arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۷ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / روحانی به آمریکا: اهل مذاکره ایم به یک شرط / داماد وزیر در زندان / نقشه بن سلمان علیه اردوغان / بازداشت یکی از نزدیکن زنجانی با ۱۷ قلاده ببر؟ / خبر جدید درباره فردوسی پور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

سردار سلیمانی به دیدار ظریف رفت - سردار قاسم سلیمانی - طبق روال برنامه هفتگی‌ با ظریف - با لباس رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در محل وزارت امور خارجه حاضر شد و با وی دیدار کرد. سردار حاج قاسم سلیمانی در این دیدار ضمن خداقوت به ظریف، اقدام آمریکا در خصوص وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را جنون آمیز و نشانه شکست قطعی کاخ سفید دانست.وی در ادامه خطاب به وزیر امور خارجه افزود: این اقدام آمریکا ثابت کرد که جنابعالی بعنوان مسئول سیاست خارجی کشور، تاثیری عمیق بر افکار عمومی و بویژه مردم آمریکا نسبت به جهالت رهبران این کشور دارید.

کره شمالی دست بردار نیست - خبرگزاری یونهاپ به نقل از ارتش کره جنوبی گزارش داد که این پرتابه ها در دو شلیک بامداد روز سه شنبه از استان هوانگهه جنوبی در ساحل شرقی کره شمالی پرتاب شده است. این چهارمین بار در دو هفته اخیر است که کره شمالی اقدام به آزمایش موشکی می کند. پیونگ یانگ در سه آزمایش پیشین نوعی موشک بالستیک کوتاه برد را شلیک و سامانه پرتاب موشکی جدید را آزمایش کرد.

نقشه بن سلمان علیه اردوغان - پایگاه اینترنتی میدل ایست آی فاش کرد: عربستان سعودی طرح راهبردی برای سرنگونی دولت ترکیه داشته است. این نشریه به نقل از یک سند محرمانه اماراتی فاش کرد که طرح محمد بن سلمان برای مقابله با دولت اردوغان به طور کامل برنامه ریزی شد و عربستان بعد از اینکه بن سلمان به این نتیجه رسید که در ماجرای جمال خاشقجی بیش از حد در برابر اردوغان صبوری کرده است، اجرای "طرح راهبردی" خود را برای مقابله با دولت ترکیه آغاز کرد.

روحانی به آمریکا: اهل مذاکره ایم به یک شرط - روحانی با حضور در وزارت خارجه و دیدار با ظریف گفت: وزیر امور خارجه امروز ما مجتهد سیاسی است و شهادت می‌دهم ظریف رسول امین بوده. او گفت: اگر از اصل ششم قانون اساسی فاصله بگیریم، باید دیر یا زود خداحافظی کنیم. روحانی درباره برجام هم با بیان اینکه اگر به تماس تلفنی اوباما جواب نداده بودم، دستیابی به برجام سخت‌تر می‌شد، گفت: اگر ظریف وزیر خارجه نبود، به این آسانی به توافق نمی‌رسیدیم. او با بیان اینکه پیمان حدیبیه هم حداکثری نبود، افزود: به ما حسادت می‌کنند؛ ۸ سال مذاکره می‌کردند، حاصلی نداشت. او همچنین گفت: اهل مذاکره ایم؛ اگر آمریکا می خواهد مذاکره کند، اول تحریم را بردارد؛ کاری نداریم که می خواهد وارد برجام شود یا نه.

داماد وزیر کار به زندان منتقل شد - رسول قهرمانی نماینده دادستان از اجرای حکم سید محمد هادی رضوی خبر داد و گفت: وی به زندان منتقل شده است. رضوی داماد محمد شریعتمداری وزیر کار  به ۲۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

پلیس: خالکوبی نامتعارف، مانع از صدور گواهینامه می‌شود - رییس دایره آموزش همگانی پلیس راهور فاتب گفت: خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف افراد، مانع از صدور گواهینامه برای فرد متقاضی می‌شود. سرهنگ موسوی پناه گفت: چنانچه فردی خالکوبی‌های مشهود و نامتعارف و خودزنی بر تن داشته باشد، باید از نظر احتمال به برخی اختلالات روانی تاثیرگذار در رانندگی، مورد بررسی و ارزیابی روانشناسان قرار گیرد.

حسن رعیت بازداشت شد؟ - جاوید فخریان از اعضای حزب ندا در توییتر ادعا کرد: حسن میرکاظمی معروف به حسن رعیت ساعاتی پیش با ۱۷ قلاده ببر در باغ شخصی‌اش دستگیر شد.

آیت‌الله مکارم: حضور زنان در ورزشگاه‌ها ضرورتی ندارد - دفتر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی درباره ورود زنان به ورزشگاه‌ها اعلام کرد که جو حاکم در ورزشگاه‌ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می‌شود. اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند. بنابراین لازم است از حضور در این برنامه‌ها خودداری کنند؛ به خصوص این که این برنامه‌ها را از رسانه‌ها می‌توانند ببینند و حضور آنها ضرورتی ندارد.

خبر جدید درباره فردوسی پور - جواد خیابانی از بازگشت قریب الوقوع عادل فردوسی‌پور به تلویزیون خبر داد اما اشاره‌ای به سرنوشت برنامه نود نکرد. خیابانی در صحبت‌هایش گفت:عادل کاپیتان خوب تیم ماست. حتی من وقتی می‌خواستم بازی ایران و اسپانیا را در جام جهانی گزارش کنم از او پرسیدم که چه کار انجام دهم تا گزارش بهتر شود. حالا هم با فردوسی پور ارتباط دارم و از احوال هم با خبر هستیم. خیابانی افزود: به مردم ایران می‌گویم که عادل دارد به تلویزیون برمی گردد. با شروع لیگ برتر شاهد گزارش عادل در تلویزیون خواهیم بود. برخی اختلاف نظر‌ها بوده است که با توجه به روند موجود حل شده من خودم هم با او صحبت کرده‌ام و از صحت ماجرا خبر دارم.

تماس تلفنی روسای جمهور ایران و فرانسه - روحانی در تماس با مکرون گفت: همکاری های نفتی و بانکی اصلی ترین حقوق اقتصادی ایران در برجام است، مکرون هم گفت: برجام و تامین منافع ایران برای پاریس حائز اهمیت است. دو طرف بر ادامه رایزنی ها و تماس های دیپلماتیک و اهمیت امنیت منطقه و آزادی کشتیرانی تاکید کردند.

طالبان با آمریکا به توافق رسید - به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، براساس بیانیه دفتر طالبان، ایالات متحده و طالبان اختلافات در مذاکرات صلح درباره خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و همچنین تضمین شورشیان برای قطع روابط با دیگر گروه های افراطی را حل کرده اند. این بیانیه در حالی منتشر می شود که هشتمین دور مذاکرات میان طالبان و آمریکا در شهر دوحه قطر در هفته جاری برگزار شد. مقامات آمریکا تا کنون در مورد بیانیه طالبان اعلام نظر نکرده و طالبان نیز جزئیات بیشتری در این مورد ارائه نکرده است.

نظرات بینندگان