arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۴۳۳۳
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۳ - ۱۶ مرداد ۱۳۹۸

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران: 1 میلیون و 300 هزار مترمربع روکش آسفالت در تهران انجام دادیم/ 37 هزار نقطه شهر لکه‌گیری شده است / پروژه نیمه‌تمام متوقف نداریم

صبوری دیلمی، معاون عمرانی شهرداری تهران گفت: 70 میلیارد صرفه‌جویی هم بابت تراشه‌های آسفالت داشتیم. قبلاً این تراشه‌ها دور ریخته می‌شد اما اکنون بازیافت می‌شوند. در مجموع باید بگویم 1 میلیون تن آسفالت برای نگهداشت شهر داریم که تاکنون سابقه نداشته است. معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه 1 میلیون و 300 هزار مترمربع روکش آسفالت در تهران انجام دادیم گفت: 37 هزار نقطه شهر تهران لکه‌گیری شده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران: 1 میلیون و 300 هزار مترمربع روکش آسفالت در تهران انجام دادیم/  37 هزار نقطه شهر لکه‌گیری شده است / پروژه نیمه‌تمام متوقف نداریمصفا صبوری دیلمی معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در نشست تجلیل از خبرنگاران حوزه شهری گفت: سال‌های سال است که در تهران ساختمان‌سازی صورت می‌گیرد اما بیشتر آنها فاخر نیستند. ما فکر می‌کنیم پروژه بااهمیت حتماً باید ابرپروژه باشد اما آرامگاه خیام با اینکه عظیم نیست اما آوازه جهانی دارد.

وی افزود: ما بیش از اروپایی‌ها خرج عمرانی می‌کنیم اما نتیجه کار مانند آنها کارایی ندارد. دیگر موقع آن رسیده که نگاهمان را به فعالیت‌های عمرانی شهر عوض کنیم.

 

 بیش از 70 پروژه فعال عمرانی داریم

 

صبوری دیلمی با انتقاد از این نگاه که گفته می‌شود که شهرداری در دو سال گذشته فعالیت عمرانی نداشته گفت: باید تأکید کنند که ما بیش از قبل فعالیت عمرانی داشتیم و در حال حاضر بیش از 70 پروژه عمرانی فعال داریم اما تغییر رویکرد را آغاز کرده‌ایم.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران در ادامه صحبت‌های خود به حواشی موضوع آسفالت پرداخت و گفت: ما از فروردین تا خرداد امسال 16 هزار پیام درباره آسفالت داشته‌ایم. اما این نکته را فراموش نکنیم که آسفالتی که امروز می‌ریزیم به قیمت ابتدای سال 96 است. زیرا تولید آسفالت متعلق به خودمان است و با برنامه‌ریزی در این زمینه پیش رفتیم.

وی به دستاورد این برنامه‌ریزی اشاره کرد و گفت: صرفه‌جویی در یک میلیون تن آسفالت امسال حداقل 200 میلیارد تومان بوده است. 6 میلیارد هزینه آزمایشگاه هم داشتیم که چون آسفالت تولیدی متعلق به ما بود این هزینه نیز نزدیک به صفر شد.

صبوری دیلمی تأکید کرد: 70 میلیارد صرفه‌جویی هم بابت تراشه‌های آسفالت داشتیم. قبلاً این تراشه‌ها دور ریخته می‌شد اما اکنون بازیافت می‌شوند. در مجموع باید بگویم 1 میلیون تن آسفالت برای نگهداشت شهر داریم که تاکنون سابقه نداشته است.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با بیان اینکه 1 میلیون و 300 هزار مترمربع روکش آسفالت در تهران انجام دادیم گفت: 37 هزار نقطه شهر تهران لکه‌گیری شده است.

 

پروژه نیمه‌تمام متوقف نداریم

 

صبوری دیلمی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام نیز گفت: قبول نداریم که از دوره‌های قبل کمتر کار کرده‌ایم. پروژه‌های بسیار بزرگ عمرانی داریم و با وجود بدهی‌های پیشین کار خوب پیش می‌رود.

معاون فنی عمرانی شهرداری تهران با اشاره به برخی از این پروژه‌ها گفت: بزرگراه رستگاری، بروجردی، پروژه گیشا که 22 روزه جمع شد و ... از جمله پروژه‌های بزرگی است که در این مدت به انجام رسیده‌اند.

وی یکی از دلایل اینکه مردم فکر می‌کنند کار عمرانی صورت نمی‌گیرد را حذف مزاحمت برای آنها عنوان کرد و گفت: پروژه نیمه‌تمام متوقف نداریم.

وی درباره پروژه استاد معین نیز گفت: إن‌شاءالله در موعد وعده داده شده این پروژه را نیز به مردم تحویل خواهیم داد.

نظرات بینندگان