arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۸۹۵۹
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اولِ صبح این خبرها را از دست ندهید / جزییات جدید از پیشنهاد مکرون به روحانی / احتمال سفر ظریف به آمریکا / تبادل آتش بین حزب الله و اسراییل

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

موسوی: شرایط خوب پیش برود ظریف به نیویورک هم می‌رود - سخنگوی وزارت خارجه با اعلام اینکه وزیر خارجه سه‌شنبه به بنگلادش و بعد از آن به اندونزی می‌رود، درباره سفر ظریف به نیویورک هم گفت که اگر شرایط خوب پیش برود این سفر هم انجام خواهد شد.

۱۷ هزار نفر بابت تحویل نگرفتن خودرو ثبت شکایت کردند - «بهرام پارسایی» ‌با توضیح نشست امروز کمیسیون اصل ۹۰ گفت: یکی از محورهای دستور کار کمیسیون اصل ۹۰ بررسی ۲۷۰ خودرویی بود که در گمرک استان خوزستان مانده است و تصمیم گرفته شد با توجه به گزارش سازمان تعزیرات حکومتی مبنی بر شکایت ۱۷ هزار متقاضی که خودرو خود را دریافت نکرده اند، جلسه ای با حضور وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت و سازمان تعزیرات حکومتی برگزار و تصمیمی در این خصوص اتخاذ شود

تبادل شدید آتش در مرزهای لبنان و اسرائیل - در پی هدف قرار گرفته شدن یک پایگاه و خودروی نظامی اسرائیل توسط حزب‌الله لبنان،‌ «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر این رژیم جلسه رایزنی با فرماندهان نظامی و اطلاعاتی برگزار می‌کند. حزب الله لبنان در بیانیه‌ای از انهدام یک خودروی نظامی اسرائیل در شمال سرزمین اشغالی خبر داد. «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان، ساعتی پس از انتشار خبر حمله حزب‌الله به یک خودرو نظامیان اسرائیلی، با مقامات آمریکا و فرانسه، تلفنی گفت‌وگو کرد. شبکه «پرس تی‌وی» با استناد به برخی از برخی گزارش‌ها، از کشته‌شدن فرمانده واحد شمال ارتش اسرائیل خبر داد. منابع صهیونیست این خبر را تأیید نکرده‌اند.

لاریجانی: قیمت واقعی ارز از رقم‌های کنونی کمتر است - رئیس مجلس با بیان اینکه از دیدگاه اقتصاددانان قیمت واقعی ارز از رقم‌های کنونی کمتر است، گفت: بودجه کشور باید در قالب ملی و استانی تنظیم شود.

جزئیات جدید پیشنهاد "مکرون" به ایران از زبان "مطهری" - علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با تسنیم، درخصوص پیشنهاد امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه به ایران اظهار داشت: رئیس‌جمهور فرانسه پیشنهاد راه‌اندازی خط اعتباری 15 میلیارد دلاری برای پیش خرید نفت از ایران را پیشنهاد داده است و اینکه گفته می‌شود این مبلغ کمک بلاعوض و وام است، درست نیست. وی با بیان اینکه طبق پیشنهاد فرانسوی‌ها این مبلغ در سه مرحله قرار است پرداخت شود، ادامه داد: مکرون پیشنهاد داده تا در برابر این مبلغ فعلا جمهوری اسلامی ایران گام سوم خود را اجرا نکند و احتمالا از گام اول و دوم خود هم به جایگاه اولیه در برجام بازگردد.

ادعای نیویورک تایمز: ترامپ انتقام گلوبال هاوک را گرفت - روزنامه نیویورک تامیز در گزارش اخیر خود به نقل از مقامات نظامی آمریکایی مدعی شده است که ارتش آمریکا ۲۰ ژوئن، یعنی بلافاصله بعد از سرنگونی پهباد جاسوسی آمریکا توسط نیروهای سپاه، یک حمله سایبری مخفی علیه ایران صورت داده است. این روزنامه از قول این مقامات که نام‌شان را ذکر نکرده، بیان کرده است که در این حمله یک پایگاه اطلاعاتی مهم را که سپاه پاسداران برای حمله به تانکرهای نفتی مورد استفاده قرار داده بود، از بین برده است.

باهنر: ضرب الاجل FATF برای ما اهمیتی ندارد - عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بررسی لوایح پالرمو و CFT در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:‌ ما منتظر این هستیم که ببینیم آیا اروپایی‌ها همانطور که در کلام می‌گویند اراده‌ای برای اجرای تعهدات برجامی دارند یا خیر. بنابراین هم‌اکنون ضرورتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر تصویب لوایح پالرمو و CFT دیده نمی‌شود. همچنین باید به این مسئله نیز تاکید کنیم که ضرب‌الأجل‌های چهار ماهه FATF اهمیتی برای ما ندارد.

واعظى: برخی از قسمت‌های پیشنهاد فرانسه  را تغییر دادیم - رییس دفتر رییس جمهوری درباره گفت و گوی ایران و گروه هفت در پاریس گفت: پیشنهادی دو هفته گذشته بین ایران و فرانسه رد و بدل و به ما ارائه شد. بخش های قابل توجهی از این پیشنهاد را تغییر دادیم. این پیشنهاد حاصل نتیجه ۵ ساعت مذاکره تلفنی روسای جمهوری ایران و فرانسه است که به عنوان طرح از صحبت های هردو رییس جمهور بدست آمد.

گِل مالی شیشه خودرو ممنوع است - معاون اجتماعی انتظامی استان همدان گفت: گل مالی کردن شیشه خودرو که بیشتر در ایام محرم شاهد آن هستیم با توجه به ایجاد محدودیت دید و احتمال بروز سانحه رانندگی ممنوع است.

امام موسی صدر در لیبی از زندانی به زندان دیگر منتقل شده - نبیه بری گفت: ما به تلاش خود برای آزادی امام موسی صدر و دو تن از همراهان ایشان از زندان‌های لیبی ادامه می‌دهیم و هدفی جز آزادی آن‌ها نداریم، تحقیقات انجام شده حاکی از آن است که آنها از زندانی به زندان دیگر منتقل شده‌اند و آزادی آنها برای من به عنوان رئیس جنبش امل یک تعهد است. ما هیچ گونه سازشی با طرف لیبی مگر پس از روشن شدن این مسئله نداریم.

کمک کاندیداها به هیات‌ها جرم است - سخنگوی وزارت کشور گفت: جرایمی مثل خرید و فروش رای، کمک های نقدی و غیرنقدی و توزیع اقلام و لوازم توسط داوطلبان انتخابات مجلس جرم بوده و در مرحله رسیدگی به صلاحیت ها مدنظر قرار می گیرد.

نظرات بینندگان