arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۸

شواهد اعتیاد مردم دوران باستان در کوههای آسیا / کشف ابزار استعمال مواد مخدر متعلق به 2500 سال پیش

گروهی از باستان شناسان موفق شدند شواهدی را مبنی بر مصرف مواد مخدر در کوههای آسیا و به شکل دقیق تر در کوههای شرق چین پیدا کنند. این شواهد شامل ابزاری برای مصرف مواد مخدر است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

گروهی از باستان شناسان موفق شدند شواهدی را مبنی بر مصرف مواد مخدر در کوههای آسیا و به شکل دقیق تر در کوههای شرق چین پیدا کنند. این شواهد شامل ابزاری برای مصرف مواد مخدر است.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، در خصوص مصرف مواد مخدر و تاریخچه مصرف این مواد ادعاهای متعددی وجود دارد. برخی معتقدند محدوده کشورها شرقی و تمدن های باستانی از مواد مخدر برای مصارف پزشکی و درمانی و حتی مراسم معنوی و بت پرستی های خود استفاده می کرده اند و برخی دیگر معتقدند اسکاندیناوی پایگاه مصرف برخی از انواع مخدرها بوده است. با این وجود، شواهد جدید نشان می دهد مصرف مواد مخدر از حداقل 2500 سال پیش رایج بوده است.

 پژوهشگران موفق به کشف برخی شواهد روشن برای مصرف مواد مخدر با هدفی مشابه با داروهای روانگردان شده اند.با توجه به شواهد جدید کشف شده در کوه های آسیا، حداقل 420 هزار سال پیش از میلاد مسیح از ابزاری شبیه به گلدان برای مصرف مواد مخدر استفاده می کردند.

نیکول بوئین، مدیر موسسه ماکس پلانک در حوزه علوم انسانی، در این خصوص گفت: "یافته های ما نشان می دهد که گیاهان مخدر نخستین بار با اهداف روان گردانی در مناطق کوهستانی آسیای مرکزی استفاده شده و پس از آن به سایر مناطق جهان گسترش یافته است. یافته های پژوهشگران در مناطقی اتفاق افتاده که گورهایی سرپوشیده قرار داشتند. درواقع این گورها محل نگهداری اشیاء مختلفی از جمله ظرف و ظروف مختلف بوده است.

بر طبق این مطالعه، شواهد روشنی برای وجود سیگارهای مخصوص در آسیای میانه در دوران باستان وجود ندارد بنابراین پیشبینی می شود این مواد به شکل دود کردن و استنشاق هوا مصرف می شدند.

نظرات بینندگان