arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۵ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۸

وزیر دفاع لبنان: درخواست خلع سلاح حزب الله را نمی پذیریم

وزیر دفاع لبنان در پاسخ به شیطنت یک روزنامه سعودی درباره سلاح مقاومت با دفاع از وضع موجود گفت : چگونه می توانیم از حزب الله بخواهیم سلاح خود را زمین بگذارد در حالی که دائما از سوی صهیونیست ها تهدید می شویم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر دفاع لبنان در پاسخ به شیطنت یک روزنامه سعودی درباره سلاح مقاومت با دفاع از وضع موجود گفت : چگونه می توانیم از حزب الله بخواهیم سلاح خود را زمین بگذارد در حالی که دائما از سوی صهیونیست ها تهدید می شویم.

به نوشته روزنامه سعودی و فرامنطقه ای الشرق الاوسط، «الیاس ابوصعب» در گفت و گو با این روزنامه که امروز (چهارشنبه) منتشر شد در پاسخ به پرسشی درباره بحث دوگانگی سلاح در داخل لبنان بین مقاومت و ارتش این کشور تاکید کرد که ادعاهای اسرائیل مبنی بر تهدید بودن سلاح حزب الله را رد می‌کنیم زیرا اسرائیل قبل از وجود حزب‌الله هم ما را تهدید می‌کرد، سرزمین ما را اشغال و به لبنان از هوا ، زمین و دریا حمله می‌کرد .

ابوصعب افزود: چگونه می توانیم از حزب الله بخواهیم سلاح خود را در اختیار دولت قرار دهد درحالی که ممکن است اسرائیل ماه دیگر تهدید به جنگ کند؟ هرچند این جنگ برای دشمن اسرائیلی بسیار دردناک و گران خواهد بود بنابراین احتمال وقوع آن از سوی صهیونیست ها بعید است.

وزیر دفاع لبنان افزود: ما به ارتش لبنان و توانمندی‌های آن و اینکه ارتش مدافع شماره یک میهن و مرز‌های آن در برابر دشمن اسرائیلی ، تروریست‌ها و تکفیری‌ها است، باور داریم اما در عین حال نمی‌توانم طمع دشمن اسرائیلی به نفت، آب‌ها و سرزمینمان را نادیده بگیرم.

وی تصریح کرد که راهبرد دفاع ملی که «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان درباره آن سخن می گوید، راهبردی است که تاکید دارد ارتش لبنان باید سلاح در اختیار داشته باشد و از این کشور دفاع کند و گفت و گو درباره این راهبرد مستقیما پس از دستیابی به راه حل در پرونده های بزرگ دیگر، آغاز خواهد شد.

وزیر دفاع لبنان گفت که این کشور می‌تواند در قالب راهبرد دفاع ملی با حزب‌الله برای مقابله با تهدید رژیم صهیونیستی به تفاهم برسد.

ابوصعب درباره تنش های ایران و آمریکا نیز گفت که ضروری است طرف های لبنانی در تنش میان ایران و آمریکا بی طرف باشند چرا که جانبداری از هر طرف این تنش بر داخل لبنان تاثیر خواهد گذاشت.

وی افزود که احتمال جنگ نیز پایین است چرا که جنگ میان ایران و آمریکا پیروز نخواهد داشت و پیام های دو طرف حاکی از آن است تمایلی به جنگ ندارند.

نظرات بینندگان