arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸

افزایش ۳۵ درصدی دریافت مالیات

وزیر اقتصاد: میزان دریافت مالیات در ۵ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۵ درصد افزایش داشته که این روند به علت کنترل فرار مالیاتی است
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

افزایش ۳۵ درصدی دریافت مالیاتفرهاد دژپسند در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه در سال جدید بر کنترل فرار مالیاتی متمرکز هستیم، افزود: ایجاد عدالت مالیاتی هدفگذاری تعیین شده است که پیش بینی می‌شود که با جلوگیری از فرار مالیاتی محقق شود و همانگونه که یک کارمند یا معلم در نقطه‌ای دور مالیات پرداخت می‌کند، افراد ساکن در کلانشهر‌ها با درآمد‌های بالا نیز مالیات خود را پرداخت کنند.

وی ایجاد ثبات در بازار کالا و خدمات را دغدغه دولت دانست و گفت: در دولت یازدهم سه سال تورم تک رقمی تجربه شده است، ولی به دلیل ناپایداری که در سال گذشته ایجاد شد قیمت‌ها جهش یافته است.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه در ماه‌های اخیر با اقدامات دولت روند افزایشی متوقف و حتی نزولی شده است، افزود: تورم نقطه به نقطه و ماهانه نیز از تیرماه روند کاهشی را تجربه کرده است و امیدواریم این رویه تدام یابد.
دژپسند کنترل تورم را در التیام بخشی شرایط مردم موثر دانست و ادامه داد: کاهش تورم به معنای کاهش قیمت‌ها نیست درحالی که در برخی موارد شاهد کاهش قیمت‌ها نیز هستیم.
وی با اشاره به گزارش وزیر صمت در خصوص کاهش قیمت ۸۳ قلم از ۱۰۰ قلم کالایی که بطور دائم درحال پایش است، گفت: میزان افزایش قیمت کالا کنترل شده و کاهش یافته است.

وزیر اقتصاد با اشاره به اینکه عرضه کالا در بازار افزایش یافته است، گفت: میزان عرضه ۲۵ قلم کالای اساسی مورد نظر در ۵ ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه ۲۲ درصد افزایش یافته است.
دژپسند با اشاره به رفع بی اطمینانی‌ها و کاهش خرید‌های ناشی از آن افزود: هم اکنون در شرایط خوبی هستیم.
وی با اشاره به کاهش فاصله قیمت ارز نیما و سنا گفت: دولت درمورد ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیماتی گرفته است که بصورت آرام درحال انجام آن هستیم.
وزیر اقتصاد درخصوص دریافت مالیات افراد با درآمد بالا گفت: برخی افراد هستند که از آموزش رایگان و تسهیلات مناسب برخوردار شده اند که ما با مذاکراتی که انجام می‌دهیم از این افراد نیز خواهان پرداخت مالیات هستیم.

نظرات بینندگان