arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۷۹۷۳۷
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۸

هیاتی از طالبان راهی مسکو شد

طالبان که تاکنون در دو نشست افغانستان در مسکو برای رسیدن به صلح شرکت کرده است قرار است به زودی برای گفت وگو با مقامات روسیه راهی مسکو شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جنبش طالبان که تاکنون در دو نشست افغانستان در مسکو برای رسیدن به صلح شرکت کرده است قرار است به زودی برای گفت وگو با مقامات روسیه راهی مسکو شود.

خبرگزاری اینترفاکس روسیه به نقل از "ذیبی الله مجاهد" سخنگوی این جنبش خبر داده است که طالبان قرار است برای شرکت در کنفرانسی در خصوص افغانستان راهی روسیه شود.

گفتنی است، قرار است کنفرانسی به مناسبت یکصدمین سالروز برقراری روابط دیپلماتیک میان روسیه و افغانستان امروز سه شنبه برگزار شود.

علاوه بر این، هیات طالبان در بحث های پیرامون آینده افغانستان با شرکت شماری از سیاستمداران افغان در کنفرانسی که فردا چهارشنبه در مسکو برگزار خواهد شد قرار است شرکت کند.

به گفته سخنگوی جنبش طالبان، هیات این جنبش قرار است با برخی مقام های ارشد روسیه نیز دیدارهایی داشته باشد.
هیات طالبان از 14 نفر تشکیل شده و سرپرستی آن را ملا برادر آخوند معاون امور سیاسی رئیس جنبش طالبان افغانستان برعهده دارد.
رسانه های روسیه گزارش داده اند که چند تن از سیاستمداران افغان از جمله حامد کرزای نیز برای شرکت در کنفرانس مسکو اعلام آمادگی کرده اند.

یادآور می شود که 16 بهمن ماه سال 97 نیز نشست صلح مسکو با شرکت شماری از شخصیت های سیاسی و مقامات احزاب افغانستان که خارج از دولت وحدت ملی آرایش گرفته اند و نیز نمایندگان جنبش طالبان برگزار شد.
مقامات روس بارها مدعی شده اند که تلاش دارند شرایط را برای برقراری صلح در افغانستان و مشارکت جنبش طالبان در روند حل و فصل سیاسی بحران این کشور فراهم کنند.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان