arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۵ - ۲۱ دی ۱۳۹۰

"بازتاب امروز": پشت پرده شایعه استعفای بهمنی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


بازتاب امروز نوشت:

در حالی که طی روزهای اخیر اخبار متعددی درباره استعفای محمود بهمنی منتشر شده است، یک منبع آگاه در گفتگو با «بازتاب»، ضمن بی اساس دانستن استعفا، از دیدار محمود بهمنی با محمود احمدی نژاد، اندکی قبل از سفر رئیس جمهور به آمریکای لاتین خبر داد.

با افزایش شدید قیمت ارز بعد از امضای قانون تحریم بانک مرکزی توسط اوباما، قیمت دلار در بازار تهران به حدود 1800 تومان رسید و با وجود گذشت یک هفته از موضوع و دخالت بانک مرکزی در بازار، همچنان قیمت دلار بین 1600 و 1700 نوسان می کند.

در همین راستا ، یک منبع آگاه در گفتگو با خبرنگار بازتاب از دیدار محمود بهمنی با محمود احمدی نژاد پس از التهابات اخیر در بازار ارز خبر داد.

براساس اظهارات وی، محمود احمدی نژاد در این دیدار به محمود بهمنی اظهار کرده است که وی تدبیری دارد که با انجام آن قیمت ارز را کاهش خواهد داد.

بهمنی که از این اظهار نظر احمدی نژاد شگفت زده شده، نتوانسته است از جزئیات ابتکار احمدی نژاد اطلاعی کسب کند. اما پس از دیدار، حکم تشکیل کمیته ای برای حل بحران ارز به وی ابلاغ شده است که در این کمیته اعضایی نظیر وزیر اقتصاد، وزیر صنایع و تجارت، وزیر دفاع، وزیر کشور و وزیر نفت حضور داشته اند.

آنچه که موجب دلگیری بهمنی را فراهم آورده است، این بوده که  ریاست کمیته مذکور که بایستی به طور طبیعی به رییس بانک مرکزی محول می شد، به وزیر اقتصاد واگذار شده است.

این اقدام بدان معناست که عملا بانک مرکزی نقش محوری خود در موضوع ارز را از دست داده و اختیارات بالاتر از این بانک به کارگروهی با محوریت وزیر اقتصاد واگذار می شود.

با توجه به اعضای کارگروه ، طبیعتا این کارگروه از نقش بالاتری نسبت به شورای پول واعتبار که ریاست آن با بهمنی است، برخوردار است.

اما مصوبات مورد نظر بانک مرکزی از جمله افزایش سود بانکی که به صورت دستوری کاهش داده شده و موجب ورود نقدینگی سرگردان به بازار طلا و ارز شده بود، به دلیل مخالفت برخی اعضای دولتی این تاکنون تصویب نشده بود و همزمان با سفر رییس جمهور، دیشب خبر از تصویب آن داده شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۱
0
7
اي ول بازتاب دوباره برگشت
ديگه سمت كپي الكيش تابناك نميريم
نظرات بینندگان