arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۳۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۰۸ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبرها را از دست ندهید / پیام احمدی نژاد این بار به خاطر مایکل جکسون / كنايه محسن هاشمی به يزدی و آملی لاريجانی / نجفی تا چه زمانی آزاد خواهد بود؟ / نیجریه: ایران می خواهد ما را جمهوری اسلامی کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبرها را از دست ندهید / پیام احمدی نژاد این بار به خاطر مایکل جکسون / كنايه محسن هاشمی به يزدی و آملی لاريجانی / نجفی تا چه زمانی آزاد خواهد بود؟ / نیجریه: ایران می خواهد ما را جمهوری اسلامی کند

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

احمدی نژاد تولد مایکل جکسون را تبریک گفت - احمدی‌نژاد با نقل بخشی از ترانه “مرد درون آینه” و استفاده از حروف اختصاری که نام مایکل جکسون و “تولدت مبارک” را به زبان انگلیسی نشان می‌دهند، تولد او را تبریک گفته است. بخشی از ترانه که آقای احمدی‌نژاد در توییتر خود نقل کرده می‌گوید: “من از مرد درون آینه شروع می‌کنم/ از او می‌خواهم که خود را عوض کند”.

 

كنايه محسن هاشمی به جدال لفظی يزدی و آملی لاريجانی - محسن هاشمی گفت: بعنوان شاهدی کوچک که بیش از نیم قرن، در کنار آیت الله هاشمی رفسنجانی، سیل تخریبها و تهمتها و توهین ها را می دیدم اما جز سکوت و گذشت و دعای خیر برای اصلاح تخریب کنندگان از ایشان نشنیدم، آیت الله هاشمی رفسنجانی، با وجود آنکه در معرض و دریافت کننده اطلاعات و اسرار تخریب کنندگان بود، هیچگاه در تقابل از این اطلاعات استفاده نکرد و حتی اسرار دیگران را بازگو نمی کرد و سعی در حفظ آبروی همه انسانها حتی، مخالفان وتخریب گران سرسخت خود داشت.

تعیین فهرست وکلای مورد اعتماد ننگی برای قانون بود - حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: تصویب تبصره ماده ۴۸ ننگی برای قانون بود. همان زمان مخالفت خود را با این تبصره اعلام کردم. تصویب این تبصره اولین اشتباه و ارائه لیست وکلا نیز دومین اشتباه در این زمینه بود.

 

ترامپ: پس از صلح با طالبان نیروهایمان را از افغانستان خارج نمی‌کنیم - «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا، در گفت‌وگو با شبه تلویزیونی فاکس نیوز عنوان کرد حضور نیروهای نظامی کشورش در افغانستان را حتی پس از اجرایی شدن توافق صلح با طالبان ادامه خواهد داد.

 

نجفی تا چه زمانی آزاد خواهد بود؟ - حمیدرضا گودرزی یکی از وکلای مدافع نجفی درباره شرایط روحی و جسمی وی گفت: ایشان از لحاظ روحی شرایط خوبی دارند و در سلامت کامل بعد از آزادی نزد خانواده‌شان رفتند. ما به حکم صادرشده اعتراض کردیم، به اعتقاد ما قتل شبه‌عمد بوده، پرونده برای بررسی به دیوان عالی رفته و تا جواب نهایی باید صبر کنیم. البته اگر دیوان قتل را عمد تشخیص دهد، پرونده در شعبه دیگری بررسی و آقای نجفی از جنبه عمومی جرم محاکمه می‌شود. تا آن زمان ایشان با قرار وثیقه آزاد هستند.

 

پرونده افراد متصل به قدرت فریاد‌ها را بلند می‌کند - حجت الاسلام و المسلمین رئیسی، رئیس قوه قضاییه گفت: هرچقدر که پرونده‌های مختلف را بررسی کنیم، صدایی بلند نمی‌شود ولی زمانی که پرونده کسانی که متصل به نظام قدرت و سرمایه هستند روی میز قاضی می‌آید، صدای عده ای بلند می‌شود و می‌گویند موضوع جناحی و سیاسی است و قضات با این سخنان آشنا هستند و به آن توجه نمی‌کنند و با دقت، عدالت و انصاف پرونده را بررسی می‌کنند.

موگرینی: برجام بخشی از تصمیم شواری امنیت سازمان ملل است - فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پیش از نشست وزرای دفاع اتحادیه اروپا در پاسخ به این سوال که مذاکره میان آمریکا و ایران چه تاثیری بر نقش اتحادیه اروپا در زمینه توافق هسته‌ای خواهد داشت، گفت: ما همواره خواهان مذاکره بوده‌ایم. افراد هرچه بیشتر با یکدیگر صحبت کنند، بیشتر و بهتر بر اساس شفافیت و احترام یکدیگر را درک می‌کنند. تمرکز مداوم ما یعنی اتحادیه اروپا، شخص من و کشورهای عضو -شامل فرانسه، آلمان و انگلیس- همواره در این سال‌ها این بوده است که توافق هسته‌ای ایران حفظ شود. مشخصا [خواسته ما این است که حفظ آن] بر اساس رعایت کامل مقررات آن باشد. کار بیشتری می‌توان انجام داد.

 

ادعای دولت نیجریه: شیخ زکزاکی می خواهد با حمایت ایران، نیجریه را به جمهوری اسلامی جدید تبدیل کند- دولت نیجریه با ارائه شکایت به دادگاه عالی فدرال ابوجا مدعی شد که اعضای جنبش اسلامی نیجریه دولت محمد بوحاری را به رسمیت نمی شناسند. به ادعای دولت نیجریه، رهبر شیعیان جنبش اسلامی در صدد است تا با حمایت ایران کشور نیجریه را به جمهوری اسلامی جدید تبدیل کند.

سرویس‌های اطلاعاتی دوست هم به ما می‌گفتند قرار است به شما حمله شود - سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه یک عملیات روانی گسترده به راه انداختند که قرار است جنگ علیه ما به راه بیافتد، بیان داشت: حتی سرویس‌های اطلاعاتی دوست هم به ما می‌گفتند قرار است به شما حمله شود اما ما می‌دانستیم که این اتفاق نمی‌افتد.‌ این حربه‌ای بود تا ما پای میز مذاکره برگردیم.

 

ظریف: با یک حضور نیم ساعته در کاخ سفید نمی‌توانیم مشکلاتمان را حل کنیم - محمدجواد ظریف در گفتگو با «تاگس آنسایگر» در پاسخ به اینکه شما به کاخ سفید دعوت شدید، گفت: بفرمایید برای انجام چه کاری؟ یعنی قرار بود که من آنجا چه کار کنم؟ با یک حضور نیم ساعته در کاخ سفید که نمی توانیم مشکلاتمان را حل کنیم. هنگامی که از سوی یک طرف دعوت می شوی و در عین حال به شما گفته می شود: «اگر نیایی، دفعه آینده نمی گذاریم پایت را در این شهر بگذاری» به من بگویید آیا شما به این رفتار، دعوت می گویید؟ اینکه دعوت نیست؛ تهدید و ارعاب است. در همان سفر (به نیویورک) به من پیشنهاد شد به دفتر بیضی (محل کار رئیس جمهور آمریکا) دعوت شوم تا به این وسیله بتوانم رئیس جمهور ترامپ را ببینم و سپس به من گفتند تحریم شده ای.

نظرات بینندگان