arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۵۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۸

بانک اعتباری جمال لبنان پس از تحریم شدن به خاطر همکاری با حزب الله: اتهامات واشنگتن را رد می کنیم / درخواست تجدیدنظر می دهیم

بانک "اعتباری جمال" که روز پنجشنبه در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت، اتهامات واشنگتن را رد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

بانک "اعتباری جمال" که روز پنجشنبه در فهرست تحریم‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفت، اتهامات واشنگتن را رد کرد.

در بیانیه ای که جمعه شب در تارنمای شبکه تلویزیونی "ال بی سی" لبنان منتشر شد، آمده است: این مؤسسه مالی به قوانین بانکی لبنان و جهان در مبارزه با پولشویی و حمایت مالی از تروریسم متعهد است.

این بیانیه می افزاید؛ اقدامات لازم برای روشن شدن حقیقت صورت خواهد گرفت و درخواستی برای تجدید نظر آمریکا در این خصوص ارائه خواهد شد.

بانک "اعتباری جمال" اضافه کرد: تلاش می شود با هماهنگی بانک مرکزی لبنان و دیگر نهادهای ذیربط، کمیته حقیقت یاب ویژه در این باره تشکیل تا منافع سپرده گذاران و مشتریان حفظ شود.

در همین حال، "ریاض سلامه" رئیس بانک مرکزی لبنان به خبرگزاری رویترز گفت: بانک مرکزی تضمین خواهد کرد که سرمایه سپرده گذاران در این بانک مورد تحریم قرار نگیرد.

سلامه با بیان این که "تمامی سپرده های بانک جمال تا زمان سررسید، بیمه هستند، افزود: نقدینگی نیز برای تأمین خواسته سپرده گذاران قانونی بانک تضمین شده است.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه بانک اعتباری جمال را به اتهام تأمین خدمات مالی یکی از نهادهای مالی حزب‌الله لبنان تحریم کرد.

خزانه‌داری آمریکا همچنین چندین نهاد و شرکت زیرمجموعه این بانک را به فهرست تحریم‌های مربوط به تروریسم اضافه کرد.

بانک اعتباری جمال با ۵۰ سال سابقه فعالیت در شبکه بانکی لبنان ضمن داشتن ۲۵ شعبه در سراسر این کشور، دارای شعبه هایی در نیجریه، ساحل عاج و انگلیس است.

سرمایه خالص این بانک حدود یک میلیارد دلار تخمین زده می شود.

حزب الله لبنان در سال ۱۹۸۵ میلادی و زمانی که رژیم صهیونیستی به علت مقاومت مردم لبنان از شهر صیدا عقب نشینی کرد، در یک گردهمایی رسمی در ۱۶ فوریه همین سال (۲۷ بهمن ۱۳۶۳) که به مناسبت نخستین سالگرد شهادت "شیخ راغب حرب" در حسینیه شیاح بیروت برگزار شد، با صدور نامه ای سرگشاده و تبیین اهداف و راهبردهای خود، برای نخستین بار اعلام موجودیت کرد.

دشمنی دولت آمریکا با جبهه مقاومت در تعهد این کشور به حمایت مطلق از رژیم صهیونیستی قرار دارد که در دوره دونالد ترامپ به اوج خود رسیده است. با این حال، حزب الله توانست در انتخابات ۷ ماه مه ۲۰۱۸ (۱۷ اردیبهشت ۹۷) ۶۸ کرسی پارلمان را از آن خود کند که نشان دهنده نفوذ و جایگاه آن در میان مردم لبنان است.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان