arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۵۷۶۳
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۳ - ۲۵ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / موضوع بازنگری قانون اساسی در مجلس کنار گذاشته شد / صداوسیما هیات امنایی می شود؟ / بولتون: چین به قاچاق نفت از ایران مشغول است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نفتکش ایران آزاد شد --- مقامات جبل الطارق دستور آزادی فوری یک نفتکش ایرانی را که ماه گذشته توقیف شده بود، صادر کردند.

بولتون: چین به قاچاق نفت از ایران مشغول است --- بولتون در پاسخ به پرسشی درباره روابط تجاری چین، گفت: ما نباید ایران را نیز فراموش کنیم. چین همواره یکی از بزرگترین خریداران نفت ایران بوده و هنوز بر این باوریم که چین به رغم اعطای معافیت از تحریم‌ها، هنوز به قاچاق نفت ایران مشغول است.

آیت الله رئیسی: پایان عمر مفسدان فرا رسیده --- رئیس قوه قضائیه گفت "مفسدان و افرادی که می‌خواهند در جامعه فساد را رواج دهند، بدانند که پایان عمر آن‌ها فرا رسیده است و به آن‌ها اجازه هیچگونه اقدامی داده نخواهد شد. امروز دلسوزان به این نظام نخواهند گذاشت که چنین چیزی اتفاق بیفتد".

کلانتری: دریای خزر مقصد اصلی سموم کشاورزی شده --- عیسی کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست در همایش گرامیداشت روز دریای خزر گفت: "امروز دریای خزر به مقصد اصلی سموم کشاورزی کشورهای حاشیه تبدیل شده است و هیچ قدمی برای جلوگیری از وضعیت موجود که باعث بدتر شدن حال خزر شد، انجام نگرفته است."

ظریف تا سه روز دیگر به اروپا سفر می‌کند --- محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز ۱۹ آگوست (۲۸مرداد) به فنلاند، سوئد و دانمارک سفر خواهد کرد. 

وحید رشیدی، شهردار خرم‌آباد بازداشت شد --- وحید رشیدی، شهردار خرم‌آباد به اتهام فساد اقتصادی دستگیر شده است. در هفته‌های گذشته، شماری از مدیران شهری استان لرستان از جمله احمد مرادپور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، سیاوش سپهوند، مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری لرستان، چهار عضو شورای شهر الشتر، شهردار الشتر، دو عضو شورای شهر بروجرد و شهردار سابق ازنا بازداشت شده بودند.

صداوسیما هیات امنایی می شود؟ --- مهدی شیخ، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «انتخاب»: اعضای هیات امنا منصوب رهبری خواهند بود / تمهیداتی برای رادیو و تلویزیون‌های خصوصی در نظر گرفته شده / در تدوین طرح «اداره و نظارت بر صدا و سیما» با محدودیت‌های خاصی مواجه بودیم

موضوع بازنگری قانون اساسی در مجلس کنار گذاشته شده --- عزت‌الله یوسفیان ملا، نماینده مجلس  به خبرنگار سرویس سیاسی «انتخاب» گفت: «پیگیری موضوع بازنگری در قانون اساسی به طور کلی منتفی است و بر اساس رایزنی‌های انجام شده این مساله از دستور کار نمایندگان کنار گذاشته شد.» این عضو فراکسیون ولایی مجلس افزود: «در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در استان کرمانشاه که در ارتباط با سیستم پارلمانی بر اقدام در آینده نزدیک یا دور تاکید کرده بودند، رایزنی‌هایی انجام گرفت اما بعد از اعلام ایشان مبنی بر منتفی بودن موضوع، نمایندگان نیز آن را به طور کامل کنار گذاشتند.»

نظرات بینندگان