arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۶۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۲ - ۰۹ تير ۱۳۹۸

ترکیه با احضار کاردار عراق:‌ به عمیات ضدتروریستی خارج از مرزها ادامه می‌دهیم

وزارت خارجه ترکیه با احضار کاردار سفارت عراق تاکید کرد که این کشور به عملیات ضد تروریستی در خارج از مرزهای خود ادامه خواهد داد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترکیه با احضار کاردار عراق:‌ به عمیات ضدتروریستی خارج از مرزها ادامه می‌دهیموزارت خارج ترکیه کاردار سفارت عراق در آنکارا را فراخوانده و به وی اعلام کرد که آنکارا همچنان به عملیات ضد تروریستی خود در خارج از مرزها با قدرت ادامه خواهد داد.

وزارت خارجه عراق شنبه شب حمله جنگنده‌های ترکیه به منطقه «کورتک» استان سلیمانیه را که منجر به کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن چهار نفر دیگر شد، محکوم کرد و آن را «نقض صریح» قوانین بین‌المللی دانست

عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ‌ک‌ک دو سالی است که در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از چند ماه قبل در شمال عراق و ارتفاعات قندیل آغاز شده است. مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ‌ک‌ک است.

حزب کارگران کردستان ترکیه  یا همان گروه مسلح پ‌ک‌ک بیش از ۳۰ سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می‌جنگد. این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی معرفی شده است.

منبع: فارس
نظرات بینندگان