arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۸ - ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
سی نت:

«بوریس جانسون» در دنیای فناوری چه تحولاتی ایجاد می کند؟ / نگاهی به مشکلات سه گانه نخست وزیر جدید بریتانیا

بوریس جانسون نخست وزیر جدید بریتانیا کار خود را  از امروز آغاز خواهد کرد. اما حضور وی در کابینه بریتانیا به عنوان نخست وزیر چه تاثیری در آینده دنیای فناوری خواهد داشت، آن هم در شرایطی که بخش عمده ای مسائل مهم جهان در عرصه های مختلف به تکنولوژی و تولیدات و موفقیت های این عرصه وابسته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بوریس جانسون نخست وزیر جدید بریتانیا کار خود را  از امروز آغاز خواهد کرد. اما حضور وی در کابینه بریتانیا به عنوان نخست وزیر چه تاثیری در آینده دنیای فناوری خواهد داشت، آن هم در شرایطی که بخش عمده ای مسائل مهم جهان در عرصه های مختلف به تکنولوژی و تولیدات و موفقیت های این عرصه وابسته است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، ماجرای برکسیت از یک سو و هواوی از سوی دیگر در کنار مسائل مرتبط با مالیات دیجیتال، سه گانه ای را تشکیل می دهند که بوریس جانسون باید با قدرتی که اخیرا کسب کرده با آنها مقابله کند.

به نظر می رسد این سیاستمدار محافظه کار باید به این موضوع فکر کند که چگونه می تواند با اتکا به اینترنت 5G قابلیت های کشور خود را به عنوان کشوری که یکی از رهبران عرصه تکنولوژی جهان است، حفظ کند. اگرچه برای رسیدن به چنین مقامی نیازی نیست بوریس جانسون کارشناس فناوری شود، اما به عنوان نخست وزیر بریتانیا باید روی این حوزه متمرکز شود تا بتواند بر چالش های مرتبط با امور فناوری چیره شود.

جانسون مدتی پیش در یکی از سخنرانی ها خود تاکید کرده بود که به زودی فیبرهای نوری را در سراسر بریتانیا توسعه می دهد و هیچ خانه ای بدون این تکنولوژی نخواهد بود.وزارت دیجیتال، فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا وعده داده که دسترسی کامل به فیبرهای نوری برای کل بریتانیا تا سال 2033 میسر خواهد شد. اما تعهد جانسون به مردم بریتانیا  بسیار سریع تر است . او وعده داده تا سال 2025 این اتفاق رخ داده است و در نتیجه بسیاری از کارشناسان معتقدند او وعده های جعلی و دروغین می دهد و نمی تواند از پس این نوع وعده ها بر بیاید.

انجمن ارائه دهنده خدمات مخابرات و اینترنت در بریتانیا نیز اعلام کرد : "تعهد بلندپروازانه بوریس جانسون به سادگی قابل انجام نیست، بلکه یک پروژه بلندپروازانه است  که نیاز به زیرساخت های متعددی دارد. "

در عین حال، کمسیون ملی زیرساخت ها هزینه های ارتقا کل کشور را به فیبر کامل حدود 33.4 میلیارد پوند در طول 30 سال براورد کرده است. ما هنوز خود جانسون براوردهای مالی یا برنامه ریزی های خود را در این خصوص منتشر نکرده است و مشخص نیست چگونه قرار است هزینه ها تامین شود.

جانسون درست یک هفته پیش از رسیدن به مقام نخست وزیری انگلیس، در گفتگو با نشریه تلگراف گفته بود: "اگر تکنولوژی می تواند فضانوردان را در ماه قرار دهد، می تواند به حل مشکل "فنی و منطقی" مرز ایرلند  نیز کمک کند. شاید بتوان به مسائل برکسیت نیز کمک کند و از کد های کامپیوتر برای شبیه سازی مرزها در سال 1969 وارد عمل شد تا مشکلات تجاری و اجتماعی با ایرلند شمالی را حل کرد."

 جانسون پیش از این نیز به ایجاد مرز دیجیتال اشاره کرده بود. اما در شرایطی که در حال  حاضر تمامی مسائل بریتانیا حول محور مسئله برکسیت می چرخد، مشخص نیست که جانسون چگونه قرار است از پس همه مسائل پیش رو بر بیاید. افزون بر این در حالی که ایالات متحده به طور صریح و فعالانه در مورد چگونگی مقابله با تهدیدات بالقوه امنیتی هواوی تاکید کرده است، باید دید جانسون چگونه در برابر موضع آمریکا علیه غول تکنولوژی چین پاسخ می دهد.

برچسب ها: فناوری
نظرات بینندگان