arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۷۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / از سخنان روحانی در مورد ملاقات برای «منافع ملی» تا دعوت مکرون از رئیس جمهور ایران برای دیدار با ترامپ و حضور وزیر اطلاعات در مجلس در مورد ماجرای متهمان به ترور دانشمندان هسته ای

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

روحانی: اگر بدانم ملاقاتی منافع ملی کشور ما را تامین می‌کند، دریغ نمی‌کنم --- حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته است "اگر بدانم ملاقاتی با یک‌شخصی، منافع ملی کشور ما را تامین می‌کند و به آبادی ایران کمک می‌کند، دریغ نمی‌کنم". این اظهارات یک روز پس از سفر چند ساعته وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران به فرانسه و دیدارش با رئیس جمهور این کشور بیان شده است.

مکرون: شرایط برای دیدار روحانی و ترامپ آماده شده؛ ترامپ: احتمال دیدار واقعی است --- امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه کرون در کنفرانس خبری در پایان اجلاس جی هفت گفته است "امیدوارم به زودی شاهد ملاقات ترامپ و روحانی باشیم. می‌خواهم محتاط باشم اما فکر می‌کنم به راه حل مناسبی برسیم".

دلار به کانال ۱۰ هزار تومان برگشت --- مدتی است که ثبات به بازار ارز بازگشته و قیمت دلار نیز با شیبی آرام در حال کاهش است، بر همین اساس بانک‌ها امروز (چهارم شهریور) هر دلار آمریکا را ۱۰ هزار و ۹۷۴ تومان می‌خرند که نسبت به روز گذشته با کاهش حدود ۲۵۰ تومانی همراه بوده است.

دو نامزد برای دو وزارتخانه به مجلس معرفی شدند --- حسن روحانی دو نامزد خود را برای احراز سمت وزارت آموزش و پرورش و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس معرفی کرده است. محسن حاجی میرزایی برای آموزش و پرورش و علی اصغر مونسان برای وزارت تازه تاسیس میراث فرهنگی به مجلس معرفی شده اند.

وزیر اطلاعات درباره متهمان به ترور دانشمندان هسته ای 'به مجلس توضیح می دهد' --- علی ربیعی، سخنگوی دولت گفته که قرار است وزیر اطلاعات، همه ابعاد دستگیری متهمان به ترور دانشمندان هسته ای را در مجلس توضیح دهد. به گفته سخنگوی دولت، محمود علوی، وزیر اطلاعات، برای پاسخ دادن به سوال یکی از نمایندگان، به مجلس خواهد رفت.

ایران "نفت نفتکش آدریان دریا را فروخته است" --- سخنگوی دولت ایران می گوید نفت نفتکشی که نام خود را به آدریان دریا تغییر داده و حدود چهل روز در توقیف بود، سرانجام فروخته شده است. این نفتکش حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت ایران بود.

ایران برنامه بیست و پنج ساله همکاری با چین ارائه می کند --- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران می گوید یکی از اهداف سفرش به چین ارائه برنامه بیست و پنج ساله راهبردی همکاری ایران و چین است.

 وزیر بهداشت ایران: سال ۹۷ سخت‌ترین سال اقتصادی بعد از انقلاب بود --- سعید نمکی وزیر بهداشت ایران به روزنامه ایران گفت: سال ۹۷ سخت‌ترین سال اقتصادی بعد از انقلاب بود، ۵ هزار میلیارد تومان از تخصیص وزارتخانه را دکتر نوبخت (رئیس سازمان برنامه و بودجه) نتوانستند پرداخت کنند. البته این را هم بگویم که خزانه پولی نداشت. من با ۲۰ هزار میلیارد تومان کسری وارد سال ۹۸ شدم درست در اوج این گرفتاری سیل هم آمد یعنی ۲۵ استان درگیر سیل شد و مشکلات ۷ استان شدیدتر از دیگر استان‌ها بود.

ایران ناوشکن خود را در خلیج عدن مستقر کرد --- ایران ناوشکن سهند خود را در نخستین ماموریت بلندمدت، در خلیج عدن مستقر کرده است. خبرگزاری ایرنا از قول دریادارحبیب الله سیاری، رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران گفته است این ناوشکن به همراه ناو پشتیبانی و بالگردبر خارگ در قالب شصت و سومین ناوگروه جمهوری اسلامی ایران در حال انجام‌ماموریت است.

نرخ بادیگارد در ایران چند؟ --- در کشور‌های غربی مثل آمریکا بادیگارد‌های شخصی به‌ازای هر ساعت حدود ۱۰۰ دلار دستمزد می‌گیرند. در ایران دستمزد بادیگارد‌هایی که فقط اندام تنومند دارند، ساعتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان، روزانه ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار تومان و ماهانه پنج میلیون تومان است. اما بادیگارد‌های حرفه‌ای و دوره‌دیده معمولا ساعتی ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان، روزانه ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان و ماهانه بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دستمزد می‌گیرند.

انتقاد مشاور عالی فرمانده کل سپاه از سفر ظریف به فرانسه --- مشاور عالی فرمانده کل سپاه گفت: خدا نکند برخی سفر‌های سرزده به اجلاس‌های خارجی از روی استیصال و خودباختگی باشد و خدا نکند زانو‌های مسئولان ما بلرزد.

نظرات بینندگان