arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۰ - ۱۶ تير ۱۳۹۸

شورای نظامی سودان: کمک‌های عربستان و امارات را تصاحب نکرده‌ایم

معاون شورای نظامی انتقالی سودان در سخنانی گفت که این شورا کمک‌های خارجی به این کشور را تصاحب نکرده و آنها را به بانک مرکزی سودان تحویل داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون شورای نظامی انتقالی سودان در سخنانی گفت که این شورا کمک‌های خارجی به این کشور را تصاحب نکرده و آنها را به بانک مرکزی سودان تحویل داده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد حمدان دقلو معروف به حمیدتی، معاون شورای نظامی انتقالی سودان در سخنانی با اشاره به کمک‌های عربستان و امارات به این شورا، اظهار کرد، شورای نظامی از سه ماه قبل که سر کار آمد تمامی کمک‌های مالی خارجی از جمله کمک‌های امارات و عربستان را تصرف نکرده و آنها را به بانک مرکزی سودان تحویل داده است.

وی افزود: این تلاش و رویکرد شورای نظامی به سمت توسعه است.

معاون شورای نظامی سودان در ادامه از عربستان، امارات، آمریکا و انگلیس به دلیل نزدیک کردن دیدگاه‌های شورای نظامی و ائتلاف گروه‌های موسوم به آزادی و تغییر تشکر کرد.

دقلو همچنین از میانجیگران آفریقایی، اتیوپی و گروه‌های آزادی و تغییر به دلیل توافق صورت گرفته قدردانی کرد.

شورای نظامی انتقالی سودان و ائتلاف گروه‌های موسوم به آزادی و تغییر جمعه و پس از دو روز مذاکره طبق ابتکار عمل مشترک اتیوپی و اتحادیه آفریقا بر سر تقسیم قدرت در دوره انتقالی توافق کردند.

حمیدتی خواستار همبستگی تمام گروه‌های مردمی به منظور موفقیت توافق امضا شده با میانجی‌گری آفریقا و اتیوپی شد.

او اظهار کرد: توافقی حاصل شد و ما نیاز به همبستگی و نیت خالصانه برای هدایت سودان به سمت ساحل امن داریم.

این مقام نظامی سودان افزود: مرحله جدیدی از تاریخ سودان آغاز شده و باید به منظور حل مشکلات مردم با هم همکاری کنیم.

وی نسبت به برنامه‌ها و تلاش‌های تسویه حساب در مرحله گذار هشدار داد و گفت، این امر کشور را به عقب و اوضاعی بدتر از وضعیتی که در آن قرار داشت، می‌برد.

حمیدتی متعهد به مواخذه کسانی شد که در نقض حقوق ملت سودان از سال ۱۹۸۹ دست داشتند و نیز متعهد شد اقتصاد را در اولویت قرار دهد و در کنار مردم باشد.

نظرات بینندگان