arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۳۷۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۸

یادداشت‌های علم، شنبه ۷ شهریور ۱۳۴۹: شهبانو فرمودند: عقل شماها به جایی نمی‌رسد

در شیراز شهبانو به من فرمودند، تا حالا نمی‌خواستم در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله مداخله کنم، حالا می‌بینم عقل شماها به جایی نمی‌رسد، ناچارم مداخله نمایم. عرض کردم، البته شهبانو باید مداخله بفرمایند، بالاخره، کار کار کشور و شماست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

شهبانو فرمودند: عقل شماها به جایی نمی‌رسدپس از انتشار خاطرات روزانه آیت الله هاشمی رفسنجانی، «انتخاب» قصد دارد این بار بخش های گزیده ای از خاطرات دیگر شخصیت های مهم و تاثیرگذار کشور را روزانه، مرور و منتشر کند

به گزارش انتخاب، در خاطرات علم آمده است:

امروز صبح شرفیاب شدم. الحمدالله شاهنشاه خیلی راضی و سر حال بودند... عرض کردم، در شیراز شهبانو به من فرمودند، تا حالا نمی‌خواستم در جشن‌های ۲۵۰۰ ساله مداخله کنم، حالا می‌بینم عقل شماها به جایی نمی‌رسد، ناچارم مداخله نمایم. عرض کردم، البته شهبانو باید مداخله بفرمایند، بالاخره، کار کار کشور و شماست. من هم اگر زحمتی می‌کشم برای شماست، ولی شهبانو اگر مداخله بفرمایند، باید اوامر مستقیم به خود من بدهند. اگر به صورت متفرقه اوامر صادر بفرمایند، با این بچه‌ها[ی] اطراف ایشان به قدری کار مشکل می‌شود، که از همین حالا معلوم است نتیجه چه خواهد بود. گو این‌که من هم معلوم نیست موفق بشوم ولی به هر صورت باید کار متمرکز باشد و دستوردهنده هم یک نفر باشد. فرمودند، راست می‌گویی، موضوع را ابلاغ کن... نمونه‌های کتاب‌ها و هدایای مربوط به جشن را به نظرشان رساندم، پسندیدند. عرض کردم، ماکت چادرها را هم که موسسه ژانسن ساخته است، به نظر مبارک [خواهم رساند].

... امروز روابط با مصر ضمن اعلامیه‌ای که از دو طرف صادر شد برقرار گردید.

نظرات بینندگان