arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۰۹ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / بازداشت تعدادی از مدیران ارشد سایپا / تولید و فروش مانتوهای شیشه‌ای، حریر و توری 'ممنوع' است / سفر هیاتی از امارات به تهران / روایت ظریف از نامه اش به مقام معظم رهبری

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

محمدعلی نجفی به قصاص نفس محکوم شد --- غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه از محکومیت محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران به قصاص نفس توسط دادگاه بدوی خبر داده است.

روایت ظریف از نامه اش به رهبری در واکنش به گاندو --- محمدجواد ظریف درباره محتوای پاسخ رهبری به نامه خود در خصوص سریال گاندو گفت: رهبری همیشه به من محبت داشتند و من وامدار محبت ایشان هستم، این محبت همچنان ادامه دارد و اگر محبت‌های ایشان نبود، برخی اتفاقاتی که در بعضی جاها می‌افتد، امکان تحمل را از بین می‌برد.

جزئیات تماس تلفنی رؤسای جمهور ایران و فرانسه --- روحانی: عادی سازی روابط نفتی و بانکی ایران، گام اول تعهدات مورد انتظار از اروپا است/ هر چه می‌گذرد بازگشت به نقطه اول برای دو طرف سخت‌تر خواهد بود / تهران همواره از گفتگو و هر ابتکار عادلانه برای حل وفصل مسائل استقبال می کند / مکرون: به دنبال راهکارهایی در زمینه ایجاد خط اعتباری هستیم

بازداشت ۱۰ نفر در ارتباط با پرونده معاون دفتر آملی لاریجانی --- سخنگوی قوه‌قضائیه درباره پرونده اکبر طبری گفت: اسامی که در خبری آمده بود، واقعیت ندارد و آن پرونده خاص نیز کماکان مطرح رسیدگی است و ۱۰ نفر بازداشت شده‌اند که از این ۱۰ نفر برخی نیروهای شاغل قبلی قوه قضائیه و برخی نیز نیروهای بیرونی هستند.

متهم اصلی حملات ۱۱ سپتامبر «به طور مشروط حاضر به شهادت علیه عربستان است» --- متهم اصلی حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ آمریکا اعلام آمادگی کرده است که اگر دولت ایالات متحده بدنبال اعدام وی نباشد، حاضر است در پرونده دادخواست خانواده‌های قربانیان علیه دولت عربستان شهادت بدهد.

بازداشت مدیران ارشد سایپا --- اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه جزئیات بازداشت مدیران ارشد سایپا را تشریح کرد و گفت: پرونده تشکیل شده و افرادی تحت تعقیب قرار گرفتند، این پرونده ۲۵ متهم دارد که ۶ نفر بازداشت هستند. وی ادامه داد: برخی از بازداشتی‌ها از مدیران شرکت سایپا هستند و برخی از نمایندگی ها و شرکت‌هایی که به نمایندگی از سایپا مبادرت به ثبت نام و واگذاری خودرو می کردند.

نشست مشترک گارد ساحلی ایران و امارات در تهران --- روز گذشته، یک هیات ۷نفره از مقامات ارشد گارد ساحلی دولت امارات عربی متحده به منظور برگزاری ششمین نشست مشترک گارد ساحلی ایران و امارات وارد تهران شد. نشست پیشین گارد ساحلی دو کشور مهرماه هفت سال پیش برگزار شده بود.

ظریف به ترامپ: تاریخ جعلی 'تیم بی' و عطش آنها برای جنگ دائمی را قبول نکن --- محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران در واکنش به توییت دیروز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: "هزار سال است که ایرانی ها در برابر هر مهاجمی مقاومت کرده‌اند. اما این آمریکا است که در بزرگترین شکست خود بعد از جنگ ویتنام، در منطقه ما ۷ هزار میلیارد دلار خرج کرده و رودهای خون به راه انداخته است." او ترامپ را خطاب قرار داده و نوشته است: "تاریخ جعلی تیم بی و عطش آنها برای جنگ ابدی را قبول نکن."

تولید و فروش مانتوهای شیشه‌ای، حریر و توری 'ممنوع' است --- تمام واحدهای صنفی زیر مجموعه اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران دوبار بازرسی شده و مرحله سوم بازرسی‌ها در جریان است. به گفته ابوالقاسم شیرازی رئیس این اتحادیه، "طرح ویژه برخورد با تولید و عرضه مانتوهای نامتعارف" از "بیش از یک ماه پیش" آغاز شده و "بازرسان این اتحادیه با همکاری پلیس اماکن و دادستانی، نظارت بر تولید و عرضه پوشاک را در شهر تهران تشدید کردند."

"حذف کانون هواداران، محدودیت لیدرها" --- ایسنا: با جلسه بین باشگاه‌ها و سازمان لیگ #فوتبال ایران، قرار شد کانون‌های هواداری باشگاه‌ها منحل شوند و شخصی به عنوان معاون فرهنگی، مدیریت کارهای هواداری را بر عهده بگیرد. این امر موجب می‌شود نفوذ لیدرها در امور اجرایی باشگاه‌ها کمتر شود.

۲۰ میلیون ایرانی در سکونتگاه‌های غیر رسمی --- محمد پژمان، معاون وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد یک چهارم جمعیت این کشور "معادل ۲۰ میلیون نفر با سکونتگاه‌‌های غیر رسمی درگیر هستند" پژمان همچنین گفت: "نامقاوم بودن بناهای محلات بازآفرینی یک مخاطره بسیار نزدیک برای خانواده های ساکن در این محلات است که اگر کوچکترین حادثه طبیعی مثل زلزله رخ دهد با خسارت انسانی سنگینی مواجه خواهیم شد."

هادی رضوی، داماد وزیر کار به ۲۰ سال زندان محکوم شد --- غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد هادی رضوی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال حبس، رد مال، ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی و همدست وی احسان دلاویز به جرم معاونت در اخلال در نظام اقتصادی به ۱۰ سال حبس محکوم شده اند.  هادی رضوی، یکی از تهیه کنندگان سریال شهرزاد و داماد محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، است.

ناخدای نفتکش توقیف‌شده ایران: نشستن هلی‌کوپتر بریتانیایی روی عرشه بسیار خطرناک بود --- ناخدای کشتی حامل نفت ایران که از سوی نیروهای بریتانیایی در تنگه جبل‌الطارق توقیف شده، به بی‌بی‌سی گفت که خدمه این نفتکش در یک "بازی سیاسی " گرفتار شده‌اند. ناخدای کشتی گریس ۱ تبعه هند است که بعد از توقیف کشتی در جبل‌الطارق بازداشت و سپس با قرار وثیقه آزاد شد.

نظرات بینندگان