arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۳ - ۳۰ آذر ۱۳۹۰

وضعيت فاجعه ملي در فيليپين اعلام شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
درپی تلفات جانی ناشی از سیلاب اخیر، رئیس جمهور این کشور وضعیت فاجعه ملی اعلام کرد.

به گزارش انتخاب، بنیگنو آکینو رئیس جمهور فیلیپین امروز چهار شنبه با صدور اطلاعیه ای ضمن اعلام وضعیت فاجعه ملی در این کشور خواستار تسریع در عملیات نجات، امداد رسانی و اسکان ساکنان مناطق سیل و طوفان زده در این کشور شد.

 رئیس جمهور این کشور به موجب این اطلاعیه و بااستناد به وسعت خسارات مالی و جانی ناشی از طوفان و سیلاب اخیر ، تمام آژانس ها و نهادهای دولتی فیلیپین را موظف کرد تا عملیات انتقال و امداد رسانی به مناطق سیل زده را در اولویت فعالیتهای خود قرار دهند. پاکوئیتو اوچوا، معاون اجرایی رئیس جمهور فیلیپین گفت:« دربخشی از این اطلاعیه ، نظارت بر کنترل قیمت های اجناس و کالاهای موجود در بازار بویژه در مناطق آسیب دیده تاکید شده است.»

وی افزود، جاری شدن باران و سیل شدید ناشی از طوفان سبب تلفات جانی شهروندان، تخریب و همچنین خسارات فراوان مالی به املاک و منازل و ساختمانهای این کشور شده است. معاون رئیس جمهور فیلیپین تصریح کرد، نهادهای دولتی می توانند از بودجه خود برای عملیات امداد رسانی، نجات و اسکان بازماندگان مناطق سیل زده استفاده کنند. افزون برآن مقامات اداره مدیریت کاهش و کنترل فجایع طبیعی فیلیپین شمار تلفات جانی این کشور در پی حوادث طبیعی اخیر را بیش ازیک هزار نفر اعلام کرد.
نظرات بینندگان