arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۰۳ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / توصیه محمد بهشتی:‌ صداوسیما را نبینید / تحرکات احمدی نژاد برای انتخابات مجلس؟ / بابک زنجانی فرار نکرده / بن علوی در تهران به ظریف چه گفت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

مقام اگاه نظامی: آزمایش های موشکی ایران دفاعی و برای پاسخگویی به تجاوزهای احتمالی است --- یک منبع آگاه در ستاد کل نیروهای مسلح گفته است: "آزمایش های موشکی ایران دفاعی و برای پاسخگویی به تجاوزهای احتمالی است." به گزارش تسنیم، این منبع همچنین گفته که این آزمایش ها که در "محدوده نیاز دفاعی است، امری طبیعی است و در صورت ضرورت انجام می شود".

طلای المپیک لندن به کمیل قاسمی می‌رسد --- اتحادیه جهانی کشتی رسما اعلام کرد که با مثبت شدن #دوپینگ آرتور تایمازوف، مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن به کمیل قاسمی می‌رسد.

والیبال ایران قهرمان جهان شد --- تیم والیبال زیر ۲۱ سال ایران شنبه شب توانست با شسکست ایتالیا بر سکوی قهرمانی جهان بایستد. بحرین میزبان بیستمین دوره مسابقات جهانی والیبال زیر ۲۱ سال بود و ایران توانست شنبه شب با برتری در ست دو، سه و پنج و نتیجه سه بر دو ایتالیا را شکست دهد.

'بیش از ۸۰۰ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در قم توقیف شد' --- فرمانده انتظامی قم از توقیف ۸۲۴ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) به ارزش بیش از ۵۷ میلیارد ریال در این استان خبر داده است.

بارندگی های شدید باعث قطع ارتباط ۴۰ روستا در قصر قند در سیستان و بلوچستان شد --- یک مقام دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفته است که براثر بارندگی های شدید در این استان ارتباط ۴۰ روستای اطراف رودخانه کاجو در شهرستان قصرقند قطع شده است. به گفته عبدالرحمن شهنوازی بارش شب گذشته در قصر قند باعث طغیان روخانه کاجو شده است.

وکیل بابک زنجانی فرار موکلش را از زندان رد کرد --- رسول کوهپایه زاده، وکیل بابک زنجانی فرار موکلش را از زندان آن هم به نحوی که "ایشان خود را گریم کرده و جای فردی که از زندان به مرخصی رفته بود، توانسته از زندان فرار و در حال خروج از کشوراز طریق مرزهای آبی بوده "را تکذیب کرد.

پس از دو ماه سوختگیری دو کشتی باری ایرانی در برزیل آغاز شد --- رسانه ها از آغاز سوختگیری دو کشتی باری ترمه و باوند در آب های برزیل خبر داده‌اند. این دو کشتی حامل باری به میزان ۶۶ و ۵۰ هزار تن هستند. از حدود پنجاه روز این دو کشتی در آب های ساحلی بندر پاراناگوا، واقع در ایالت پارانا در جنوب برزیل به دلیل نداشتن سوخت لنگر انداخته اند.

احمدی‌نژاد از لیست خاصی در انتخابات مجلس ۹۸ حمایت می کند؟ --- جوانفکر درباره حضور یا حداقل حمایت احمدی‌نژاد از لیستی خاص در انتخابات پیشروی مجلس، گفت: تا آنجا که اطلاع دارم تاکنون در این زمینه تصمیمی گرفته نشده است.

حمله شاگرد آیت الله مصباح به رئیس دولت اصلاحات --- پناهیان با اشاره به مقاله اخیر رئیس سیدمحمد خاتمی در گاردین گفت: می‌گوید جلوی این طوفان را در منطقه با خردمندی بگیرید! خب که چه بشود؟ / ابوموسی اشعری با شعار صلح از جنگ بهتر است به جنگ علی (ع) رفت و رأی هم آورد / تمام امید معاویه به صلح‌طلبی آن احمق بود / می‌خواهند بگویند مقاله ما در گاردین بود که باعث جلوگیری از جنگ شد، مثل احمق‌هایی که می‌گفتند مذاکره سایه جنگ را دور کرد

روایت ظریف از محور گفتگوهایش با بن علوی --- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در توییتر خود نوشت: از این که امروز در تهران میزبان دوست برجسته ام یوسف بن علوی بن عبدالله وزیر امور خارجه عمان هستم، بسیار خرسندم. درباره تاثیرات تروریسم اقتصادی ایالات متحده علیه ایران، روابط دوجانبه، تحولات منطقه‌ای و امنیت در خلیج فارس، تنگه هرمز و خلیج عمان گفتگو کردیم.

مجوز گودبرداری خانه شاملو هم صادر شد --- ایسنا نوشت: همسایه‌های خانه می گویند، مالک مجوز گودبرداری خانه «شاملو» را گرفته، همین امروز و فردا باید خانه را تخریب کنند تا کار گودبرداری براساس تاریخ مجوز، شروع شود. میراث فرهنگی هم خانه را نه فقط به خاطر نسبیت‌اش با این شاعر، ‌بلکه به دلیل ارزش‌های معماری‌اش واجد ثبت می‌داند و بر حفاظت‌اش تاکید دارد

محمدبهشتی: توصیه ام این است که تلویزیون نبینید --- سیدمحمد بهشتی با اشاره پخش مستندی علیه شاملو در صداوسیما، در روزنامه اعتماد نوشت: با اینکه دوست ندارم با لحن تهی از امیدواری در مورد تلویزیون حرف بزنم، اما به این پرسش که با چنین تلویزیونی چه باید کرد، پاسخی ندارم جز توصیه به ندیدن برنامه‌های آن. به نظر من تنها راه خلاص شدن از گزند تلویزیون ایران، ندیدن برنامه‌های آن است.

نظرات بینندگان