arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۸ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / پیش بینی قتل ترامپ تا زمستان / انتقاد نماینده ولی فقیه در سپاه قدس از روحانی: می گویند رای بدهند، چادر هم از سر بردارند! / سامانه های مخفی ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / پیش بینی قتل ترامپ تا زمستان / انتقاد نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس از حجاب در جلسه ای با حضور روحانی / سامانه های مخفی ایران

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

نصرالله: به وعده خود عمل کردیم - سید حسن نصرالله از آمادگی ارتش لبنان و همراهی آن با مقاومت در مقابله با دشمن اسرائیلی تقدیر و تشکر کرد. وی گفت که رژیم صهیونیستی در عملیات اولش که در منطقه عقربا در حومه دمشق صورت گرفته، دو نفر از اعضای حزب‌الله را به شهادت رساند و ساعاتی بعد با دو پهپاد بمب‌گذاری شده به ضاحیه جنوبی بیروت حمله کرد که یکی از این دو پهپاد سقوط کرد و پهپاد دیگر رژیم صهیونیستی هم در انجام ماموریتش شکست خورد. بنابراین این عملیات رژیم صهیونیستی هم با شکست مواجه شد. دبیرکل حزب الله در ادامه گفت که ابتدا گفته بودیم که در برابر این تجاوزات رژیم صهیونیستی ساکت نخواهیم نشست و هرگز قبول نخواهیم کرد که معادلات جدید اعمال شود و به همین دلیل برای بر هم زدن این معدلات به تجاوزات اسرائیل پاسخ دادیم.

رایزنی های ۱۰ ساعته ایران و فرانسه در پاریس - مذاکرات فشرده ایران و فرانسه در سطح کارشناسان ارشد دو کشور امروز (دوشنبه) در پاریس به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و با حضور معاونان بانک مرکزی و وزارت نفت و بهرام قاسمی سفیر کشورمان در پاریس برگزار شد. در این مذاکرات که بیش از ده ساعت به طول انجامید جزییات سناریوهای محتمل برای پیشبرد ابتکار مطرح شده بین روسای جمهور ایران و فرانسه به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.نحوه تامین مطالبات و منافع ایران در برجام محور اصلی این مذاکرات بود.

موگرینی: در حال بررسی روش‌های نوآورانه و همکاری با سازمان ملل هستیم - به نوشته «وبگاه اتحادیه اروپا» «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این سخنرانی درباره حفظ برجام گفت: «در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای با ایران هستیم. ما در این زمینه در حال بررسی روش‌های نوآورانه و همکاری با سازمان ملل متحد هستیم.» وی در بخش دیگر سخنان خود از تلاش‌های صورت گرفته در گذشته برای شکل‌گیری برجام و حفظ آن اشاره کرد.

واشنگتن: نیروهایمان را به صورت مشروط از ۵ پایگاه افغانستان خارج می‌کنیم - نماینده دولت آمریکا در امور افغانستان با اشاره به جزئیات جدید از توافق واشنگتن با طالبان گفته که این کشور نیروهای خود را به صورت مشروط از ۵ پایگاه افغانستان خارج خواهد کرد. «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پنجشنبه هفته گذشته گفته بود قصد دارد سطح حضور نیروهای آمریکا در افغانستان را به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد.

ترامپ امسال کشته می‌شود! - وبگاه انگلیسی اکسپرس در خبری مدعی شده که طبق ادعای یک نماد شناس و روانشناس به نام کریگ پارکر، نوستراداموس پیش بینی هایی را برای سال 2019 داشته است.پارکر مدعی است که بر اساس متون نوستراداموس دونالد ترامپ در سال جاری ترور می‌شود. همچنین یک جنگ بزرگ در خاورمیانه رخ خواهد داد و تغییراتی در زمینه روابط با روسیه به وقوع خواهد پیوست.پارکر همچنین در گفتگو با اکسپرس گفته که به غیر از این حوادث، در سال جاری روابط غرب و پوتین تغییر خواهد کرد.

سخنگوی دولت: انفجار سکوی ماهواره‌بر به دلیل خطای فنی بود - علی ربیعی سخنگوی دولت گفت: آنچه که در دولت در این باره مطرح شده انفجار در سکو بوده و هنوز ماهواره‌ای به سکو منتقل نشده بود، علاوه بر آن نیز در مرحله تست بوده نه عملیات پرتاب. در میادین تستی که ما داریم مثل میادین سمنان این آزمایش‌ها عموما انجام می‌شود و معمولا در دنیا هم شبیه به این اتفاق زیاد صورت می‌گیرد، حتی در کشورهای پیشرفته هم در این زمینه‌ها انفجارهای متعدد و مهیبی را داشته‌ایم. سخنگوی دولت با بیان اینکه در این اتفاق هیچ کشته‌ای نداشتیم و از نظر جانی مشکلی نبوده است، اظهار داشت: چون علت یک بحث و خطای فنی بود و کارشناسان روی این موضوع اتفاق نظر دارند.

اسامی بازداشت‌شدگان پرونده ۶ میلیارد یورویی پتروشیمی - در پایان دادگاه اعضای هیأت مدیره بانک سرمایه که صبح امروز برگزار شد، قاضی مسعودی‌مقام در جمعه خبرنگاران اسامی بازداشت شدگان پرونده ۶ میلیارد یورویی پتروشیمی را اعلام کرد.وی در مورد نام متهمان بازداشت شده گفت: عباس صمیمی (عضو وقت هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایران) و علیرضا علائی رحمانی (عضو وقت هیئت مدیره شرکت بازرگانی پتروشیمی) ۲ فرد بازداشت شده هستند.

دومین کارت زرد مجلس به وزیر اقتصاد - علی رغم پاسخ و توضیحات وزیر درباره‌ی ارائه نکردن اطلاعات از سوی برخی از دستگاه‌ها برای ثبت در سامانه صباغیان یکی از نماینمدگان سوال کننده درخواست کرد که این سوال به رای مجلس گذاشته شود چون اساسا رئیس جمهور باید پاسخگو باشد.در نهایت نمایندگان با ۹۳ رای موافق، ۹۵ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۰۷ نماینده حاضر در مجلس اعلام کردند که از پاسخ‌های وزیر قانع نشدند.

روحانی تغییر موضع نداده - سخنگوی دولت در پاسخ به ادعای خبرنگاری مبنی بر وجود تناقض در سخنانی رئیس‌جمهور مبنی بر آمادگی برای دیدار با ترامپ و سپس عقب‌نشینی وی از آن سخن گفت: رئیس‌جمهور همچنان بر موضع خود ایستاده است. این حرف به خاطر منافع ملی و در صورتی که ایشان این اطمینان را داشته باشند، مطرح شد. کلیدواژه ما نیز «اگر این اطمینان را داشته باشم» بود که برخی‌ها آن را یا ندیدند یا نخواستند ببینند. ایشان تاکید کردند اگر این اطمینان را داشته باشند که ملاقات یا دیدار به منافع ما کمک کند، از چنین ملاقاتی امتناع نمی‌کنم.

سامانه‌های مخفی‌ای داریم که به‌موقع استفاده خواهیم کرد - امیر بیژن ساعدی، فرمانده دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) گفت: به مردم عزیزمان اطمینان خاطر می‌دهیم که ما سامانه‌های مخفی‌ای در اختیار داریم که به عنوان قدرت برترساز ما خواهد بود و از آنها به‌موقع در مقابل دشمنان‌مان بهره برداری خواهیم کرد.

نماینده، ولی فقیه در سپاه قدس: می‌گویند مردم رای بدهند، چادر هم از سر بردارند! - حجت‌الاسلام والمسلمین علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه با بیان اینکه عمل به دین و حفظ ارزش‌های اسلامی برای عده‌ای مهم نیست تا زمانی که منافعشان حفظ می‌شود گفت: اگر مردم رای می‌دهند چه اشکالی دارد در مجلسی با حضور رئیس جمهور چند نفر هم چادر از سر بردارند؟

ادعای نشنال: نفتکش آدریان دریا در نزدیکی سوریه سرعت خود را کاهش داد - روزنامه انگلیسی زبان نشنال ادعا کرد نفتکش آدریان دریا در روز یکشنبه حرکت خود را نزدیک به ساحل سوریه کند کرد. به نظر می رسد این نفتکش برای تخلیه محموله 2.1 میلیون بشکه نفت خام خود آماده می شود.اطلاعات ردیابی کشتی‌ها نشان می دهد این نفتکش مقصد خود را از اسکندرون ترکیه تغییر داده و حدود 90 کیلومتری غرب شهر های طرطوس و بانیاز سوریه در حرکت است. بانیاز محل یک پالایشگاه نفتی است.

۲۵ درصد مصرف چادر مشکی کشور در دو استان خراسان رضوی و قم است - رئیس اتحادیه صنف قماش‌فروشان مشهد گفت: اظهار کرد: در کشور دو استان خراسان رضوی و قم بیشترین مصرف چادر مشکی را دارند که نزدیک به ۲۵ درصد مصرف چادر مشکی کشور در این دو استان است.شادمهر با اشاره به اینکه از ابتدای سال با کاهش واردات چادر مشکی روبه‌رو شدیم، تصریح کرد: اگر در گذشته حجم اجناس داخل مغازه‌ها ۲۰ درصد ایرانی و ۸۰ درصد خارجی بود، از ابتدای سال تاکنون ۵۰ درصد ایرانی و ۵۰ درصد خارجی شده که نشان می‌دهد واردات اجناس خارجی کاهش یافته و به تدریج تمایل مصرف‌کننده برای استفاده از جنس‌های ایرانی در حال افزایش است.

بازگشت آرامش به جنوب لبنان - خبرنگار الجزیره اعلام کرد، در پی تشدید نظامی چند ساعته بین حزب‌الله لبنان و نیروهای اشغالگر آرامش به مناطق مرزی بین سرزمین‌های اشغالی و لبنان بازگشته است، این موضوع را یک عضو حزب‌الله نیز تاکید کرده است. در عین حال یک منبع امنیتی لبنان به الجزیره گفت، حملات رژیم صهیونیستی در پی هدف گرفتن روستاها با بیش از ۴۰ گلوله تانک متوقف شده است. منابع نظامی صهیونیستی نیز تاکید کردند، درگیری با حزب‌الله لبنان در مزرها به نظر پایان یافته است. یک منبع امنیتی در حزب‌الله هم بر این مساله صحه گذاشت و گفت: حزب‌الله فعلا قصدی برای تشدید تنش بعد از اتفاقات روز یکشنبه ندارد. همچنین شهروندان لبنانی در بنت جبیل با خودروهای خود به خیابان‌ها آمده و شادی خود را از واکنش مقاوت نشان دادند.

 

نظرات بینندگان