arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۹ - ۲۲ تير ۱۳۹۸

پلیس انگلیس: درباره افشای یادداشت های سفیر انگلیس در واشنگتن تحقیق می کنیم

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه گزارش داد که پلیس انگلیس قصد دارد درباره چگونگی نشت اطلاعات یادداشت های محرمانه «کیم داروک» سفیر انگلیس در واشنگتن تحقیق کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

پلیس انگلیس گفت که تحقیقاتی درباره عامل افشای یادداشت های محرمانه سفیر این کشور در واشنگتن آغاز شده است.

خبرگزاری رویترز بامداد شنبه گزارش داد که پلیس انگلیس قصد دارد درباره چگونگی نشت اطلاعات یادداشت های محرمانه «کیم داروک» سفیر انگلیس در واشنگتن تحقیق کند.

پلیس متروپلیتن لندن گفت که فرماندهی مبارزه با تروریسم که مسئولیت تحقیق درباره اتهام افشای مجرمانه اسرار دولتی را دارد، تحقیق درباره رسوایی داروک را برعهده می گیرد.

«نیل باسو» کمیسر ارشد پلیس لندن با اشاره به اینکه این افشاگری باعث آسیب دیدن روابط بین المللی انگلیس شده، سپردن فرد یا افراد مقصر در این رسوایی را ضروری دانست.

سفیر انگلیس در آمریکا چند روز قبل در گزارشی محرمانه برای وزارت امور خارجه این کشور که بخشی از آن به رسانه‌ها درز کرده بود، ترامپ را فردی بی عرضه و بی کفایت توصیف و تصریح کرد که ریاست جمهوری وی ممکن است به رسوایی ختم شود.

سفیر انگلیس در آمریکا همچنین مناقشه داخلی در کاخ سفید را به مثابه "چاقو کشی" توصیف کرد.

در بخشی از گزارش داروک، ادعای ترامپ مبنی بر عقب نشینی از اقدام تلافی جویانه علیه ایران در پی سرنگونی پهپاد جاسوسی آمریکا نیز زیر سوال رفته بود.

به دنبال انتشار این گزارش‌ها، ترامپ حملات لفظی علیه سفیر انگلیس و نخست وزیر این کشور را شدت بخشید و در توئیتی درباره ترزا می‌نوشت: بسیار منتقد نحوه مدیریت برگزیت از سوی انگلیس و نخست وزیر ترزا می بوده‌ام. او و نمایندگانش چه وضع به‌هم ریخته‌ای ایجاد کرده‌اند. به او گفتم که این کار چگونه باید انجام شود اما او تصمیم گرفت راه دیگری را برود.

ترامپ در مورد داروک نیز نوشت: من سفیر را نمی‌شناسم اما در آمریکا محبوب نیست و درباره او نظرات خوبی وجود ندارد. دیگر با او کاری نداریم. خبر خوب برای انگلیس شگفت‌انگیز آن است که به زودی نخست وزیر جدیدی خواهد داشت. از سفر رسمی با شکوهم به انگلیس در ماه گذشته کاملاً لذت بردم و بیشتر از همه تحت تأثیر ملکه قرار گرفتم.

در واکنش به این اظهارات، جرمی هانت وزیر امور خارجه انگلیس سخنان دونالد ترامپ را شرم آور خواند. وی در توئیتر نوشت: دونالد ترامپ صریح صحبت می‌کند پس من هم اعلام می‌کنم: اظهارات او در باره نخست وزیر و کشور من شرم آور و اشتباه است.

نظرات بینندگان