arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۷ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸
ازدواج نکنید!

اگر علامت های زیر را در خود مشاهده می کنید، فعلا به ازدواج کردن فکر نکنید

اگر می خواهید با کسی ازدواج کنید، چون فکر می کنید او شریک خوبی برای شما و والد خوبی برای فرزندتان است، اما عاشق او نیستید باید به طور جدی بررسی کنید که آیا آمادگی ازدواج دارید؟ یا آیا آماده ازدواج با این شخص خاص هستید؟
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اکثر افراد وقتی به سن ازدواج نزدیک می شوند، نشانه های آمادگی برای ازدواج را در خود جستجو می کنند. شاید کمتر افرادی به علائمی فکر کنند که نشانگر آماده نبودن آنها برای تشکیل خانواده است. در صورتی که توجه به این موارد نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای بررسی هر دو دسته از این موارد، بهترین راه مراجعه به متخصص در زمینه مشاوره ازدواج است. در همین راستا، سایت پزشک خوب به عنوان مرجع روانشناسی و پزشکی در این مطلب شما را با 10 نشانه ی عدم آمادگی برای ازدواج آشنا می کند.

اگر علامت های زیر را در خود مشاهده می کنید، فعلا به ازدواج کردن فکر نکنید

10 نشانه اینکه آمادگی ازدواج ندارید:

وقتی می خواهید باقی زندگی‌تان را با یک نفر بگذرانید، طبیعی است که عصبی و حتی کمی نگران باشید. اما چه وقت این احساسات نشان‌دهنده موضوع مهمی هستند؟ طبق نظر متخصصین، نشانه‌های اینکه به طور کامل آماده زندگی مشترک نیستید، به شرح زیر هستند:

از ازدواج کردن می ترسید.

اگر فکر گذراندن باقی زندگی‌تان، یا دست کم 10 تا 20 سال آینده، با یک نفر وجود شما را پر از حس ترس می کند، آماده ازدواج نیستید.

2. شما از شریک‌تان خوشتان می آید، اما قلبا او را دوست ندارید.

اگر می خواهید با کسی ازدواج کنید، چون فکر می کنید او شریک خوبی برای شما و والد خوبی برای فرزندتان است، اما عاشق او نیستید باید به طور جدی بررسی کنید که آیا آمادگی ازدواج دارید؟ یا آیا آماده ازدواج با این شخص خاص هستید؟

3. مسایل خاصی را از هم مخفی نگه می داری.

یکی از نشانه های اینکه ممکن است برای ازدواج آماده نباشید این است که آیا مسایلی را از شریک‌تان مخفی نگه می دارید؟ این مسایل شامل این موارد می شود: چگونه وقت خود را می گذرانید؟ و با چه کسی این زمان را سپری می کنید، اطلاعاتی درباره امور مالی‌تان یا استفاده مکرر شما از یک ماده مخدر...

4. طلاق را مساله بزرگی نمی دانید.

اگر با این نگرش ازدواج می کنید که اگر امور خوب پیش نرفت، از هم جدا می شویم، احتمالاً این نگرش به خوبی نشان می دهد که آماده قبول تعهد نیستید.

5. اصول اخلاقی و باورهای شما هماهنگ نیستند.

اگر در اصول اخلاقی، باورها و ایده‌های شما تفاوت‌های اساسی وجود داشته باشد، سبب بروز اختلافات دائمی غیر قابل حل در رابطه‌تان می شود. برای مثال، نمی توانید توافق کنید بچه‌های شما با چه اعتقادی تربیت بشوند.

6. مدت کوتاهی است که با شریک‌تان آشنا شده اید.

اگر کمتر از یک سال است که با هم رابطه داشته اید، بهتر است به خودتان کمی زمان بدهید. مهم نیست چند سال دارید: این نکته برای همه ی سنین کاربرد دارد. درصد بالایی از طلاق‌ها برای مردم با سنین متفاوتی است که قبل از یک سال آشنایی ازدواج کرده اند. حداقل شش ماه کامل زمان می برد تا به ورای مرحله ی عشق رومانتیک بروید و سپس شش ماه طول می کشد تا به وضوح عیب‌های یکدیگر را بشناسید و بفهمید آیا می توانید با او زندگی کنید یا خیر.

اگر علامت های زیر را در خود مشاهده می کنید، فعلا به ازدواج کردن فکر نکنید

7. به طور مکرر درباره مساله یکسانی با یکدیگر جر و بحث می کنید.

اگر قادر نیستید مشاجره‌ها را با موفقیت حل کنید، به نحوی که هر دو طرف احساس کنند حرف‌هایشان شنیده شده و اختلاف‌شان درک و حل شده است، پس احتمالا هنوز آماده ازدواج نیستید. به خصوص اگر بحث یا اختلاف یکسانی به طور مکرر تکرار شود بدون اینکه بتوانید آن را حل کنید. این فرصتی است تا از متخصصی کمک بخواهید تا یاد بگیرید چگونه مشاجره را با موفقیت حل کنید و مشخص کنید آیا قادر به انجام این کار هستید. به دست آوردن مهارت حل تعارض یکی از نکات مهم در زمینه آمادگی برای ازدواج است.

8. آیا بدلیل احساس گناه یا ترس ازدواج می کنید، یا برای خشنود کردن خانواده؟

شما ممکن است به خاطر احساس گناه یا عذاب وجدان، با کسی ازدواج کنید چون نمی خواهید احساسات او را جریحه‌دار کنید، او را ناراحت کنید یا قولی را که قبلاً داده اید نادیده بگیرید. گاهی اوقات مردان و زنان ازدواج می کنند چون به اشتباه فکر می کنند، این تنها شانس آنها برای عشق ورزیدن است یا عشقی که اکنون تجربه می کنند همانقدر که فکر می کنند خوب و جذاب می ماند.

ازدواج کردن برای اینکه سعی کنید کسی را جز خودتان راضی کنید، آزدواجی برا اساس «بایدها» است. برای مثال، والدین یا خانواده‌تان می گویند باید با کسی ازدواج کنید که به دانشگاه خاصی می رود، میزان درآمد خاصی دارد، باورهای مذهبی یا معنوی معینی دارد، و شما فکر می کنید انتخاب آنچه آنها می گویند، مهم‌تر از گوش دادن به راهنمای درون‌تان است.

9. عاشق شریک‌تان همانگونه که هست نیستید، بلکه عاشق شخصیتی هستید که ممکن است در آینده پیدا کند.

اگر امیدوار هستید که ازدواج چیزی را درباره شریک‌تان تغییر بدهد، هنوز آماده ازدواج با او نیستید. آیا امیدوار هستید ازدواج به نامزدتان کمک کند تا تصمیم بگیرد بچه بخواهد، گرچه حالا اصرار دارد که بچه نمی خواهد؟ آیا تصور می کنید وقتی با شما ازدواج کند کمتر می نوشد، یا وقتی انگشتر حلقه را در دست کند، بلندپروازتر می شود؟ افراد به ندرت تغییر می کنند، واین خیالات که ازدواج معشوق شما را تغییر می دهد، معمولاً نشانه این است که پختگی لازم برای ازدواج را ندارید.

10. به داشتن روابط آزاد علاقه‌مند هستید، اما تا به حال این را به شریک‌تان نگفته اید.

صبر کنید! شما هنوز ازدواج نکرده اید.

اگر می خواهید بدون رعایت قوانین تعهد ازدواج کنید، پس چرا ازدواج می کنید؟ اگر واقعاً به ازدواج اشتراکی علاقه‌مند هستید و درباره ی تک‌همسری عصبی هستید، احتمالاً نیاز است آهسته پیش بروید، به ازدواج فکر نکنید تا وقتی که به طور خاص درباره تک‌همسری فکر کرده و به نتیجه رسیده باشید. یاد بگیرید قبل از اینکه ازدواج همه چیز را آشکار کند، خودتان به طور آشکار درباره مسایل صحبت کنید. وقتی تصمیم گرفتید به شریک‌تان متعهد باشید به گزینه ی ازدواج با او بهتر فکر کنید.

مشاوره ازدواج راهی برای تصمیم بهتر

در نهایت، مطمئن ترین روش برای روشن تر شدن تصمیم ازدواج، مشاوره گرفتن از یک روانشناس خوب در تهران یا سایر شهرها درباره ازدواج است، مشورت در این زمینه نباید به پدر، مادر و بزرگان فامیل ودوستان ختم شود. زیرا افراد مختلف، بر مبنای تجربیات گذشته خود و نگاه شخصی، شما را راهنمایی کند. اما مشاوره ازدواج کسی است که نه تنها تجربه ای بسیار بیشتر از اطرافیان شما در مواجهه با مشکلات ازدواج داشته، بلکه اطلاعات تخصصی این کار را هم در اختیار دارد و می داند چطور باید درباره آینده ازدواج شما قضاوت کند. در مشاوره ازدواج به تست های روانشناسی، بیماری های روانی، شیوه های سنجش تفکر و ترسیم نیمرخ روانی فرد نیز پرداخته می شود و این چیزی است که او را از یک فرد غیرمتخصص منفک می کند.

 

نظرات بینندگان