arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۹ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۸

روزگار سخت بازیگران پیش از قرن نوزدهم میلادی

بازیگری از مشاغلی است که این روزها طرفدارانی پرشمار دارد اما جالب است بدانید که این شغل تا پیش از قرن نوزدهم میلادی چندان مورد احترام نبود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بازیگری از مشاغلی است که این روزها طرفدارانی پرشمار دارد اما جالب است بدانید که این شغل تا پیش از قرن نوزدهم میلادی چندان مورد احترام نبود.

به گزارش سرویس خواندنی های انتخاب، اگرچه این روزها بازیگران طرفدارانی پرشمار دارند و بسیاری از افراد علاقه مندند بازیگر شوند اما سالها پیش بازیگران شرایط راحتی نداشتند.

بازیگری و اجرای نمایش ریشه های چندهزار ساله دارد و انسان از سالهای سال پیش به بازیگری و جلب توجه علاقه داشته است. اما مسیر فعالیت حرفه ای بازیگران در طول زمان همیشه هموار نبوده است. تا پیش از قرن نوزدهم، بازیگری به عنوان یک حرفه مهم مورد توجه قرار نداشت و و بازیگران در سطوح مختلف مورد حمله قرار می گرفتند.

در آن زمان افرادی که بازیگری می کردند مورد تمسخر قرار می گرفتند و عده زیادی به آنان پرخاش می کردند. افزون بر این  حتی سکونت این افراد در برخی مناطق شهر مورد قبل واقع نمی شد  و کمتر فردی به سراغ این شغل می رفت. این در حالی است که اولین اثر نمایشی ثبت شده در تاریخ در 534 سال قبل از میلاد رخ داده است. این اجرا  توسط یک بازیگر یونانی اجرا شده بود.

از قرن پنجم به بعد، گروههایی از بازیگران کلاسیک برای یافتن مخاطب به نقاط مختلف جهان سفر می کردند اما از اوایل قرون وسطی، بازیگران به عنوان افرادی از طبقه بالای جامعه شناخته نمی شدند و حتی توسط کلیسا محکوم شدند. تهمت ها به بازیگران شامل مواردی مثل افراد بی اعتقاد به مسائل اخلاقی، خطرناک و بت پرست می شد. متاسفانه در بخش هایی از بریتانیا حتی مراسم تدفین این افراد با مشکل مواجه می شد.

شهرت منفی بازیگران در قرن نوزدهم به اوج رسید اما در قرن بیستم بازیگری به سمبل پول، شهرت و افتخار تبدیل شد.

نظرات بینندگان