arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۰۸۹
تعداد نظرات: ۶۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۰۴ دی ۱۳۹۰
چه کسی پاسخ خریداران خودروی غیراستاندار پیکان را می دهد؟

لابی های مرد 12 هزار میلیاردی جواب داد/ این میلیارد افسانه ای، کیست؟

شاید کمتر کسی فکر می کرد "ایران خودرو تبریز" فارغ از آنکه برند "ایران خودرو" بر پیشانی اش خودنمایی کند، متعلق به یک میلیاردر افسانه ای است، کسی که اینبار ناجا را هم وادار به عقب نشینی کرد، آنهم در مورد اتوموبیلی به نام "وانت پیکان" که جملات قصار مقامات ارشد ناجا طی هفته های اخیر در مورد آن، هنوز در خاطر مردم هست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پیش بینی ها محقق شد، لابی های سیاسی جواب داد، "وانت پیکان" ها روی دست صاحب هزاران میلیاردی اش باد نکرد تا "ایران خودروی تبریز به آغوش صنعت بازگردد"!

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی "انتخاب" ؛ این تک جمله ی آخری، سخنان گوهربار نماینده مردم تبریز است که با خوشحالی تمام، از آغاز به کار مجدد ایران خودرو تبریز سخن می گوید، کارخانه ای که پیشتر به خاطر عدم شماره گذاری ماشین بی کیفیت و غیر استاندار "وانت پیکان"، توسط ناجا، تعطیل شده بود.



شاید کمتر کسی فکر می کرد "ایران خودرو تبریز" فارغ از آنکه برند "ایران خودرو" بر پیشانی اش خودنمایی کند، متعلق به یک میلیاردر افسانه ای است، کسی که اینبار ناجا را هم وادار به عقب نشینی کرد، آنهم در مورد اتوموبیلی به نام "وانت پیکان" که جملات قصار مقامات ارشد ناجا  طی هفته های اخیر در مورد آن، هنوز در خاطر مردم هست.

فرمانده ناجا چه گفت؟

سردار احمدی مقدم، در 18 آذر همین سال، در سخنانی دقیق و بسیار مهم، اعلام کرد: «وانت پيكان» اساسا فاقد استاندارد است.

سردار اسماعيل احمدي‌مقدم با بيان اينكه «وانت‌پيكان» اساسا فاقد استاندارد است، گفت: هر وقت استاندارد اين خودرو را آوردند ما هم آن را شماره‌گذاري خواهيم كرد اما در حال حاضر مشكل با جاي ديگري است و به نيروي انتظامي ربطي ندارد.

فرمانده ناجا با بيان اينكه قانون يكسري وظايف را براي پليس روشن كرده است، گفت: برخورداري خودروها از استاندارد و كنترل آن از وظايف قانوني پليس است.

حامیان آتشین / عدم نگرانی مالک ایران خودرو

نکته ی جالب در مورد برخی حامیان پیدا و پنهان ، اظهارات آتشین نماینده تبریز است. رحمانی که با "فارس" گفت و گو کرده بود، بدون اشاره به تهدید رسمی استاندار علیه وانت پیکان، گفته است: پلیس مرجع تشخیص استاندارد بودن یا نبودن خودروها نیست.

این در حالی است که پیش از این معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم های کیفیت سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران از توقف شماره گذاری وانت پیکان به علت کسب نکردن استانداردهای 51 گانه خبر داده بود.

زنوزی مالک ایران خودرو تبریز در واکنش به عدم شماره گذاری، وعده ی لابی با سازمان های مرتبط را داده و گفته است: تولید وانت پیکان متوقف نشده اما مشکلاتی وجود دارد که با رایزنی با مقامات مسئول استاندارد، وزارت صنعت، معدن، تجارت و راهنمایی و رانندگی، در حال رفع مشکل شماره‎گذاری وانت پیکان هستیم. هم‎زمان هم برای ایجاد زیرساخت‎ها به‎منظور تولید وانت جایگزین و دارای استاندارد روز دنیا (که از سوی گروه ایران خودرو توصیه شده) برنامه‎ریزی می‎کنیم.

بانک نگفته پول ها را پس بده!

وی با تایید بدهی کلانش به سیستم بانکی صراحتاً اعلام کرده که بانک هنوز از او نخواسته بدهی اش را پس دهد.

از سوله پانصدمتری تا سرمایه 12 هزارمیلیاردی

هفته نامه پنجره، چندی پیش طی گفت و گویی با این فرد، در مورد او توضیحات جالبی داده است.

این مجله نوشته است: محمدرضا زنوزی مطلق، یکی از بزرگ‎ترین سرمایه‌گذاران کشور محسوب شده و این‎روز‎ها بیش از پیش نامش شنیده می‎شود. نام زنوزی اخیرا در کنار نام امیرخسروی که عامل تخلف گسترده مالی است آورده شده اما نه به‎عنوان همکار بلکه به عنوان تشابه فعالیت‌های اقتصادی و ورزشی‌شان.

 هفته گذشته یک سایت خبری، خبری روی خروجی خود گذاشت مبنی بر این‎که فردی در ایران وجود دارد که امیرخسروی، انگشت کوچک او هم نمی‎شود و آن کسی نیست جز محمدرضا زنوزی مطلق.

سرمایه زنوزی مطلق بسیار بیشتر از امیر خسروی بوده و گفته می‌شود وی بیش از حدود١٢هزار میلیارد تومان سرمایه دارد. البته زنوزی مدعی است که این سرمایه  را در راه اشتغالزایی و سرمایه‌گذاری به کار می‌برد و قصد افزودن به سرمایه خود را ندارد. این فرد قبلا به‎عنوان شهرام جزایری تبریز شهره شده بود.

 سایت‎‎های خبری، عکس زنوزی مطلق را کنار احمدی‎نژاد منتشر کردند و مدعی شدند که وی راحت‎تر از برخی از وزرا به رییس‎جمهوری دسترسی دارد! محمدرضا زنوزی، چهره‎ای که با فعالیت فولادی و فوتبالی شناخته می‎شود، هم‎اکنون مالک حدود 10 مجموعه بزرگ و عظیم اقتصادی است که در عرصه فوتبال نیز فعال بوده و باشگاه گسترش فولاد به وی تعلق دارد. شرکت سرمایه‎گذاری گسترش فولاد تبریز، مجتمع فولاد بناب، مجتمع فولاد عجب شیر، کارخانجات گروه صنعتی درپاد تبریز، گروه کارخانجات یاقوت صنعت تبریز، گروه صنعتی توانگران سهند، کارخانه بنیان دیزل تبریز، گروه صنعتی الماس تبریز، مرکز آموزش سرمایه‎گذاری فولادگستر کوثر، مؤسسه فرهنگی ورزشی گسترش فولاد تبریز، گروه صنعتی ایران خودرو تبریز و هواپیمایی آتا‎ایر بخشی از اموال گروه وی است.

فرد مذکور که یکی از بدهکاران سیستم بانکی است، با برقراری ارتباط ویژه با برخی از مسئولان ملی و محلی، توانسته هم به روند گسترش فعالیت‎های خود و دریافت وام‎ها ادامه دهد و هم شرکت‎های جدیدی را تصاحب کند.

البته زنوزی به‎تازگی کشف نشده و سایت مشرق در اواخر فروردین ماه سال جاری مدعی شد زنوزی در گذشته فقط یک سوله‎دار بوده که با رانت دولتی موفق شده سرمایه‎سرسام‎آوری را به هم بزند: فردی که 10 سال قبل صاحب تنها یک سوله 500 متری بود، هم‎اینک به مدد بهره بردن از رانت‎‎های دولتی تبدیل به یک کلان سرمایه‎دار شده است.

«محمدرضا زنوزی مطلق» از چند سال قبل با ‎استفاده از مشاوره و رانت‎‎های یک مجری مشهور صدا و سیما که کمک شایانی به وی برای اخذ وام‎‎های کلان بانکی کرد، وارد بازار بورس، فولاد، خودرو و معدن کشور شد.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر این فرد جزو 10 کلان سرمایه‎دار کشور است که 24 و 30 درصد سهام دو بانک مطرح کشور را در اختیار دارد.

زنوزی که ارتباطات عمیق و گسترده‎ای با یک جریان منحرف سیاسی دارد، در اندک زمانی توانست مجوز تأسیس یک شرکت هواپیمایی را به‎دست آورد و سپس بدون داشتن مسئولیت مشخص دولتی به دیدار یکی از مقامات ارشد ترکیه فرستاده شد تا مجوز پرواز‎های خود به فرودگاه آتاتورک استانبول را که ارائه مجوز آن در انحصار دولت ترکیه است، دریافت کند.

«زنوزی» سپس ضمن برقراری پیوند عمیق‎تر با نزدیکان چهره جنجالی دولت و آقازاده یکی از چهره‎‎های مطرح اقتصادی، اقدام به ثبت و تأسیس شرکتی به شماره390... کرد تا با سوء‎استفاده هرچه بیشتر از رانت‎‎های دولتی بتواند سرمایه‎گذاری‎‎های مشترک بیشتری را انجام دهد.

مسأله دیگری که زنوزی را سر زبان‎‎ها انداخت، شایعه خریداری خودروی احمدی‎نژاد توسط وی بود. هفته‎نامه ۹ دی در فروردین امسال نوشته بود که خریدار خودروی محمود احمدی‎نژاد در حال حاضر ۳۰ درصد سهام بانک گردشگری و ۳۴ درصد بانک سامان و بخشی از سهام ایران خودروی تبریز و شرکت هواپیمایی «آتا» را در اختیار دارد. این هفته نامه اضافه کرده بود: این فرد در کارخانه‎‎های فولاد سهام دارد و قریب به ۱۲۰۰ میلیارد تومان به شبکه‎‎های بانکی کشور بدهکار است؛ گفته می‎شود که وی جزو ۱۰ سرمایه‎دار بر‎تر کشور است.

اگر سیاسی‎‎ها و اقتصادی‎‎ها به‎تازگی زنوزی را کشف کرده‎اند اما ورزشی‎‎ها چندین سال است که او را می‎شناسند چراکه محمدرضا زنوزی مطلق یکی از چهره‎‎های جنجالی ورزشی هم محسوب می‎شود.

 زنوزی، صاحب باشگاه فوتبال گسترش فولاد تبریز هم هست و با حمایت خوب او، این تیم حتی تا پای فینال جام حذفی در سال 1389 رفت. این تیم در سال فوتبالی که گذشت در دسته اول بود و تا یک قدمی صعود به لیگ برتر هم رفت اما در گام آخر ناکام بود. البته مسئولان این تیم به‎علت استفاده تیم حریف از بازیکن غیر مجاز بسیار جنجال به پا کردند. شاید دیگر برای‎تان تعجب‎آور نباشد که بدانید زنوزی مطلق رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی هم هست. او برای بار دوم از سال 1388 برای مدت چهار سال از سوی مجمع انتخاب رییس هیأت بدمینتون آذربایجان شرقی به ریاست فخاری، مدیر کل تربیت بدنی استان و با حضور محمدرضا پوریا، دبیر فدارسیون بدمینتون کشور انتخاب شد. والیبال و دو و میدانی از رشته‎‎های دیگری است که زنوزی در آن فعالیت می‎کند.

نکته ی عجیب اینکه ، برخی گروهها در تبریز، مانع پخش هفته نامه ی پنجره در تبریز شده اند.

چه کسی پاسخ خریداران خودروی غیراستاندار پیکان را می دهد؟

با این اوصاف، وانت پیکان تولید شده در تبریز، به خیابان های کشور می آید و روی دست صاحب بانفوذش باد نمی کند! اما در این میان کسی هست که سراغ خریداران نگون بخت "وانت پیکان" را بگیرد؟ چه کسی پاسخ مشکلات بی انتها و ضعف شدید این اتوموبیل از رده خارج شده را می دهد؟ چه کسی، هم در این دنیا و هم در آخرت، پاسخ مجروحان ، خانواده هایشان و احیاناً کشته هایی را می دهد که تا چندی بعد، از زبان مسئولان پلیس جاده ای، افزایش آمار تلفات جاده ای را به سمع و نظر بینندگان و مردم شریف ایران می رسانند؟!

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی "انتخاب" ؛ آیا جناب رحمانی نماینده مردم تبریز، که با خوشحالی تمام و دلباختگی کم نظیر برای صنعت کشور، از "بازگشت ایران خودرو به آغوش صنعت کشور" خبر می دهند ، پاسخی برای "مهیاتر شدن آغوش مرگ برای هموطنان" دارند؟

آیا می توان باور کرد، فردی چون ایشان  در همان مصاحبه ، چنین اظهار کنند و شماره گذاری وانت پیکان را توجیه کنند که "خودروهای ناایمن‌تر از وانت پیکان هم داریم"

جناب هزاران میلیاردی چه؟! آیا برای این همه سئوال که در ذهن مردم نقش بسته، پاسخی دارند یا به خاطر لابی های کم نظیر خود و بازگشت " وانت پیکان" با آن درجه از کیفیت و استاندار به "صنعت کشور"، در پوست خود نمی گنجند؟!
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۶۰
در انتظار بررسی: ۷
غیر قابل انتشار: ۳۹
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
33
209
آفرین انتخاب. الحق که پیرو مردم هستی. واقعا برای ایران خودروی تبریز و این آقای میلیاردی باید متاسف شد، قوه قضاییه کجاست؟
پاسخ ها
حسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
زور قوه قضاییه فقط به ما وشما می رسد.
آشنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
روزی را می بینم که نوه و حتی ندیده ی من هم، باید تو صفِ خریدنِ وانت پیکان بِچرزه!!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
19
152
ببخشید یه سوال داشتم ... می خواستم بدونم این مرد 12 هزار میلیاردی با اون آقایون 3000 میلیاردی نسبتی ندارند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
بردیا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
پسر خاله هستن عزیزم
فریبرز
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
چون فاصله طبقاتی خیلی کم شده از اینا هر روز بیشتر میشن !!!
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
ببین بعضی ها با سرمایه گذاری از طریق پس انداز یارانه ها به کجا رسیدن !!!؟ باز بگین نمیشه (:
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
8
117
از قضا رئیس موسسه استاندارد رفیق شفیق همان مجری معروف است. واقعا" بنازم به خیانت برخی از مدیران نسبت به مردم
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
3
95
والا شما با این خبرهاتون ، هر روز دارین ما رو بیشتر می لرزونین . باورش واسه منی که تو شهرستان زندگی می کنم ، سخته که تو ایران کسی همچین سرمایه ای داشته باشه . انگار باید کم کم منتظر این باشیم که اسامی ایرانی ها هم بره رده های بالای پولدارترین آدمها کنار بیل گیتس ، تاتا و شیوخ عرب .
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
نه عزیزم تو همین شهرستانهای نزدیک و همجوار تهران میلیاردر هایی وجود دارند که تهرانیها به گرد پاشون هم نمی رسن ؟ زیاد دربند این حرفها و شهرستانی و تهرانی نباش.
ایرانیان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
4
82
این اتفاق هر کشور دیگه ای رخ می داد .... باید استعفا دهند
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
چشم من دیروز از شرکت متراژول استعفا دادم !!!
نادر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
5
70
بابا بي خيال ! ما مردم ايران به اين مسائل عادت كرديم !!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| GERMANY |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
اکثر مشکلات از همین اعتیاد شروع شده ، امان از رفیق بد !!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
41
65
پيكان وانت قبل از اينكه توي تبريز توليد بشه كجا توليد ميشد؟
اونجايي كه توليد ميشد مگه استاندارد توليد ميشد
اونجا كي پاسخ خريداران را ميداد؟

اگه دوست دارين جواب بگيرين اول برين يقه اونها را بچسبين و از اونها سوال كنين
پاسخ ها
بدون شرح !
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
دو یا سه سال است که پلیس صریحا و بدفعات اعلام کرده به اتومبیل های فاقد استاندارد و تجهیزات اعلم شده شماره گذاری نخواهند شد این چه ربطی به تولیدات قبلی دارد ؟ ژیان هم 40 سال پیش در ایران شماره می شد اما حالا باید بازهم باید چون فلان آقا وام گرفته و تولید کرده ، شماره شود ؟ این چه منطقی است ؟
بابایی
| UNITED STATES |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
نمیخوام درصد بدم،ولی این وانت ها از اون پیکان و وانت پیکان های قدیم به مراتب بدترند،فراموش نشه وانت پیکان رو میگندبه تبریزی ها برنخوره.
پویان
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
حالا شما چرا ناراحتی
به قول این دوستمون ژیان هم 40 سال پیش استاندارد بوده ولی الان چی؟
هرچیزی یه دورانی داره عمری داره
استاندارد یعنی چی یعنی محصول قابل قبول در زمان حال نه چند سال دیگه با کیفیت دیگه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
4
51
انتخاب وظيفه خودرا نسبت بمردم تا حدودي ادا كردي ، آنهائي كه با رابطه چنين غفلت ميكنند، علاوه بر انكار مسائل گوناگون از جمله خسارتهاي جاني و مالي ، ضربه عظمي بر پيكره صنعت خودرو سازي كشور وارد ميكنند.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
6
59
اتفاقا براي آن عده از مسئولين استاني كه ادعا ميكنند اين فرد براي 8000 نفر در استان اشتغالزائي كرده بايد گفت اگر حتي نصف وامهاي آنچناني را به بخش خصوصي و كارخانه هاي موجود ميدادند ميتوانستند براي 80 هزار نفر اشتغالزائي كنند نه 8 هزار نفر.
بشنو ولی باور ....
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
1
47
از اولش هم معلوم بود پلیس و شماره گذاری زورش نمی رسه ، حرف اول را اقتصاد میزنه نه عدم استاندارد و آلایندگی و هزار حرف و حدیث دیگه !!!! یعنی آنقدر ساده اید که فکر می کنید هزاران دستگاه وانت تولید شده و آماده فروش به خلق الله را می گذارند به پول نزدیک نشود ؟ نه بابا من که باور نمی کنم هنوز آدمهایی به این سادگی وجود داشته باشد !!!
ناشناس
|
NORWAY
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
4
22
بدبختی ما این است که فکر میکنیم چون فلان شخص مثلان اهل فلان شهر است و تعلق به گرو خاصی دارد هر کاری بکند طوری نیست چون برای ان فلان شهر کار ایجاد کرده در حالی که این شخص فقط پی منافع خود است و بایستی با همه یکسان رفتار شود حال ریس جمهور که نماینده مردم باید لابیگری هیچ کس نباشد الا خدمت به مردم و حفظ منافع مردم والی اینطور نیست چرا ؟؟خدا میداند ....
ناشناس
|
NORWAY
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
1
27
بدبختی ما این است که فکر میکنیم چون فلان شخص مثلان اهل فلان شهر است و تعلق به گرو خاصی دارد هر کاری بکند طوری نیست چون برای ان فلان شهر کار ایجاد کرده در حالی که این شخص فقط پی منافع خود است و بایستی با همه یکسان رفتار شود حال ریس جمهور که نماینده مردم باید لابیگری هیچ کس نباشد الا خدمت به مردم و حفظ منافع مردم والی اینطور نیست چرا ؟؟خدا میداند ....
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۱:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
2
32
بزرگترين شعار دولت احمدي‌نژاد... مبارزه با فساد اقتصادي و معرفي مفسدين!!!!! خلايق هر چه لايق
بهرام
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
1
16
با اين اوصاف ما ومطبوعات ما نياز پي گيري اخبار قيام براي اشغال وال استريت نداريم چرا كه در مملكت ما افرادي پيدا ميشوند كه جزء همان يك درصد قشر مرفع هستند با تشكر انتخاب وقابل توجه بخشهاي خبري سيما
امیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
38
19
چرا همه چیز را شلوغ می کنید
مگر پول و سرمایه اشکال داره؟
چرا کاری می کنید هیچ کس نخواهد تو ایرذان سرمایه گزاری کنه؟
آیا 1500 نفری که تو ایران خودرو تبریز کار می کنند بیکار بودند خوب بود؟
واقعا نمی دونمید چیکار می کنید یا خودتونو ....؟
پاسخ ها
نمک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
از کجا برف آوردی سرت را کردی زیرش؟!!!!!!
مسعود
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
امیر جان، بابایی، تو مشغول دفتر نقاشی و خمیر بازی هات باش، خوشگلم، تو کار بزرگترها دخالت نکن که. خراب می کنی بعدش درست نمیشه هاااااا آفرین پسر خوبم. جواب عمو نمک رو هم راستشو بگو خب... قبل خواب هم دندوناتو مسواک کن. بوس بوووووووس
رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
1
12
حتما باید 3000 تا برسه بعد....!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۴
0
14
دست انتخاب واسه این خبر درد نکنه. در این شکی نیست که این آقا و مسئولین ایران خودروبا لابی گری باعث دوباره نمره شدن این وانت مرگبار و غیر استاندارد شدن و صد در صد در قبال جان و مال مردم بی گناه مسئواند. اما در مورد موضوع دیگر این خبر که به سرمایه این آقا اشاره شده باید بگم که ما متاسفانه فقط ادعای بانکداری اسلامی داریم، بانک های ما بسیار بسیار خوشحال می شوند که این جور آدمها وامهای کلان از آنها بگیرند چون به مراتب مبلغ سود بسیاری از این آقا میگیرند و این افراد ثروتمند باعث افزایش سرمایه بانک میشوند نه امثال من که با 5 تا 10 میلیون تومنی که میگیریم یا ماهی 300 هزار تون به بانک قسط میدیم. بانک های ما اساسا ربا خوار هستند و فقط به سود فکر میکنند، حتی اگر این فرد به بانک بدهکار باشد جریمه دیرکرد اقساط وام های کلان آن میلیاردی است بنابر این بانک از بدهکارتر شدن این آدم بیشتر سود میکند و اصلا برایش مهم نیست که طرف چه ضرر یا سودی میکند. آیا این بانک داری اسلامی است؟
حالا بماند این اطمینان بانک جهت بازگشت سرمایه در جامعه ما که 3000 میلیلارد در آن اختلاس میشود، از کجا ناشی شده است!
مديرژاپني
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
4
10
ين همه ماشين كه درتصوير هست را به تنهايي سوارميشه؟؟؟؟
يكيش رابده به من كه قصدخودكشي دارم ووسيله اي بهترازاين سراغ ندارم
آي كه چه تشييع جنازه اي برام برگزار كنند.
ناشناس
|
SWITZERLAND
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
1
22
ساخت پیکان وانت از افتخارات کشور ماست ما تنها کشوری در جهان هستیم که این محصول رو تولید میکنه.ما حتی میتونیم این خودرو رو به کشورهای اروپایی هم صادر کنیم
پویان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
14
خوشمان آمد در راه آینده نیوز قدم بر میدارید
امیدوارم عاقبت تان مثل اون نشه
ناشناس
|
NORWAY
|
۰۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
8
kasi ke pasokh kamiyonhaye hawo ra dad javab inam mide
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
1
14
به اين ميگويند دولت عدالت محور. اين افراد زير چتر چه جريانات سياسی به اين سرعت رشد کرده اند.؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
4
20
این آقا علاوه برخودش به آشنایان خود نیز پولهای میلیاردی پخش می کند قوه قضاییه هم سکوت کرده مگر با سوله 500متری هم میتوان 12هزار میلیارد ثروت جمع کرد جواب این فقراء را در قیامت کی خواهد داد خدا عالم است
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
15
18
برای من خیلی جالبه که هی یه عده کامت گذار خودجوش از طرف آقای زنوزی میان اینجا و از طرف تبریزی های عزیز تشکر می کنن که وای وای وای! برای ما کار جور کردی!
این همان روشی است که می گوید همیشه هدف وسیله را توجیه می کند!

حتی اگر فرض محال، زنوزی هدفش مقدس بوده، او تا ده سال پیش یه سوله 500 متری داشته و الان اینطوریه، این یعنی فساد مطلق، یعنی رانت و هزار .......

اگر این پول رو به هر بنی بشری می دادن، به نظرم کمترینش این بود که تبریزی ها کار داشتند.

به خدا حرف بدیه. توهینه که می گیم کار جور کرده.

این رو کردید پیراهن عثمان که زنوزی کار جور کرده، حق ندارید بازداشتش کنید یا حتی پول های بانکی رو ازش بگیرید.

این آدم میلیاردها هزار پول مردم رو گرفته، 10000 نفرم برده سرکار، این پول مفت رو بدید به من، 1 میلیون نفر رو می برم سرکار
مهدی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
10
15
برای من خیلی جالبه که هی یه عده کامت گذار خودجوش از طرف آقای زنوزی میان اینجا و از طرف تبریزی های عزیز تشکر می کنن که وای وای وای! برای ما کار جور کردی!
این همان روشی است که می گوید همیشه هدف وسیله را توجیه می کند!

حتی اگر فرض محال، زنوزی هدفش مقدس بوده، او تا ده سال پیش یه سوله 500 متری داشته و الان اینطوریه، این یعنی فساد مطلق، یعنی رانت و هزار .......

اگر این پول رو به هر بنی بشری می دادن، به نظرم کمترینش این بود که تبریزی ها کار داشتند.

به خدا حرف بدیه. توهینه که می گیم کار جور کرده.

این رو کردید پیراهن عثمان که زنوزی کار جور کرده، حق ندارید بازداشتش کنید یا حتی پول های بانکی رو ازش بگیرید.

این آدم میلیاردها هزار پول مردم رو گرفته، 10000 نفرم برده سرکار، این پول مفت رو بدید به من، 1 میلیون نفر رو می برم سرکار
جک اسپارو
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
9
25
من اجالتا یه سؤالی از این آدمهایی دارم که همش دوست دارن همه رو بکوبند، چرا ما نمی توانیم پولدار شدن بقیه رو ببینیم, هان چرا؟
قرار نیست همه مثل هم باشیم, یه نگاه گذرا هم به جاهای دیگر این دنیا بندازید, خیلی ها مثل این آقا هستند ولی اونجاها یه نمه انصاف هم هست.
یادمون باشه که مشکل از این شخص نیست بلکه مشکل از سیستم پولی کشور است
پاسخ ها
آشنا
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
نمیتونیم پولدار شدنِ بقیه را ببینیم چون پولداری اونا به قیمت عقب افتادن و فقرِ ما تموم میشه!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
15
14
مرحبا بر جسارت و شفافیت شما. حق مطلب را ادا کردید
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
2
18
حالا این همه گفتی مگه قراره کسی با این آقا برخورد کنه ؟ یا بگویند این اموال را از کجا آوردی ؟ باز هم همین آش است و همین کاسه . پولدارها پولدارتر و فقرا فقیر تر می شوند . . . این است دولت عدالت محور ؟
amir
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
0
6
be nazare man pride ve peykane makhfi (roa) ham estandard nadard
man zunuzi hara doradur mishenasam anha bishtareshan sarmaye dar hastand. hala badaneye peykan vanet ke bishtar estefadeye dakhele shahri darad ve na estefadeye khanevadegi, mohkamtar az pride ast
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
2
12
مجری معرف همان مجری بخش خبری .... نیست
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
1
10
انصافا هرچی خودرو بونجوله دارند می سازند و هر چی هم سازمان استاندارد و راهنمایی و رانندگی داد می زنن کسی گوش نمیده . اگه یه خودرو خوبم بزنن قیمتش بالای 20 میلیونه . آخرشم ...
ساسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۵
3
19
صدها تحصیلکرده برای یک لقمه شرافت باید هر منت و تحقیری را تحمل کنند و آنوقت شرمنده زن و بچه خودشان باشند, بعد با رانت (پول بیت المال) چگونه بعضیها را یک شبه به فلک میرسند! خدا ...
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
0
8
بنده در زمان جنگ سرباز بودم و محل خدمتم در استان اذربایجان غربی در کلیه مناطق عملیاتی انجام خدمت مینمودم در یکی از مأموریتهای عملیاتی از منطقه خارج در خارج از منطقه دچار حادثه شدم ولی پیگیر نشدم بمرور جراحات شدید ومنجر قطع پا از زیر زانو شدم همه هزینه هارا خودم پرداخت کردم پس از مراجعه بالاخره بامدرک بنده را معلول خدمتی حکم دادند بعدآ متوجه شدم طبق قانون باید جانباز اعلام میکردند اعتراض کردم چند ماه است چشم براه دریافت کارت جانبازی هستم شاید فرجی در زندگی من گردد نه سوله نه سلامتی نه مسکن .در نگین غرب از سال 81 پول باهزار امید پرداختم که با سوژه های خاوری وغیره به بایگانی تاریخ افتاد لطفآ فقط یک قطعه ریگ در کفش قرار داده راه بروید شاید درد من را حس کنید بنده با این شرایط هم کار میکنم روباه شل نیستم و دغل.من در این کشور چه جایگاهی دارم بجز یک حقوق 600000تومانی ویارانه چندین شغل سمت رانت وام پارتی مبرا میباشم کارمند شرکت خصوصی هستم با توجه به اوضاع کنونی خدا میداند کی عذر من را بخواهند نه وام میخواهم که نمیدهند نه میخواهم کارخانه ماشین سازی راه بیاندازم که معقول نمیباشد کسی را بجزخداو دولت جمهوری اسلامی ایران ندارم که ازمن حمایت کند و حق حقوق بنده که نه ضربه به اقتصاد است نه حیف میل بیت المال نه رانت حق حلال پک پا بودن و عدم سلامتی حق حیات در این کشور اسلامی دارم یا نه ؟
پاسخ ها
حکیم
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
دولت تا بحال به اندازه کافی جوابت را داده. واقعاً بیشتر از این انتظار داری برادر؟
ولی انصافاً خیلی دلم گرفت. خدا کمکت کنه. تو بخاطر من و امثال من مجروح شدی. ما مدیون تو هستیم.
z
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
1
8
معنی عدالت رو هم فهمیدیم قانون فقط ضعیف کشی میکنه..........انتخاب انتشار!!!!!!!!
دومان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۶
16
7
به نظر من این درست نیست که شخصی رو بدون استناد متهم کرد اگر کسی در ایران یک سوله داشته باشه با این تورم احتمال اینکه فقط ارزش این سوله چندین ده برابر بشه طبیعیه. حالا بماند اگر خودش هم اهل اقتصاد و تولید باشد که حتی وام هم به خاطر پشتوانه مالیش بگیرد در مورد گرفتن پلاک برای پیکان وانت یکی به من بگه کجا دیدین خانواده ای با پیکان وانت برن مسافرت که نوشتین جون خونواده ها به خطر می افته. هم اینکه توی خبر هم اومده در آینده به فکر جایگزین اون هم هستند البته اگه رجال مملکت بتونن تحریم ها رو کمتر کنن!
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۰۷
جناب دومان،همانطور كه نوشته ايد چندین ده برابر شدن طبیعیه نه چندين ميليون برابر. من بسيار ديده ام كه خانواده ها با پیکان وانت برن مسافرت(خيالتان راحت من ساكن ايران هستم و با اصحاب كهف هم نسبتي ندارم!).
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
2
2
خيالت دولت راحت باشه دهك بالا اصلا يارانه نميگيرند
وامهاي بلاعوض هزاران ميليلردري ميگيرند
آفاق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
1
1
جمهوری اسلامی-مساوات-جامعه بی طبقه-مستضعفین-درخدمت مردم بودن-ضداشرافیت-وووامام کجایی؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
1
4
یارانه شوقطع کنید!!!!
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
4
1
واقعا" باید فاتحه اقتصاد ایران را با وجود این افراد خواند!
ضمیر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
1
1
آقا بگید کجا برم شکایت کنم تا برم،قوه قضاییه مسخرش رو درآورده،نباید الان بعنوان مدعی العموم اقدام به طرح شکایتی نسبت به قیمت خودرو های ایرانی و کیفیت آنها انجام بده،
باور نمی کنم این دولت دلسوز مردم باشه.
خدا کنه اهواز هم منطقه آزاد بشه تا ما خودرو های خارجی بخریم
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
4
4
من نمی دونم عدالت محوری آقای رئیس رو باور کنیم یا این دوستای میلیاردی شون رو!
بخدا رو سر ما دو تا شاخ نیست آقای رئیس!
پاسخ ها
حاجی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
کار کردن مرد میخواد
فعلا موجود نیست

قول دادن مرد میخواد
فعلا موجود نیست

موثر بودن مرد میخواد
اصلا موجود نیست

قرار نیست حتما آدمایی که میبینی به مقاماتی رسیدن الگو باشن
خودتو ببین اگه میتونی بهتر باشی راه بیوفت خدا خودش کمکت می کنه دست همه حروم خورا رو قطع کنی

یه یا علی
انسان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
0
1
واسه اون کسانی هم که این محصولات غیر استاندارد رو می خرن متاسفم. همین ترجیح دادن سود کوتاه مدت به زیان بلند مدته که اینجوری بدبختمون کرده. نمونه اش همین اوضاع اخیر ارز و طلا! اگه نخریم، شب گشنه می مونیم؟
پاسخ ها
حاجی
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۹
مردی یه جایگزین بگو تو همون رنج قیمتی
من اینجا وایسادم
نظرات بینندگان