arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۱۲۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۶ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / خبر نیویورک تایمز از شکرآب شدن رابطه ترامپ و بولتون بر سر ایران / مطهری مقصران حذفش از هیات رئیسه را معرفی کرد / تایید اقدام به خودکشی نجفی در هتل لاله / امریکا اروپا را بابت اینستکس تهدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

رابطه ترامپ و بولتون شکرآب شد؟ --- روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به اختلاف نظر عمیق میان رئیس جمهوری آمریکا و مشاور امنیت ملی کاخ سفید اشاره کرد و نوشت که ترامپ با اعلام مواضعی پیرامون ایران و کره شمالی خلاف آنچه بولتون مطرح کرده، او را کنار زد. پس از این اظهارات، بولتون هیچ اظهارنظری نکرد و در ضیافت شام حاضر نشد. چندین مقام آمریکایی گفتند که بولتون در محافل خصوصی ناخرسندی خود را از ترامپ ابراز کرده است. یک مقام آمریکایی نیز گفت که ترامپ در جمع های خصوصی گفته است: اگر دست جان (بولتون) بود، ما اکنون در چهار جنگ درگیر بودیم.

وحید هاشمیان اولین دستیار ایرانی ویلموتس شد --- وحید اولین دستیار ایرانی ویلموتس. وحید هاشمیان به عنوان مربی تیم ملی #فوتبال ایران انتخاب شد. او سابقه کار در تیم‌های پایه هامبورگ را دارد.

مادر میترا استاد: برای قاتلش قصاص می‌خواهم --- مادر میترا استاد در مصاحبه با ایران گفته "میترا لیسانس حسابداری داشت و قبل از ازدواج با نجفی به عنوان بازیگر فعالیت می‌کرد. حتی در فیلمی به نام «باران» هم بازی کرده بود و جایزه هم گرفته بود. ۶ یا ۷ ماه قبل بود که به عقد نجفی درآمد. پسرش همیشه به ما می‌گفت که میترا با نجفی اختلاف دارند. دخترم حتی ساعت ۴ و نیم بامداد سه‌شنبه ۷ خرداد و درست ساعاتی قبل از این‌که به قتل برسد به برادرش پیام داد که تا الآن با نجفی درگیر بوده است".

اگر با پایبندی به تعهدات‌شان به میز مذاکره بازگردند، راه به روی آنها بسته نیست --- حسن روحانی، رئیس جمهوری گفت "هر زمان آنها دست از ظلم نسبت به ملت ایران برداشته و تحریم‌های ظالمانه را کنار گذاشته و در برابر تعهدات خود پایبند بوده و به میز مذاکره‌ای که خودشان ترک کردند و برهم زدند، بازگشتند، راه به روی آنها بسته نیست".

پلیس: محمدعلی نجفی مجوز حمل اسلحه نداشته --- سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران، گفته است که محمدعلی نجفی از سال ۱۳۹۴ تا کنون هیچ مجوزی برای حمل اسلحه نداشته است. آقای رحیمی همچنین گفته است که پلیس از همان ابتدا به آقای نجفی مظنون بوده "چون استنادات و مدارک و قرائن و شواهد حاکی از آن بوده است."

تایید اقدام به خودکشی نجفی در هتل لاله --- نجفی در دادسرای جنایی تهران گزارش‌هایی را که  درباره اقدام به خودکشی او در هتل لاله تهران منتشر شده بود تایید کرد. او در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که در آن زمان به خاطر اختلافات با همسر دومش، میترا استاد، به این نتیجه رسیده که خودش را بکشد. نجفی گفته به این دلیل به هتل لاله رفته که نمی‌خواسته کسی به او دسترسی داشته باشد اما در نهایت یکی از کارکنان هتل او را پیدا کرده است.

عراقچی: با آمریکا هیچ گفت‌وگویی نداشته و نداریم --- عباس عراقچی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه می‌گوید "آنگونه که بارها اعلام کرده ایم هیچ گفت‌وگوی مستقیم یا غیرمستقیم با ⁧ آمریکا⁩ وجود نداشته و نخواهد داشت؛ اما جمهوری اسلامی ایران آماده مذاکره و گفت‌وگو با تمامی کشورهای منطقه ⁧ خلیج‌فارس⁩ به منظور کاهش تنش ها و برقراری روابطی متوازن و سازنده بر اساس احترام و منافع متقابل هستیم".

وزارت اطلاعات: همسر دوم محمدعلی نجفی با ما ارتباط نداشت --- دستیار ویژه وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید میترا استادی، همسر دوم محمدعلی نجفی که روز سه‌شنبه به قتل رسید، «هیچ‌گونه ارتباط و همکاری با وزارت اطلاعات نداشته است».

بولتون انفجارهای فجیره را به ایران نسبت داد --- جان بولتون، مشاور امنیت ملی در کاخ سفید، روز چهارشنبه انفجارهای فجیره را که به چهار نفتکش آسیب رساند به ایران نسبت داد. به گفته بولتون، عامل انفجارهای فجیره «مین‌هایی دریایی» بوده است که «به احتمال قریب به یقین ایرانی بودند».

رهبر معظم انقلاب: با آمریکا مذاکره نمی کنیم --- رهبر معظم انقلاب گفتند: درباره‌ی مسائل ناموسی انقلاب مذاکره نمیکنیم .... با آمریکا مذاکره نمی کنیم؛ مذاکره هیچ فایده‌ای ندارد، ضرر هم دارد .....تنها راه ما در مقابل فشارهای آمریکا، استفاده از ابزارهای فشاری که داریم، است .....فعلاً مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی اجرا میشود.....اگر مقتضی شد بعداً از اهرمهای بعدی استفاده خواهیم کرد

روایت مطهری از ریشه حذف او از نائب رئیسی مجلس --- مطهری گفت که اشتباه عارف در کاندیداتوری و کینه سران فراکسیون امید از سران فراکسیون مستقلان و بالعکس باعث عدم رای آوری او در انتخابات هیات رئیسه شده. او همچنین گفته در انتخابات اخیر، فراکسیون ولایی وانمود می کرد که بخش زیادی از آراء خود سفید یا به عارف خواهد بود.

اعترافات نجفی --- نجفی روز گذشته گفت: میترا استاد صدای مرا برای نهادهای امنیتی می فرستاد ....یک نهاد، تماس‌هاى مرا شنود مى‌کرد و به همسرم می‌داد .... بعد از قتل می خواستم خودکشی کنم .... قبل از اینکه خود را تسلیم کنم، به قم و سر خاک پدرم رفتم ...قصد تهدید همسرم را داشتم نه کشتن او را ....وقتی مرا با اسلحه به دست دید، ترسید؛ دستش را دور گردنم انداخت؛ همین باعث شلیک گلوله ها شد .... میترا استاد همیشه مرا تهدید می کرد که زندگی ات را نابود خواهم کرد؛مرا تهدید به خیانت و ارتباط با مردانی که قبل از من با آنها ارتباط داشت می کرد .... همسر دومم تاکید داشت که ابتدا زندگی زن اولم و دخترم را از بین می برد و سپس با خیانت به من، زندگی مرا نابود خواهد کرد +ویدئو

امریکا اروپا را بابت اینستکس تهدید کرد --- معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا کشورهای اروپایی را تهدید کرده که ممکن است ابزار مالی اروپا برای ارتباط مالی با ایران در چارچوب برجام را تحریم کند.

قتل امام جمعه کازرون --- حجت‌الاسلام محمد خرسند ساعتی پیش توسط فردی درب منزل خود با ضربات چاقو مورد حمله قرار گرفت و به بیمارستان منتقل شد، اما متاسفانه بدلیل عمق جراحت در ناحیه شکم، در بیمارستان کازرون جان به جان آفرین تسلیم کرد. قاتل ساعتی بعد در حالی که لباس بلند (دشداشه) بر تن و شال سبز بر سر داشت، در تپه شادی (پارک متروکه‌ای در کازرون) دستگیر شد.

نظرات بینندگان