arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۵۰۸۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۲ - ۰۳ تير ۱۳۹۸

پمپئو: امیدوارم نامه ترامپ به کیم موجب ازسرگیری مذاکرات شود

وزیر امور خارجه آمریکا به محتوای نامه ارسالی برای کیم اشاره‌ای نکرد اما گفت آمریکا از زمان شکست نشست هانوی به‌دنبال پایه‌ریزی مذاکرات هستیم. پمپئو گفت: فکر می‌کنم در جایگاه بهتری هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

وزیر امور خارجه آمریکا گفت امیدوار است نامه‌ای که ترامپ به کیم نوشت، بتواند راهی برای ادامه مذاکرات باز کند.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا پیش از آغاز سفر به خاورمیانه در فرودگاه گفت آمریکا آمادگی دارد فوراً با کره‌شمالی وارد مذاکره شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پامپئو ابراز امیدواری کرد نامه اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی بتواند در ادامه مذاکرات دو کشور راه‌گشا باشد.

او گفت: «امیدوارم این [نامه] بنیان خوبی برای ما جهت آغاز این بحث‌های مهم با کره‌شمالی ایجاد کند».

وزیر امور خارجه آمریکا به محتوای نامه ارسالی برای کیم اشاره‌ای نکرد اما گفت آمریکا از زمان شکست نشست هانوی به‌دنبال پایه‌ریزی مذاکرات هستیم. وی افزود: «فکر می‌کنم در جایگاه بهتری هستیم».

او در خصوص پاسخ به سوالی در خصوص زمان ازسرگیری مذاکرات گفت: «فکر می‌کنم اشاراتی که امروز صبح از کره‌شمالی دیدید نشان می‌دهد که ممکن است احتمال بسیار خوبی در این زمینه وجود داشته باشد. ما آماده رفتن هستیم. اگر کره‌شمالی اعلام کند آماده چنین مذاکراتی است، ما تقریباً آماده‌ایم هر زمان [به کره‌شمالی] برویم».

روز یکشنبه خبرگزاری رسمی کره‌شمالی اعلام کرد کیم جونگ اون نامه‌ای که ترامپ برای وی ارسال کرده را حاوی مطالبی «عالی و جالب» عنوان کرد.

دور دوم مذاکرات خلع سلاح اتمی شبه‌جزیره کره بین آمریکا و کره‌شمالی، ماه فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۷) در ویتنام با شکست مواجه شد.

ترامپ این هفته برای شرکت در نشست جی-۲۰ به ژاپن سفر می‌کند و پس از آن برای دیدار با رئیس‌جمهور کره‌جنوبی عازم «سئول» می‌شود.

پامپئو نیز پس از سفر به ریاض و ابوظبی برای مذاکره با متحدانش درباره تنش با ایران، در سئول به ترامپ ملحق می‌شود.

نظرات بینندگان