arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۶ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۸

شرکت هواوی علی رغم جنگ تجاری با دولت ترامپ از افزایش فروش گسترده خبر داد / فروش 118 میلیون گوشی در نیمه نخست سال 2019

شرکت فناوری چینی هواوی اعلام کرده که با وجود فشارهای ناشی از ممنوعیت تجارت آمریکا ، با افزایش گسترده فروش در نیمه نخست سال 2019 رو به رو شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شرکت فناوری چینی هواوی اعلام کرده که با وجود فشارهای ناشی از ممنوعیت تجارت آمریکا ، با افزایش گسترده فروش در نیمه نخست سال 2019 رو به رو شده است.

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، این شرکت از ژانویه تا ژوئن سال جاری میلادی، 118 میلیون تلفن همراه فروخته است که نسبت به سال گذشته 24٪ رشد داشته است.

درآمد کل این شرکت چینی نیز با 23٪  رشد به 401.3 میلیارد یوان چینی یا 588 میلیارد دلار رسیده است. با توجه به ای گزارش در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته رشد 15 درصدی را نشان می دهد  و به عبارتی دقیق تر رشد درامد این شرکت در حال تسریع است.

رئیس شرکت هواوی نیز اعلام کرده که گرچه فشارهای ایالات متحده بر هواوی تأثیر گذاشته است اما اثرات آن "قابل كنترل" بوده است. اما بد نیست نگاهی سریع داشته باشیم به آمارهای ارائه شده توسط شرکت هواوی:

درآمد:

با  23 درصد رشد کلی نسبت به سال گذشته به 401.3 میلیارد یوان چینی یا 588 میلیارد دلار در سال رسده و  درآمد آن نسبت به مدت مشابه سال 2018 15٪ رشد داشته است.

فروش تلفن:

 118 میلیون دستگاه ، در مقایسه با سال گذشته 24 درصد  رشد داشته است.

سود خالص:

 فاش نشده ، اما حاشیه سود 8.7٪ است

تجارت5G :

هواوی دارای 50 قرارداد 5G است و 150 هزار واحد تجهیزات نصب کرده است.

ایالات متحده هوآوی را در ماه مه در فهرست سیاه خود قرار داد كه مؤسسات آمریكایی بدون مجوزهای ویژه از تجارت با این شرکت منع شدند. ترامپ و دولت وی همچنین هواوی و سایر بنگاه های اقتصادی چینی را از کار در زیرساخت های مهم شبکه تلفن همراه 5G منع کرده اند و در حال انجام لابی با متحدان از جمله انگلیس برای انجام همین کار ، با موفقیتی مختصر هستند.

نظرات بینندگان