arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۴۹۹۸۸۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۱ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

انفجار تروریستی در فیلیپین ۷ زخمی برجای گذاشت

وقوع یک انفجار تروریستی ساعتی پیش در یک بازار عمومی در منطقه ای از میندانائو در منطقه عمدتا مسلمان نشین جنوب فیلیپین بیش از هفت نفر مجروح بر جای گذاشت. این منطقه در۱۳ ماه گذشته شاهد چهار حمله تروریستی بوده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وقوع یک انفجار تروریستی ساعتی پیش در یک بازار عمومی در منطقه ای از میندانائو در منطقه عمدتا مسلمان نشین جنوب فیلیپین بیش از هفت نفر مجروح بر جای گذاشت. این منطقه در۱۳ ماه گذشته شاهد چهار حمله تروریستی بوده است.

اگر چه تاکنون هیچ یک از گروههای مخالف دولت مسئولیت این حمله را نپذیرفته اما پلیس مانیل می گوید یک گروه شبه نظامی که در شهر ایسولان در ایالت سلطان کودارات فعالیت می کند ، از جمله مظنونان عامل این حملات است.

چهارمین انفجار در جنوب فیلیپین در حالی صورت گرفته است که تنش ها در دراین منطقه در ماههای اخیر افزایش یافته است. پس از سه حادثه در سال گذشته ، مقام های محلی اعلام کردند که بمب گذاری های انتحاری توسط شبه نظامیان وابسته به گروه تروریستی داعش انجام شده است.

تصاویر منتشره از این حادثه نشان می دهد که انفجار روز شنبه در یک پارکینگ موتور سیکلت در یک بازار عمومی که مردم عادی در حال تردد بودند، رخ داده است.

گزارش سخنگوی پلیس مانیل حاکی است که در ماه آوریل سال جاری نیز ، بمبی توسط اعضای یک گروه شبه نظامی طرفدار داعش منفجر شد که دست کم ۱۸ نفر را در یک رستوران در ایالت سلطان کودارات در منطقه میندانائو زخمی کرد.

براساس این گزارش تروریست های فعال در جنوب فیلیپین عمدتا از طریق حملات انتحاری و تروریستی با نیروهای دولتی در این منطقه درگیر هستند و برخی از آنها با تروریست های خارج از کشور ، از جمله القاعده و داعش مرتبط هستند.

جنوب فیلیپین در دهه های گذشته مامن گروههای مخالف دولت از چپگرا تا راست افراطی مذهبی و غیر مذهبی بوده است. دولت فیلیپین از این گروهها به عنوان شورشیانی یاد می کند که خواستار جدایی طلبی دراین منطقه هستند.

این نیروها که در سالهای اخیر گروههای وابسته به داعش نیز به آنها اضافه شده ، در پنج دهه اخیر با دولت مرکزی این کشور در حال جنگ هستند و براثر این درگیری ها تاکنون بیش از ۴۰ هزار نفر در جنوب فیلیپین نفر کشته شدند که این امر عاملی است تا رشد و پیشرفت در این منطقه عمدتا مسلمان نشین و غنی از منابع این کشور جنوب شرق آسیا با موانع جدی روبه رو شود.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان