arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۸۹۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۰ - ۲۴ تير ۱۳۹۸

رئیس جمهور گوآتمالا دیدارش با ترامپ را به تعویق انداخت

دولت گوآتمالا اعلام کرد، دیدار رئیس جمهوری این کشور با همتای آمریکایی‌اش در کاخ سفید را به تعویق انداخته است. قرار بود در این دیدار میان جیمی مورالس، رئیس جمهوری گوآتمالا با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش، دونالد ترامپ درباره یک "توافق کشور امن ثالث" گفتگو داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

دولت گوآتمالا اعلام کرد، دیدار رئیس جمهوری این کشور با همتای آمریکایی‌اش در کاخ سفید را به تعویق انداخته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری هیل، قرار بود در این دیدار میان جیمی مورالس، رئیس جمهوری گوآتمالا با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش، دونالد ترامپ درباره یک "توافق کشور امن ثالث" گفتگو داشته باشد.

گوآتمالا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دیدار برنامه‌ریزی شده بین رؤسای جمهوری آمریکا و گوآتمالا تا زمانی که دادگاه قانون اساسی این کشور آمریکای لاتین به تغییرات حقوقی رأی نداده، به تعویق می‌افتد.

پنج تن از مقام‌های ارشد سابق گوآتمالا اخیراً درخواستی را به دادگاه قانون اساسی این کشور ارائه کردند تا جلوی هرگونه توافق کشور امن ثالث را بگیرد.

بر اساس چنین توافقی، گوآتمالا ملزم می‌شود تا درخواست‌های پناهندگی مهاجرانی را که به این کشور وارد می‌شوند تا به یک کشور دیگر بروند، بررسی کند.

مهاجرانی از هندوراس و السالوادور که به سمت شمال می‌روند، معمولاً از طریق گوآتمالا به مکزیک وارد می‌شوند.

اپوزیسیون محلی به چنین طرحی شکایت دارند چون می‌گویند این مساله شکل مهاجرت در منطقه را به شدت تغییر می‌دهد.

دولت گوآتمالا در ادامه این بیانیه همچنین اعلام کرده است: دولت تاکید دارد که به هیچ وجه به دنبال بررسی امضای چنین توافقی برای تبدیل کردن گوآتمالا به یک کشور امن ثالث نیست.

ترامپ به شدت منتقد السالوادور، هندوراس و گوآتمالا است و مدعی است که این کشورها اقدامات کافی را برای متوقف کردن درخواست‌های پناهندگی شهروندانشان در آمریکا انجام نداده‌اند.

نظرات بینندگان