arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۹ - ۲۳ تير ۱۳۹۸

نتایج یک نظرسنجی: ۶۰ درصد مردم آلمان اطلاع رسانی مرکل درباره لرزش بدن خود را وظیفه او نمی دانند

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته ۶۰ درصد مردم آلمان بر این باورند که آنگلا مرکل صدراعظم این کشور موظف نیست جامعه را دربارۀ وضع سلامتی اش مطلع کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته ۶۰ درصد مردم آلمان بر این باورند که آنگلا مرکل صدراعظم این کشور موظف نیست جامعه را دربارۀ وضع سلامتی اش مطلع کند.

بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط مرکز «سیوی» و انتشار آن در روزنامه آلمانی «آوگسبرگر»، ۵۹.۲ درصد از مردم آلمان معتقدند که وضع سلامت مرکل یک موضوع کاملاً خصوصی است و ۳۳.۸ درصد از شرکت کنندگان بر این باور بودند که شرایط سلامت صدراعظم آلمان باید به اطلاع عموم مردم برسد.

نظرسنجی مرکز سیوی بیانگر آن است که بیشتر حامیان حزب جایگزین آلمان (AfD) بر این باورند که مرکل باید وضع سلامت خویش را اطلاع رسانی کند و اکثر حامیان حزب دموکرات سوشیال آلمان (CDU) معتقدند این موضوع کاملاً شخصی است.

نظرسنجی سیوی از آرای بیش از چهار هزار شرکت کننده در تاریخ ۱۱ -۱۲ جولای (۲۰-۲۱ تیرماه) به دست آمد.

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در هفته‌های اخیر سه بار در دیدارهای رسمی دچار لرزش شدید شده؛ به طوری که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده است.

بسیاری از رسانه‌ها در آلمان و خارج این کشور با اشاره به این لرزش‌ها موضوع عدم کارایی مرکل برای انجام وظایفش به عنوان رئیس دولت این کشور را مطرح کرده اند.

با این حال، مرکل پس از آخرین مورد این لرزش‌ها به رسانه‌ها گفته که مورد معاینه پزشک قرار گرفته و مشکل خاصی برای انجام وظایف خود ندارد.

در همین ارتباط «پتر چنچر» شهردار هامبورگ که از قضا پزشک نیز هست، تأکید کرده که لرزیدن بدن مرکل به نوعی واکنش بدن او به کارهای سختی است که در روز انجام می‌دهد.

نظرات بینندگان