arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی: ممکن است در هفته‌های آینده به نتایج مثبتی در مذاکرات برسیم / بعیدی‌نژاد: امیدوار باشیم تحریم ظریف به اهانت‌ گاندو مرتبط نباشد / رحیم‌پور ازغدی: کشور ۷۰۰ مرجع تقلید می‌خواهد چه کار؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روحانی: ممکن است در هفته‌های آینده به نتایج مثبتی در مذاکرات برسیم --- روحانی در تبریز گفته "ممکن است در هفته‌های آینده به نتایج مثبتی در مذاکرات برسیم؛ اگر نرسیم گام سوم را هم محکم بر می‌داریم". رئیس جمهوری ایران گفته "طبق توافق برجام اگر تا سال آینده باقی بماند تمامی تحریم‌های تسلیحاتی لغو می شود و هر سلاحی را می توانیم بخریم و ‌بفروشیم و آماده برای این کار هستیم".

فیسبوک صفحات و اکانت‌های 'پروپاگاندای عربستان سعودی' را حذف کرد --- فیسبوک از مسدود کردن فعالیت گروهی سازمان یافته که وابسته به حکومت عربستان بوده و با حمله به رقبای منطقه‌ای دولت سعودی، در فضای فیسبوک برای این کشور تبلیغ می‌کرده،‌ خبر داده است.

روسیه: آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای درگیری در خلیج فارس است --- ماریا زاخاروا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه می‌گوید آمریکا به دنبال بهانه‌ای برای درگیری در خلیج فارس است.

معاون قوه قضاییه: تحصیل فرزندان مسئولان در خارج از کشور ممنوع شود --- معاون حقوقی قوه قضاییه گفته "شاید عده‌ای بگویند تحصیل در خارج از کشور حق افراد است، ایرادی ندارد، پس پدرش نباید مسئولتی داشته باشد". وی از نمایندگان مجلس خواسته "طرحی برای تصویب در صحن مجلس ارائه بدهند تا بر اساس آن فرزندان مسولان نظام مجاز به تحصیل در خارج از کشور نباشند".

گروه بین‌المللی بحران: جنگ ایران و آمریکا به کل منطقه کشیده خواهد شد --- گروه بین‌المللی بحران در تازه‌ترین گزارش خود درباره تنش میان ایران و آمریکا، از تهران و واشنگتن خواسته به طرف کاهش تنش‌ها گام بردارند. به گفته این گروه تحقیقی، در صورت بروز جنگ، رویارویی محدود نخواهد ماند و کل منطقه را در بر خواهد گرفت. این گزارش توصیه کرده باید برای تنش‌زدایی میان ایران و آمریکا میانجی‌گری شود.

انتقاد آمریکا از آلمان برای کنار کشیدن از تشکیل ائتلاف دریایی در تنگه هرمز --- آمریکا از آلمان گله کرده که در تشکیل ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز قدم جلو نگذاشته. ریچارد گرنل، سفیر آمریکا در آلمان گفته این کشور به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا باید مسئولیت‌های بیشتری در جهان بپذیرد. هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان دیروز گفت که کشورش تصمیمی نگرفته که در ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز مشارکت کند. آقای ماس گفت آلمان خواهان کاهش تنش ها و حل مسایل از طریق گفت وگو است

بعیدی‌نژاد: امیدوار باشیم تحریم ظریف به اهانت‌ گاندو مرتبط نباشد --- سفیر ایران در بریتانیا در صفحه اینستاگرام خود با اشاره به تحریم محمد جواد ظریف از سوی آمریکا، گفت: امیدوار باشیم اهانت‌های سریال "گاندو" آمریکایی‌ها را درباره وزیر امور خارجه به اشتباه نینداخته باشد".

رئیس جمهوری ایران: تحریم ظریف "کاری کودکانه" است --- حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران در اولین واکنش رسمی به تحریم محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، این اقدام را "کاری کودکانه" خوانده و گفته است این تحریم‌ها به معنای "ترس" آنها از آقای ظریف است.

انتقاد دوباره رحیم‌پور ازغدی از حوزه علمیه:کشور ۷۰۰ مرجع تقلید می‌خواهد چه کار؟ --- سخنانی جدید از رحیمپور ازغدی منتشر شده است که در آن او مجددا انتقاد تندی نسبت به حوزه علمیه داشته و گفته کشور به اندازه کافی روحانی و طلبه دارد. او گفته حوزه علمیه باید طلبه‌هایی تربیت کند که مسئله‌های زندگی امروز مردم را حل کنند.

آمریکا رسما معافیت‌های تحریم هسته‌ای ایران را تمدید کرد --- وزارت خارجه آمریکا امروز (پنج‌شنبه) با صدور بیانیه‌ای رسما از تمدید معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های هسته‌ای با ایران خبر داد. «مورگان اورتاگوس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تمدید این معافیت‌ها را «ادامه محدودیت‌ها» بر برنامه هسته‌ای ایران توصیف کرده و نوشته است: «اقدام امروز، به حفظ نظارت بر برنامه هسته‌ای غیرنظامی ایران کمک کرده، ریسک‌های اشاعه‌ای را کاهش داده، توانایی ایران برای کاستن از زمان "گریز" به سوی سلاح هسته‌ای را محدود کرده و از احیای مراکز حساس اشاعه‌ای ایران، ممانعت می‌کند.»

واکنش پلیس به کلیپ جنجالی خیابان حضرتی شیراز --- کلیپی از رفتار یک زن در خیابان احمدی (حضرتی) شیراز در فضای مجازی منتشر شد که یک مقام انتظامی فارس می گوید احتمال دارد رفتار وی به دلیل مشکلات روانی باشد. معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس در گفت و گو با ایرنا گفت: براساس اظهارات ماموران کلانتری محل، رفتار نامناسب این خانم که با لباس های نامناسب در انظار ظاهر شد سه‌شنبه هشتم مرداد ۹۸ ساعت ۱۰ و نیم صبح رخ داد.

نظرات بینندگان