arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۸۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۲۱ تير ۱۳۹۸

خطیب جمعه کرمان : دلیلی برای پایبندی ایران به تعهدات برجام وجود ندارد

خطیب جمعه کرمان گفت: دلیلی برای پایبندی ایران به تعهدات برجام وجود ندارد، مسئولان کشور رویه خوبی در پیش گرفته‌اند و باید به این رویه ادامه دهند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

خطیب جمعه کرمان گفت: دلیلی برای پایبندی ایران به تعهدات برجام وجود ندارد، مسئولان کشور رویه خوبی در پیش گرفته‌اند و باید به این رویه ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام مهدی عرب‌پور ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمان به اهمیت ایستادگی و مقاومت در اعتقادات اشاره داشت و عنوان کرد: خداوند هفت بشارت را برای مومنانی که مقاومت و استقامت دارند، وعده داده است.

وی بیان داشت: در شرایط امروز جامعه شاهدیم که دشمنان برای خروج جوانان ما از دین و دلزدگی آنها در فضای مجازی چه تلاشی می‌کنند و ایستادگی جوانان ما در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمنان نشانه استقامت آنهاست.

عرب‌پور ادامه داد: روزی این مقاومت‌ها در صدر اسلام توسط یاسرها و سمیه‌ها انجام می‌شد و امروز جوانانی از این سرزمین از خانواده خود گذشته برای استحکام دین و پیروی از ولایت ایستادگی می‌کنند.

خطیب جمعه کرمان با اشاره به واقعه 21 تیر حمله ماموران رضاشاه به مسجد گوهرشاد گفت: رضا شاه با مظاهر دین به شدت مخالف بود و کشف حجاب از زنان مسلمان را اجبار کرده بود.

وی با بیان اینکه در این روز که به نام روز حجاب و عفاف نامگذاری شده است، خون‌های زیادی به زمین ریخته شده بیان کرد: حجاب یک ارزش است که باید حفظ شود، پوشش نامناسب در جامعه اسلامی قابل قبول نیست.

عرب‌پور تصریح کرد: رفتارهای دولت آمریکا در کل جهان تاثیر سوءگذاشته است، خروج آمریکا از معاهده‌ برجام با نقشه از پیش تعیین شده برای فشار و تحریم بیشتر به مردم ایران و کسب امتیازات بیشتر از دولت ایران بود.

خطیب جمعه کرمان در ادامه افزود: آمریکا در راه رسیدن به اهداف شوم خود تحریم‌های بسیاری را به ملت ایران وارد کرد، اما ملت ما در برابر همه این توطئه‌ها ایستادگی کردند، توقیف کشتی ایران کار سخیفی است که توسط دولت انگلیس انجام شد.

عرب‌پور شکایت آمریکا از ایران برای نقض برجام را اتفاق مضحک عنوان کرد و اظهار داشت: آمریکا از نقض برجامی توسط ایران شکایت کرده که خودش سال گذشته از آن خارج شده و اروپایی‌هایی که طرف دیگر این معاهده بودند به هیچ کدام از تعهدات خود تاکنون عمل نکرده‌اند.

وی عنوان کرد: دلیلی برای پایبندی ایران به این تعهدات وجود ندارد، مسئولان کشور رویه خوبی در پیش گرفته‌اند و باید به این رویه ادامه دهند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان