arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۳۸۵۹
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۸ - ۱۴ مرداد ۱۳۹۸

کشته شدن شماری از فرماندهان ائتلاف سعودی در حملات توپخانه‎ای یمن

حمله توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله به مواضع شبه‎نظامیان در استان مرزی «حجه» در شمال غربی این کشور به کشته شدن تعدادی از فرماندهان ائتلاف سعودی منجر شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

حمله توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله به مواضع شبه‎نظامیان در استان مرزی «حجه» در شمال غربی این کشور به کشته شدن تعدادی از فرماندهان ائتلاف سعودی منجر شد.

به گزارش فارس، یگان توپخانه‌ای ارتش یمن و انصارالله دیشب (یکشنبه) محل تجمع شبه‎نظامیان ائتلاف سعودی در شرق و غرب منطقه حیران و شمال شرق و غرب منطقه «مثلث عاهم» واقع در استان حجه (شمال غربی) را هدف قرار داد.

شبکه المسیره به نقل از منابع نظامی یمن گزارش داد که در این حمله توپخانه‎ای، شماری از عناصر وابسته به ائتلاف سعودی از جمله چند «فرمانده مزدور» کشته و زخمی شدند.

نیروهای توپخانه‎ای یمن همچنین امروز (دوشنبه) پایگاه شبه‌نظامیان در منطقه «جبل قیس» و شمال و شرق «جبل النار» در جازان (جنوب عربستان) را هدف قرار دادند.

شرق و شمال منطقه جبل النار نیز دیشب با شلیک چند فروند موشک کاتیوشای ارتش یمن و انصارالله هدف قرار گرفت که در نتیجه آن، تعدادی از عناصر مزدور وابسته به دولت مستعفی یمن از پای درآمدند.

رزمندگان ارتش یمن و انصارالله دیروز با تشکیل سد محکم در برابر شبه‎نظامیان مستقر در شمال جبل النار در جازان، مانع عملیات نفوذ آنها به منطقه مزبور شدند.

شبکه منبع یمنی به المسیره گفت که درگیری دیروز ارتش یمن و انصارالله در برابر شبه‎نظامیان در شمال جبل النار، حدود 15 ساعت به طول انجامید.

منبع نظامی مذکور تاکید کرد که عملیات مزدوران برای نفوذ به جبل النار با پشتیبانی آپاچی‌ها و جنگنده‎های سعودی صورت گرفت، اما رزمندگان یمنی با مقاومت 16 ساعته مانع این عملیات شدند.

نیروهای ارتش یمن و انصارالله پنج سالی است که مقاومت در برابر تجازوات ائتلاف سعودی را تجربه می‎کنند، اما با این وجود هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی طی این مدت کشته و زخمی شده‌اند.

نظرات بینندگان