arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبرها را از دست ندهید / تصاویر آشتی کنان آملی و یزدی / آخرین وضعیت پرونده دو بازیگر زن / روایت قالیباف از دیدار با احمدی نژاد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

صادق آملی لاریجانی و محمد یزدی چند روز پس از مجادله در جلسه شورای نگهبان حاضر شدند --- در تصاویری که عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، از جلسه این شورا منتشر کرده، آملی لاریجانی و یزدی در حال گفتگو با یکدیگر دیده می‌شوند و هر دو لبخند می‌زنند. یزدی و آملی لاریجانی در این عکس‌ها در صندلی‌های کنار یکدیگر نشسته‌اند.

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبرها را از دست ندهید / تصاویر آشتی کنان آملی و یزدی / آخرین وضعیت پرونده دو بازیگر زن / روایت قالیباف از دیدار با احمدی نژاد

وزیر دفاع آمریکا: امیدواریم ایرانی ها دیدار با ما را بپذیرند --- مارک اسپر که اخیرا به وزارت دفاع منصوب شده روز چهارشنبه (۲۸ اوت) در نخستین کنفرانس خبری رسمی خود در ساختمان پنتاگون در حومه واشنگتن گفت: "ما به دنبال درگیری نیستیم. ما می خواهیم با آنها تعامل دیپلماتیک داشته باشیم." او افزود: "رئیس جمهوری یک بار دیگر گفته است که آماده است با رهبران ایران دیدار کند." وزیر دفاع آمریکا گفت: "ما امیدواریم که ایرانی ها بپذیرند که با ما دیدار و به حل و فصل مسائل کمک کنند."

محمدعلی نجفی، متهم پرونده قتل میترا استاد آزاد شد --- محمدعلی نجفی، متهم پرونده قتل میترا استاد با تودیع وثیقه از اوین آزاد شد. او در دادگاه بدوی به قتل عمد متهم شده است. خانواده میترا استاد آقای نجفی را ببخشیدند و از قصاص صرفنظر کردند.

روحانی: شعار در کشور مسئول زیاد دارد و در حال اضافه شدن است؛ وظیفه ما به عنوان دولت، کار است  --- حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران چهارشنبه در جلسه هیأت دولت گفته "باید با دنیا حرف بزنیم و تعامل داشته باشیم، اما بدیهی است که بایستی توجه اصلی به ظرفیت‌های داخلی باشد، چرا که همه اقتدار ما از داخل کشور نشأت می‌گیرد." به گفته رئیس جمهوری، ایران باید بتواند از ظرفیت نیروهای لایق بدون توجه به سلیقه سیاسی استفاده کند.

قالیباف دیدار با احمدی نژاد را تایید کرد --- خب عید بود؛ برای احوال پرسی رفتیم / صحبت سیاسی نکردیم / چون در مورد مجلس احساس خطر کردند، گفتند برای مذاکره به دیدار احمدی نژاد رفته / درمورد ریاست بنیاد مستضعفان با من صحبت شده بود / آقای رئیسی در انتخابات، 5 درصد از من در نظرسنجی جلوتر بود

روایت روحانی از اختیارات دولت --- روحانی: دولت باید قدرت و اختیارات لازم را داشته باشد/ دولت اگر قدرتمند نباشد مردم زندگی خوشی را تجربه نخواهند کرد/ بزرگترین ضربه به نظام کشور اشتباه دخالت و نظارت است، چون وقتی دخالت زیاد شد، مدیر کار نمی‌کند

آخرین وضعیت پرونده دو بازیگر زن --- علی القاصی دادستان تهران در پاسخ به سوالی درباره ممنوع الخروجی پگاه آهنگرانی بازیگر سینما گفت: این فرد به دلایل اتهام امنیتی و جرم عمومی ممنوع الخروج شده است. القاصی درباره آخرین وضعیت پرونده مهناز افشار گفت: این فرد خارج از کشور است و چند شاکی دارد و پرونده اش براساس شکایت شکات مفتوح و در حال رسیدگی است و هنوز تصمیمی در مورد آن گرفته نشده است.

آیت الله مصباح: می‌پرسند چرا تلاش نمی‌کنیم مثل سوییس باشیم؟ --- مصباح یزدی گفت: علیرغم پیشرفت های فکری، روحی و معنوی جامعه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، هنوز در پاسخ به این سوال، جواب ساده، روشن، قانع کننده و دلپذیر مناسبی نداده ایم؛ همه نام کشور سوئیس را شنیده اند که کشوری امن بوده و این سوال وجود دارد که چه اشکال دارد که ما هم همانند آنان کشوری امن برای خود ساخته و پیشرفت علمی داشته و کشوری امن برای پول و سرمایه دیگر کشورها باشیم؟ چرا باید این همه جنگ و نزاع اطراف ما باشد؟ ما چه جوابی برای این سوال داریم؟ جواب نهایی برای این سؤال در این است که فلسفه نهایی وجود انسان بر روی زمین را بیابیم؛ آیا آفریده شدیم که آسوده بخوریم و بخوابیم و در آخر از دنیا برویم؟ برخی اینگونه فکر می کنند که بهترین شکل این زندگی در نهایت همانند کندوی زنبور عسل است که یک عده حیوان دور هم زندگی کرده و بر روی معطرترین گل ها بوده و شیرین ترین مواد غذایی را تولید کرده و در نهایت هم بمیریم.

موافقت ملکه الیزابت با طرح جانسون برای تعلیق پارلمان انگلیس ---  شورای مشاوران ملکه انگلیس، موسوم به «شورای خصوصی بریتانیا»، روز چهارشنبه، ششم شهریور از موافقت ملکه الیزابت دوم با طرح بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا برای تعلیق پارلمان این کشور خبر داد. تعلیق پارلمان بریتانیا قرار است در یکی از روزهای ۹ تا ۱۲ سپتامبر آغاز شود و تقریبا به مدت پنج هفته، تا ۱۴ اکتبر ادامه داشته باشد. پارلمان بریتانیا زمانی بازگشایی خواهد شد که تا تاریخ تعیین شده برای خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا یا «طرح برگزیت»، یعنی پایان اکتبر، حدود دو هفته باقی می‌ماند.

یک هیات اقتصادی ایران به فرانسه می‌رود --- محمود واعظی، رییس دفتر حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی ایران، از سفر یک هیات اقتصادی از این کشور به فرانسه در هفته آینده خبر داد.

نظرات بینندگان