arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۳ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / در مرز شلمچه قاچاق و پولشویی می‌شود / نصب بنرهای "مقابله با بدحجابی" در متروی تهران / طرح حجاریان برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ایران یک شناور خارجی را توقیف کرد  --- منطقه دوم دریایی سپاه در بوشهر عصر یکشنبه اعلام کرد که یگان های شناوری این ارگان نظامی یک فروند شناور عراقی حامل ۷۰۰ لیتر سوخت قاچاق را در نزدیکی جزایر فارسی چهارشنبه نهم مرداد ماه توقیف کرده است.

در مرز شلمچه قاچاق و پولشویی می‌شود --- امیر خجسته نایب رئیس کمیسیون اصل نود مجلس ایران می‌گوید در مرز شلمچه قاچاق و پولشویی صورت می گیرد. خجسته درباره بازدید این کمیسیون از گمرگ‌های جنوب ایران گفت: "به علت از هم گسیختگی در این مرز و مدیریت‌های متعدد و عدم نظارت به گمرک و نبود صرافی‌ها، دلالان ارزی در مرز شلمچه اقدام به پولشویی و خروج ارز از کشور می‌کنند."

معاون اول رئیس جمهور آئین‌نامه اجرایی استخراج رمزارزها را ابلاغ کرد --- اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری ایران آئین‌نامه اجرایی استخراج رمزارزها را ابلاغ کرد.بر اساس این آیین نامه، استخراج رمزارزها، از جمله بیت کوین، باید با مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت صورت بگیرد. همچنین مسئولیت خطرپذیری با طرفهای معامله است و مشمول حمایت دولتی و ضمانت بانکی نیست؛ استفاده از آن در مبادلات داخل کشور هم مجاز نیست.

دیوان عدالت اداری درباره الزام پلیس به صدور گواهینامه موتورسیکلت برای زنان توضیح داد --- محسن قائمی‌نسب مدیرکل حوزه ریاست دیوان عدالت اداری گفته است: "حکم صادره، رأی هیئت عمومی نیست بلکه رأی صادره توسط یکی از شعب با شکایت یکی از بانوان اصفهانی از نیروی انتظامی است."

نصب بنرهای "مقابله با بدحجابی" در متروی تهران --- ایرنا به نقل از مسئولان متروی تهران گفته "کار نصب بنرهای ارشادی با موضوع بدحجابی در ایستگاه‌ها با محتوای با حجاب وارد مترو شوید شروع شده است."

سخنگوی دولت: آمریکایی‌ها با تحریم ظریف خود را از مذاکره محروم کردند --- علی ربیعی، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی گفته است که آمریکایی‌ها با تحریم ظریف خود را از مذاکره محروم کرده‌اند. ربیعی در نشستی خبری گفته: "این تحریم نشان می‌دهد آمریکایی ها موضوع را شخصی کرده اند و تیمی که امروز در آمریکا روی کار آمده است، از ابتدا سخنانی درباره ظریف بر زبان آورد که امروز نشان می‌دهد تحریم وی جنبه شخصی و کودکانه دارد."

شمار قربانیان تیراندازی ال‌پاسو تگزاس؛ ۲۰ نفر--- تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر مرزی ال‌پاسو تگزاس ۲۰ کشته و ۲۶ مجروح برجای گذاشته است. پلیسگفته یک مرد بیست و چند ساله سفیدپوست را در همین رابطه بازداشت کرده است. ال‌پاسو در نزدیکی مرز مکزیک واقع شده است. مراکز بهداشتی که مجروحان این تیراندازی را پذیرش کرده‌اند از آمار ۲۶ مجروح به رسانه‌ها گفته‌اند و خبر داده‌اند که حال ۹ نفر از زخمی‌ها وخیم است.

طرح حجاریان برای شرکت اصلاح‌طلبان در انتخابات --- سعید حجاریان، تئوریسین جریان اصلاحات در تازه‌ترین اظهارنظر انتخاباتی خود گفت: «همان طور که به خاطر دارید من درباره «حضور مشروط» در انتخابات نکاتی را گفتم، یکی از ابعادش این است که منتظر بمانیم و ببینیم هسته اصولگرایان بنا دارند چگونه انتخاباتی را برگزار کنند، وجه دیگر حضور مشروط، اشتراط با نفس است؛ یعنی باید میان خودمان بر سر کیفیت زمین بازی انتخابات توافق کنیم، این دو شرط پهلو به پهلوی هم هستند. البته شرط‌های دیگری هم وجود دارد که لازمه طرح و تحقق آن، تهیه منشور اصلاح طلبی است.»

نظرات بینندگان