arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۵۴۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۹ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۸

لایو خبر - ۳ مرداد ۹۸

در «لایو خبر» مهمترین اخبار روز را به صورت لحظه به لحظه بخوانید.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ترامپ: تسلیحات اتمی خود را به روز کرده ایم / بیشترین موشک ها را در سراسر جهان داریم / نیروی نظامی آمریکا در قویترین سطح نسبت به سه سال گذشته قرار دارد؛ هیچ دشمنی توانایی مقابله با آن را ندارد / چیزهایی را بازسازی کردیم که تا کنون هیچ کسی انجام نداده بود
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۲۲:۳۰

دونالد ترامپ روز پنج شنبه در آئین معارفه مارک اسپر به عنوان وزیر دفاع جدید آمریکا که در پنتاگون برگزار شد، افزود: نیروی نظامی آمریکا در قویترین سطح نسبت به سه سال گذشته قرار دارد و هیچ دشمنی توانایی مقابله با آن را ندارد.

وی با اشاره به افزایش 716 میلیارد دلار بودجه نظامی آمریکا ادامه داد: ما چیزهایی را بازسازی کردیم که تا کنون هیچ کسی انجام نداده بود، ما بیشترین موشک ها را در سراسر جهان داریم و ما تسلیحات اتمی خود را به روز کردیم و آنها بسیار جدید هستند.

رئیس جمهوری آمریکا اضافه کرد: ما تانک، ناو، زیر دریایی، هواپیما و سیستم موشکی را برای اطمینان یافتن از توانایی های ما در درگیری ها بازسازی کردیم.

پناهیان شاگرد آیت الله مصباح: من به دنبال ظهور سفیانی در شام بودم آن هم بعد از 1400 سال؛ داعش همان بود / بعد از ظهور امام زمان، منتظرانی که به آنها ظلم شده وارثان زمین و روسای مردم می‌شوند / باید نیروها را برای پول‌دار شدن و رئیس شدن تربیت کنیم / اگر در انجام امور مالی، اقتصادی و سیاسی با هم اتحاد نداشته باشیم در زمان ظهور دچار مشکل می‌شویم
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۲۲:۲۹

پناهیان با بیان اینکه هنوز برخی افراد تنزه‌جویی دارند از اینکه مردم را برابر رای دادن به افراد آگاه کنند، متذکر شد: جوانان مهدوی مدیریت و اصول تجارت بخوانند چراکه می‌خواهند زمین را اداره کنند، شمایی که نمی‌توانی اقتصاد شهر را نجات دهید چگونه می‌خواهید اقتصاد زمین را اداره کنید.

جاده کندوان فردا یک طرفه می‌شود
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۹:۵۹

رییس پلیس راه مازندران در مورد محدودیت راه‌های مواصلاتی روزهای آینده، گفت: امروز ترافیک در تمامی محورها پرحجم و روان گزارش شده اما در سه راهی چلاو ترافیک به صورت نیمه سنگین است.

وی با بیان اینکه در محور هراز امروز و فردا تردد کامیون و کامیونت ممنوع است، تصریح کرد: محور کندوان فردا از ساعت ۱۳ از سمت کرج و ساعت ۱۶ از مازندران یک طرفه خواهد شد.

دستور دادگاهی در برزیل برای عرضه سوخت به کشتی‌های ایران
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۸:۳۵

دادگاهی در برزیل به شرکت نفت و گاز «پتروبراس» که پیشتر به علت رعایت تحریم‌های آمریکا از تأمین سوخت برای کشتی‌های ایران خودداری کرده بود دستور داده سوخت این کشتی‌ها را تأمین کنند.

منابع خبری امروز پنجشنبه گزارش داده‌اند این حکم روز۲۴ ژوئیه (دوم مردادماه) توسط رئیس دیوان عالی فدرال برزیل صادر شده است.

منابع خبری پیش از این گزارش داده بودند چند کشتی برزیلی هفته‌ها است به علت نداشتن سوخت قادر به بازگشت به ایران نیستند زیرا شرکت دولتی نفت و گاز «پتروبراس» از فروش سوخت به آنها به دلیل تحریم‌های آمریکا خودداری می‌کند.

یک هفته عزای عمومی درپی مرگ رئیس‌جمهور تونس؛ رئیس‌ پارلمان، رئیس‌جمهور موقت شد
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۷:۵۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/3/699351_706.jpeg

دفتر نخست‌وزیری تونس امروز پنجشنبه در پیامی به مناسبت درگذشت السبسی، هفت روز عزای عمومی در کشور اعلام کرد.

«محمد الناصر» رئیس پارلمان تونس مطابق با قانون اساسی این کشور، به صورت موقت رئیس‌جمهور این کشور می‌شود.قرار است الناصر امشب سوگند قانونی یاد کند. مطابق با قانون اساسی تونس دوره ریاست‌جمهوری موقت ۴۵ تا ۹۰ روز است.

انگلیس: کشتی‌هایی که با پرچم کشور ما از تنگه هرمز عبور می‌کنند، اسکورت می‌شوند
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۶:۵۲

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/3/699312_119.jpg

بریتانیا روز پنج‌شنبه اعلام کرد نیروی دریایی این کشور کشتی‌هایی را که با پرچم این کشور از تنگه هرمز عبور می‌کنند، اسکورت خواهد کرد. وزارت دفاع بریتانیا گفته است این ماموریت با هدف دفاع از آزادی عبور و مرور کشتی‌ها پس از توقیف یک نفتکش این کشور توسط ایران انجام می‌شود.

پدر نخست‌وزیر انگلیس: منتظرم بوریس روابط با ایران را بهبود بدهد
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۵:۵۵

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/3/699277_915.jpg

«استنلی جانسون» پدر «بوریس جانسون» نخست‌وزیر جدید انگلیس روز گذشته (چهارشنبه) گفت قویاً منتظر اقدامات پسرش برای بهبود روابط انگلیس با ایران است.

استنلی جانسون درباره علاقه خانوادگی که به ایران دارند، گفت: بوریس کسی است که اطلاعات تاریخی خوبی دارد... منظورم این است که ایران برای او، تداعی‌کننده داریوش و خشایار است. می‌دانید، ایران برای او اهمیت بسیاری دارد. منتظر این هستم که او [بوریس جانسون] روابط با ایران را بهبود بخشد... احتمال اینکه روابط پایداری با ایران، کشوری که چنین تاریخ شگفت‌انگیزی دارد، داشته باشیم بالاست.

روسیه: نباید ایران را مسئول تمامی مسائل منطقه دانست/ تهران باید بخشی از راه‌حل مشکلات منطقه باشد
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۴:۲۸

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/3/699178_772.jpg

لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: من بر این باورم، ایران کشوری است که باید بخشی از راه‌حل مشکلات منطقه باشد، نه اینکه به عنوان مقصر اصلی تمام مشکلات منطقه جلوه داده شود. سیاست گناهکار نشان دادن ایران برای تمام چیزهایی که در سوریه رخ می‌دهد، در سرزمین‌های فلسطین و یمن و یا در کشورهای همسایه اتفاق می‌افتد، رویکردی تقابلی است.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه خاطرنشان کرد: هم اکنون نیز برای حل و فصل سیاسی مسئله سوریه می کوشیم و من یقین دارم که ایران کشوری است که باید بخشی از راه حل مسائل منطقه باشد و نباید این کشور را به عنوان مقصر اصلی تمامی مسائلی که در منطقه رخ می دهد، قلمداد کرد. بیش از 10 سال است که ما بر این مسئله تاکید داریم که تمامی کشورهای منطقه خلیج فارس - چه کشورهای عربی و چه جمهوری اسلامی ایران- باید با حمایت اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی به تقویت اعتماد و شفافیت بپردازند.

رئیس قوه قضاییه: باید بازداشت به حداقل ممکن برسد؛ بازداشت راهکار نیست
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۳:۱۰

https://www.entekhab.ir/files/fa/news/1398/5/3/699115_947.jpg

آیت الله رئیسی گفت: ما نسبت به کاهش جمعیت کیفری تاکید داریم. مواردی که می تواند بازداشت نشود، جایی که بر عهده قاضی است، حتما تصمیم به عدم بازداشت گرفته شود مگر تحقیقاتی لازم باشد. باید بازداشت به حداقل ممکن برسد مگر در موارد مصرح در قانون چرا که بازداشت راهکار نیست.

«اگر اروپا اذیتمان کند مانع صادرات مواد مخدر نمی‌شویم»
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۲:۱۷

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: اعلام کرده‌ایم که اگر اروپایی‌ها ما را اذیت کنند مانع صادرات مواد مخدر به اروپا نخواهیم شد تا مردم اروپا هم از این مواد استفاده بیشتری داشته باشند.

ادعای رویترز: انگلیس درباره نفتکش توقیف شده، نماینده‌ای به ایران نفرستاده
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۱۲:۱۶

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داد که انگلیس هیچ فردی را به عنوان میانجی به ایران نفرستاده است.

یک منبع دیپلماتیک بریتانیا پس از آنکه برخی رسانه‌ها خبری مبنی بر این منتشر کردند که لندن یک میانجی را برای رایزنی درباره نفتکش انگلیسی توقیف شده به تهران فرستاده است، آن را تکذیب کرد.

یک زن ۳۲ هزار سکه و ‌۶ هزار خودرو ‌خریده
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۲۰

امیرآبادی فراهانی، عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه به نظر می‌رسد یک باند با تفکر غرب‌گرایی نفوذ کرده‌اند و مردم را ناامید می‌کنند، گفت: یک خانم از کجا می‌تواند ۳۲ هزار سکه و بیش از ۶ هزار خودرو خریداری کند.

اظهارات پورمحمدی درباره حوادث سال ۶۷
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۱۳

مصطفی پورمحمدی درباره زندانی‌هایی که در دوران محکومیتشان در سال ۶۷ اعدام شدند، گفت: «آدم جنایتکار تروریست که در هر مرحله‌ای به او ارفاق می‌شود بعد از مدتی در عمق توطئه نقش دارد، عملیات انجام می‌دهد و همدستی می‌کند. در مواجهه با چنین فردی باید عوامی و سادگی به خرج می‌دادیم و اجازه هر عملیاتی را به او می‌دادیم؟ در قبال فردی که نقشه فرارش را کشیده بود، می‌خواست جماران را بگیرد، امام را بگیرد و بکشد، اطرافیان امام را بکشد، صداوسیما و مراکز حکومتی را بگیرد و نقشه عملیاتی گرفته بود که کجا برود و چه‌کار بکند باید می‌گفتیم که تو در خط مقدم نبودی، تو پشتیبانی می‌کردی؟!

ادعای کیهان: مزدک میرزایی سه چهارم مبلغ قرارداد ۱۸۰ میلیونی را گرفت و رفت
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۱۲

کیهان مدعی شد: مجری فراری، قبل از خروج از ایران و پیوستن به شبکه‌ای ضد ایرانی، قراردادی را برای تولید یک برنامه با صداوسیما منعقد کرده بود.

این مستند «تاریخ‌نگاری سرخابی» نام داشت و به تهیه‌کنندگی مزدک میرزایی بنا بود برای شبکه مستند سیما تولید شود. بر اساس سند موجود، برای این پروژه مستندسازی بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برآورد شده بود که مزدک میرزایی سه‌چهارم آن را هم به‌عنوان پیش پرداخت دریافت کرده بود. طبق این سند اقساطی از کل قرارداد هم به تهیه‌کننده پرداخت شده بود. هم اکنون سرنوشت این مستند و پول دریافتی از سوی میرزایی، نامعلوم است.

اعتراض کارگردان مستند پخش شده درباره احمد شاملو: صداوسیما ۲۳ دقیقه‌ از «قدیس» را سانسور کرده‌
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۰۹

حسین لامعی، کارگردان مستند «قدیس» که شب گذشته و در سالروز درگذشت احمد شاملو از شبکه سه سیما پخش شد، در پستی اینستاگرامی نوشت: «من حسین لامعی، تهیه‌کننده و کارگردان مستند «قِدّیس»، این متن را از سر خشم می‌نویسم. امشب، مستند «قِدّیس»، در شرایطی از شبکه‌ ۳ سیما پخش شد که هیچگونه شباهت با مستندی که من ساختم نداشت. «قِدّیس» ِ بنده، ۷۳ دقیقه بود اما مستندِ پخش شده، ۵۰ دقیقه است! حدود ۲۳ دقیقه‌اش را سانسور که نه، سلاخی کرده‌اند. قلع و قمع کرده‌اند. نابود کرده‌اند. مگر مستندِ جنسی ساخته بودم که این‌چنین تکه‌پاره گردیده؟!

مستند «قدّیس»، ... سرشار از عشق به فروغ فرخزاد است. سرشار از عشق به ابراهیم گلستان است. سرشار از عشق به موسیقی و عشقِ به نیمای بزرگ است. سرشار از عشق به شعر و ادبیات و خاطره است. مستند قدّیس، نسخه‌ درست و کاملش، سرشار از ارادت به تاریخِ ادبیات است. در ابتدایش، تقدیم‌اش کرده‌ام به نیما یوشیج و ابراهیم گلستان. در نسخه‌ شبکه ۳ اما، همه‌اش نابود شده. حذف شده. سانسور شده. ۲۳ دقیقه‌اش را پلان به پلان حذف کرده‌اند. تنها تکه‌های مورد پسندشان در کار مانده. تنها تکه‌های مغشوش و بی‌ربط و بی‌معنا در کار مانده. حتی گرافیک کار را عوض کردند! حتی تصاویر مستند را حذف کردند! حتی عکس‌ها را تغییر دادند!»

آنچه گذشت
۱۳۹۸/۰۵/۰۳ - ۰۹:۰۸

مهمترین اخبار روز گذشته را از اینجا بخوانید.

نظرات بینندگان