arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۶۳۳۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۰۸ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبر‌ها را از دست ندهید / ۲ دستور رییس‌جمهور برای انتشار حقوق مدیران / بالاخره رتبه‌های برتر کنکور از سربازی معاف می شوند؟ / انتقاد از تملق گویی با برگزاری مراسم عاشورا در کاخ سفید / پاسخ تند آملی لاریجانی به آیت الله یزدی و حواشی آن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

ادعای رییس سازمان صداوسیما - علی عسگری گفت: در سال ۹۷ دشمنان برای ما خواب‌ها دیده بودند و می‌خواستند ما را متوقف کنند تا جشن ۴۰ سالگی انقلاب را نگیریم و در همین راستا فعالیت‌های شیطنت‌آمیزی را انجام دادند اما به همت ملت، ۲۲ بهمن پررونق‌ترین راهپیمایی ایجاد شد و دشمنان دیدند که ملت ایران قدرتمند ایستاده لذا برنامه خود را به سال ۹۸ نیز کشیدند و در آخرین برنامه نخست‌وزیر ژاپن را فرستادند که با جملات قهرمانانه رهبری مواجه شدند و این خبر به کره زمین شلیک شد. رئیس سازمان صداوسیما به شکست استکبار در فلسطین، لبنان و یمن اشاره کرد و افزود: اینک جبهه مقاومت یک اقتدار ویژه پیداکرده است.

ظریف بزودی به توکیو سفر خواهد کرد- روزنامه ژاپنی به نقل از منابع دپیلماتیک نوشت: محمد جواد ظریف قرار است در سفر به ژاپن در مورد وضعیت تنگه هرمز با مقامات ژاپنی گفت و گو کند.ژاپن تایمز در حالی خبر سفر وزیر خارجه ایران به توکیو منتشر می کند که «تاکئو موری» معاون وزیر خارجه این کشور روز گذشته با ظریف در تهران دیدار و گفت و گو کرد. وی در این دیدار، با اشاره به گفت‌وگوهای سازنده‌اش با معاون سیاسی وزارت امور خارجه گفت: توکیو برای روابط با تهران و تداوم رایزنی‌ها اهمیت زیادی قائل است.

کنایه ضرغامی به آملی لاریجانی - عزت الله ضرغامی در واکنش به نامه آملی لاریجانی خطاب به محمد یزدی در توییت خود نوشت: ‏معنای "احقاد" بدریه و حنینیه، که در اطلاعیه دفتر آقای ‎آملی لاریجانی و در دفاع از آقای ‎طبری آمده بود را نمی‌دانستم. امروز دانستم! فقط مانده ام که افشای این مخزن الاسرار چه نسبتی، با مصلحت نظام دارد!

آملی لاریجانی خطاب به محمد یزدی: روزتان به شب نمی‌رسد اگر توهین نکنید - آملی لاریجانی خطاب به محمد یزدی نوشت: آیا جز با صدای بلند و داد و قال، به بزرگان توهین کردن و افترا زدن، کار دیگری هم کرده اید؟ از شما فهم کلمات محقق نائینی را نمی‌خواهیم که انتظارش بی مورد است. گویی روزتان به شب نمی‌رسد اگر توهینی نداشته باشید.

۲ دستور رییس‌جمهور برای انتشار حقوق مدیران - رئیس سازمان اداری و استخدامی با بیان اینکه در ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه تکلیفی مبنی بر طراحی و استقرار سامانه حقوق و مزایا به‌عهده دولت گذاشته شده گفت: این سامانه در فروردین ماه سال 97 در سازمان اداری و استخدامی مستقر شده است. انصاری گفت: پایگاههای مختلف اجرایی مکلف به ارائه اطلاعات در سامانه حقوق و مزایا هستند بنابراین اگر اطلاعات این سامانه وارد شد ما تکلیفی برای وارد کردن اطلاعات نداریم. در بحث سامانه حقوق و مزایا و دسترسی عموم مردم از طریق پایگاه‌های اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی اخیراً مصوبه‌ای در هیئت دولت صورت گرفته است.به‌گفته معاون رئیس جمهور طی هفته‌های آینده تکلیف انتشار حقوق و مزایای مدیران مشخص خواهد شد.

تکذیب معافیت رتبه‌های برتر کنکور از سربازی - رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح گفت: رتبه های برتر کنکور، خدمت سربازی خود را از طریق انجام پروژه انجام خواهند داد و کارت پایان خدمت می گیرند. سردار موسی کمالی اظهار کرد: خبری صبح امروز در برخی رسانه ها اعلام شد که دانش آموخته های برتر از معافیت سربازی برخوردار می شوند که این خبر صحت ندارد.

مسیح مهاجری: معجزه‌سازی‌های مضحک راه به جایی نمی‌برد- حجت الاسلام و المسلمین مسیح مهاجری مدیر مسئول روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در یک جامعه دینی مثل ایران امروز که با نظام حکومتی اسلامی اداره می‌شود، فرمانروائی بر قلب‌ها ضروری‌ترین اهرمی است که حاکمان باید در اختیار داشته باشند. توسل به عناصری که تملق می‌گویند، معجزه‌سازی‌های مضحک می‌کنند، به عوام‌الناس می‌گویند عزاداری تاسوعا و عاشورای آینده را در حسینیه کاخ سفید واشنگتن برگزار می‌کنیم، مسئولین دولت را آدم‌های آمریکا می‌دانند که آمریکا برای ترور نشدن آنها حاضر است پول خرج کند و برای کوبیدن شخصیت‌های بزرگ انقلابی و دینی تئوری‌بافی‌های خلاف قرآن می‌کنند، راه به جائی نمی‌برد. اینها همچون کپسول‌های آنتی‌بیوتیک ممکن است برای چند روزی چرک‌های تولید شده از «حکمرانی بد» را خشک کنند ولی از ریشه‌کن شدن بیماری پدید آمده از آن عاجز خواهند بود.

تحصیل فرزندان مسئولان در خارج کشور ممنوع، بجز روسیه، چین و هند - سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه اگر فرزندان مسئولان قصد تحصیل در خارج از کشور را دارند باید در مراکز تحصیلی کشورهای دوست تحصیل کنند، گفت: قرار است طرحی در این خصوص در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بررسی شود. حجت الاسلام حسن نوروزی با بیان اینکه این فرزندان از جایگاه پدرشان استفاده می‌کنند و برای تحصیل به خارج از کشور می‌روند، تصریح کرد: این افراد نباید در خارج از کشور تحصیل کنند، اول اینکه کشور ما به میزان کافی دانشگاه معتبر دارد ثانیا اگر قصد تحصیل در خارج از کشور دارند باید از مراکز تحصیلی و دانشگاه‌های کشورهای دوست مانند روسیه، چین و هند استفاده کنند، با وجود اینگونه مباحث ما لازم دانستیم که طرحی را در این خصوص تهیه کنیم.

سراج: تحقیقات پرونده «پوری‌حسینی» ادامه دارد - ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره آخرین وضعیت پرونده میرعلی‌اشرف پوری حسینی رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی که به‌تازگی بازداشت شده است اظهار کرد: سازمان بازرسی پیشتر در ارتباط با این پرونده گزارش‌هایی را به مرجع قضایی و سایر مراجع ذی‌صلاح ارسال کرده بود و تحقیقات در این باره همچنان ادامه دارد تا گزارش‌های بعدی را نیز ارائه کنیم. رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: با بازپرس پرونده پوری حسینی در ارتباط هستیم و گزارش‌های لازم را ارائه می‌کنیم. سراج در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه با دستور رئیس سابق قوه قضائیه این سازمان از ورود به دو بانک پاسارگاد و آینده منع شده گفت: چنین مطلبی صحت ندارد. سازمان بازرسی برای ورود به بانک‌های بخش خصوصی مشکل قانونی داشت که در دادگاه موضوع را مطرح کردیم و دادگاه نیز به‌نفع سازمان بازرسی حکم داد.

حمله انتحاری به یک عروسی در کابل با ۶۳ کشته - وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که در نتیجه حمله انتحاری شنبه‌شب گذشته به یک مراسم عروسی در غرب شهر کابل دست‌کم ۶۳ نفر کشته و ۱۸۲ نفر زخمی شده‌اند. با این حال برخی از شاهدان این رویداد و وکیل گذر منطقه می‌گویند شمار تلفات بیشتر از آمار رسمی است.تاکنون مسوولیت این رویداد را فرد و یا گروهی بر عهده نگرفته است.گروه طالبان، اما در بیانیه‌ای این حمله را محکوم کرده است.

تغییر نام کشتی ایرانی، برای دور زدن تحریم‌ها نبود - حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در لندن در صفحه توییتر خود نوشت: تغییر نام نفتکش حامل نفت ایران در جبل الطارق این برداشت نادرست را برای برخی ایجاد کرد که این اقدام برای دور زدن تحریم‌ها صورت گرفته است. در حالی‌که ضرورت این اقدام از مخالفت پاناما با ادامه مسیر این نفتکش تحت پرچم آن کشور آغاز شد. بر اساس قوانین دریایی، پرچم کشتی تابع محل ثبت آن است. وی ادامه داد: با تصمیم به قرار گرفتن نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، لازم بود که ثبت نفتکش نیز در ایران انجام گیرد. طبعا با ثبت کشتی در ایران، نام جدید ایرانی برای آن انتخاب شد. سفیر کشورمان تاکید کرد که این کشتی تحت هیچ‌گونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.

مستند «در جستجوی فریده» نماینده ایران در اسکار ۲۰۲۰ شد - فیلم مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی آزاده موسوی و کوروش عطایی در نهایت پس از جلسات مستمر هیأت معرفی نماینده سینمای ایران به مراسم اسکار به عنوان نماینده سینمای ایران برای معرفی به اسکار ۲۰۲۰ انتخاب شد.

مهلت انتخاب رشته کنکور به پایان رسید- مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمار انتخاب رشته داوطلبان کنکور سراسری سال ۹۸ گفت: بیش از ۵۴ درصد از مجازین نسبت به انتخاب رشته‌های تحصیلی با آزمون سال ۹۸ اقدام کردند. توکلی گفت: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده مهلت انتخاب کدرشته‌ محل‌های با آزمون سال ۹۸ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی روز گذشته شنبه ۲۶ مردادماه ۹۸ پایان پذیرفت.

گاف دادگاه آمریکایی در حکم توقیف کشتی ایرانی - خبرگزاری اسپوتنیک روز یکشنبه گزارش داد که دادگاه منطقه کلمبیا در آمریکا که حکم توقیف نفتکش ایرانی «آدریان دریا» و محموله نفت آن را صادر کرده، تاریخ توقیف این کشتی در جبل الطارق و نام آن را اشتباه درج کرده است.در حالی که نام نفتکش «گریس 1» روز جمعه 25 مردادماه (16 اوت) به «آدریان دریا» و پرچم آن از پاناما به ایران تغییر یافت، حکم دادگاه آمریکایی در همین روز نام پیشین آن را به کار گرفته است و این در حالی است که روز آمریکا دست کم 8 ساعت و نیم دیرتر از تهران آغاز می‌شود.براساس گزارش اسپوتنیک، دیگر گاف دادگاه آمریکایی این است که در حکم خود تاریخ ثبت شکایت علیه نفتکش ایرانی در این دادگاه را 16 نوامبر 2019 ذکر کرده که سه ماه دیگر است.

آمریکا و کره جنوبی در حال برنامه ریزی برای حمله هستند- خبرگزاری کره شمالی روز یکشنبه در مطلبی بشدت از برگزاری رزمایش آمریکا و کره جنوبی که در حال پایان است، انتقاد و خاطر نشان کرد نیت این دو کشور این است که با چنین رزمایش هایی بتوانند به کره شمالی حمله کنند.

نظرات بینندگان