال حاضر در تلاشيم تا سرريز اين دانش را به بخشهاي عمومي و غيردفاعي هدايت کنيم.

وي ادامه داد: از آن جا که امنيت کشورمان تأمين شده است بايد در بخش توليد ثروت نيز از دانش متراکم استفاده کنيم.

سلطانخواه در پايان با ابراز خرسندي از اين كه توان دفاعي ايران به حدي است که توانست هواپيماي جاسوسي دشمن را زمين‌گير کند، تصريح کرد: در همه کشورها هواپيماهاي جنگي به مسافرتي اولويت داشته است و خوشبختانه همکاري وزارت دفاع و نيروهاي مسلح اين توانايي را در كشور ايجاد كرده است تا در بخش‌هاي مختلف، امنيت را ايجاد کنند.
نظرات بینندگان