arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۱۷۹۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۸

سفیر انگلیس در تهران: به ائتلافی علیه ایران نمی‌پیوندیم / طرح ما برای حفاظت از امنیت کشتیرانی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز است

مک‌ایر گفت: ما رسما و علنا اعلام کردیم که از سیاست فشار حداکثری امریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنیم، هدف ما کاهش تنش در منطقه است. وزیر خارجه ما اعلام کرده که ما به ائتلافی علیه ایران نمی‌پیوندیم. طرح ما برای حفاظت از امنیت کشتیرانی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز به دلیل اتفاق‌هایی است که اخیرا در این منطقه رخ داده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رابرت مک‌ایر، سفیر بریتانیا در ایران درباره طرح بریتانیا برای شکل دادن به ناوگان دریایی در خلیج‌فارس می‌گوید: کشورهای بسیاری نسبت به امنیت کشتیرانی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز به دنبال مجموعه‌ای از حوادث که در این محدوده در چندماه اخیر رخ داده ابراز نگرانی عمیق کرده‌اند. به همین دلیل است که برخی کشورها مانند بریتانیا و فرانسه موافقت خود را با به راه‌اندازی سیستمی که کشتیرانی در خلیج‌فارس را امن‌تر کند، اعلام کرده‌اند. ما اعتقاد داریم که این اقدام می‌تواند به کاهش تنش در این منطقه کمک کند، چرا که تنها زمانی ما می‌توانیم از حوادثی که به تشدید تنش منتهی می‌شود، فاصله بگیریم که نقل و انتقال‌های ایمن کشتیرانی از تنگه هرمز صورت بگیرد.

سفیر بریتانیا در پاسخ به این سوال که این اقدام می‌تواند منجر به تشدید تنش در منطقه با ایران شود، گفت: ما همیشه بر آزادی دریانوردی در آب‌های بین‌المللی تاکید داشته‌ایم و این موضع ثابت ما بوده و به همین دلیل است که بسیاری از کشورها خواهان پیوستن به بریتانیا در این طرح هستند.

مک‌ایر در پاسخ به این سوال که این اقدام بریتانیا عملا به معنای پیوستن به ائتلافی است که واشنگتن درصدد شکل دادن به آن علیه ایران در خلیج‌فارس است، گفت: ما رسما و علنا اعلام کردیم که از سیاست فشار حداکثری امریکا علیه ایران حمایت نمی‌کنیم، هدف ما کاهش تنش در منطقه است. وزیر خارجه ما  اعلام کرده که ما به ائتلافی علیه ایران نمی‌پیوندیم. طرح ما برای حفاظت از امنیت کشتیرانی در خلیج‌فارس و تنگه هرمز به دلیل اتفاق‌هایی است که اخیرا در این منطقه رخ داده است.

منبع: اعتماد

نظرات بینندگان