arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۳۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

حمله حوثی‌های یمن به فرودگاه نجران عربستان، برای دومین روز متوالی

روز چهارشنبه، ۱ خرداد (۲۲ مه)، تلویزیون المسیره، متعلق به حوثی‌ها به نقل از "ارتش و کمیته‌های مردمی یمن" گزارش کرد که "در واکنش به ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف کشورمان ، فرودگاه نجران در جنوب عربستان با پهپاد قاصف K۲ هدف حمله قرار گرفته است." براساس این گزارش، حمله به فرودگاه نجران در ساعات بامداد روز چهارشنبه صورت گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حوثی‌های یمن از حمله دیگری به فرودگاه نجران در عربستان سعودی خبر داده است.

به گزارش بی بی سی، روز چهارشنبه، ۱ خرداد (۲۲ مه)، تلویزیون المسیره، متعلق به حوثی‌ها به نقل از "ارتش و کمیته‌های مردمی یمن" گزارش کرد که "در واکنش به ادامه حملات ائتلاف متجاوز سعودی در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف کشورمان ، فرودگاه نجران در جنوب عربستان با پهپاد قاصف K۲ هدف حمله قرار گرفته است." براساس این گزارش، حمله به فرودگاه نجران در ساعات بامداد روز چهارشنبه صورت گرفته است.

خبرگزاری تسنیم، به نقل از "یک منبع نظامی یمنی" گفته است که "عملیات هجومی یگان پهپادی" محل نگهداری هواپیماهای نظامی ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در فرودگاه نجران را هدف قرار داده است. نجران در جنوب عربستان واقع است.

این دومین حمله پهپادی حوثی‌ها به فرودگاه نجران طی دو روز اخیر است. روز گذشته گروه حوثی گفتند که به یک انبار تسلیحات و مهمات در فرودگاه نجران حمله کرده‌اند و منابع نظامی سعودی نیز برخورد یک پهپاد حامل مواد منفجره به "تاسیسات غیرنظامی" در استان نجران را تایید کردند. خبرگزاری تسنیم گفته است که حمله روز گذشته "نیروی هوایی ارتش یمن" به فرودگاه نجران آتش سوزی گسترده‌ای ایجاد کرد.

این خبرگزاری افزوده است که حملات پهپادی به تلافی حملات هوایی هفته گذشته عربستان به نقاطی در صنعا صورت گرفته که در آن تعدادی غیرنظامی از جمله چند زن و کودک کشته و زخمی شدند.

حمله هوایی عربستان به صنعا هفته گذشته و پس از آن صورت گرفت که یک پهپاد حامل مواد منفجره به خط لوله شرق به غرب عربستان برخورد کرد و باعث شد انتقال نفت از این خط لوله برای چند ساعت متوقف شود. حوثی‌های یمن مسئولیت این حمله را برعهده گرفتند. حمله به خط لوله نفتی سعودی یک روز پس از انفجارهایی در چند نفتکش متعلق به عربستان، امارات عربی متحده و نروژ در سواحل امارات روی داد.

دولت سعودی خواستار موضعگیری جهانی علیه ایران شد

همزمان، خبرگزاری دولتی سعودی گزارش کرده است که شامگاه گذشته هیئت دولت این کشور به ریاست ملک سلمان، پادشاه، تشکیل جلسه داد و در بخشی از این جلسه به بررسی تحولات بین‌المللی پرداخت.

این بیانیه با یادآوری برگزاری اجلاس فوق‌العاده سران عرب در مکه در پنجشنبه آینده، گفته است که هدف از این نشست "هماهنگی با کشورهای برادر در زمینه تعمیق امنیت منطقه و به خصوص در پی اقدامات ایران و گروه‌های نیابتی متجاوز وابسته به آن در منطقه و تبعات وخیم این اقدامات برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین ثبات در بازار جهانی نفت است."

در این بیانیه ادعا شده که دولت سعودی "در پی صلح در منطقه است و هیچ هدف دیگری ندارد و هر آنچه را که در قدرت دارد برای جلوگیری از جنگ به کار خواهد گرفت و دست صلح آن همواره به سوی همگان دراز است." این بیانیه می‌افزاید که دولت سعودی "معتقد است که مردم منطقه، از جمله مردم ایران، حق دارند از امنیت و ثبات برخوردار باشند و در راه توسعه کشورشان گام بردارند."

نظرات بینندگان