arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۰۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۱۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۰

90 دست‌بردار دلالي در فوتبال نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
برنامه 90 در " شب غيرتخصصي" خود باز هم توانست مخاطبانش را پاي تلويزيون بنشاند.فردوسي پور پس از پشت سر گذاشتن دو هفته جنجالي و دو برنامه دلالي شب نسبتا آرامي پشت سرگذاشت و بيشتر به اصل فوتبال پرداخت.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، برنامه 90 بر خلاف هفته‌هاي گذشته پنج شنبه شب به روي آنتن رفت، تا اتفاقات هفته‌ي نوزدهم رقابتهاي ليگ برتر را پوشش دهد. مجري و تهيه کننده برنامه، مهم ترين خريدهاي نيم فصل نقل و انتقالات را به نظر سنجي گذاشته بود که در پايان برنامه مردم، انتقال مهدي مهدوي کيا از داماش گيلان به پرسپوليس را با 58 درصد آرا مهمترين جابجايي نيم فصل دانستند. حضور ساموئل در استقلال، قاسم حدادي فر از ذوب آهن به تراکتور سازي و در نهايت جدايي جاسم کرار از استقلال و پيوستن به شاهين بوشهر بيشترين آرا را - پس از مهدوي کيا - به دست آوردند.

در ابتداي برنامه همچون دفعات قبل 90 درجه پخش شد و اتفاقات جالب توجهي که از لنز دوربين اين برنامه مخفي نمانده بود به نمايش در آمد.

پس از پخش بازي تيم‌هاي مس کرمان مقابل نفت تهران که با شکست خانگي اين تيم همراه بود، هواداران ناراضي کرماني نسبت به سياست‌هاي باشگاه در قبال راهکارهاي فوتبالي و مالي انتقاد کردند. تلاش فردوسي پور براي بررسي وضعيت اين تيم از زبان گنجعليخاني هم به دليل خاموش بودن تلفن وي به جايي نرسيد.

پس از پخش چند ديدار از رقابت‌هاي ليگ، حاشيه‌هاي ديدار استقلال و داماش گيلان به نمايش درآمد که مشکلات مربوط به بليت فروشي در ورزشگاه عضدي باز هم خودنمايي مي‌کرد. حضور تماشاگراني که با وجود در دست داشتن بليت نمي‌توانستند به ورزشگاه راه پيدا کنند نشان از وجود مشکل هميشگي ورزشگاه‌هاي ايران داشت. پس از پخش قسمت‌هايي از اعتراض هواداران نسبت به وضعيت باشگاه داماش و مشکلات مالي آن، عابديني روي خط برنامه آمد و درباره مسائل مختلف باشگاه توضيح داد. مديرعامل باشگاه داماش درباره‌ي اين مساله گفت عنوان کرد: ما فصل را بد شروع نکرديم. من براي آقاي مظلومي احترام خاصي قائلم اما وضعيت يک تيم بحراني را نبايد اين گونه مطرح کرد. آقاي مظلومي گفتند شرايط زمين بد بود، اما ما در آزادي شانس برد بيشتري داشتيم و تمام کارشناسان اين مساله را قبول داشتند. آقاي رحمتي در دو بازي مقابل ما بهترين بازي‌هايش را در ليگ انجام داد. داماش دارد خوب بازي مي کند. ما مقابل تيم نفت آبادان متحول شده خوب بازي کرديم. بايد به اين مسائل توجه شود. ما مشکلات شديد مالي داريم و قابل کتمان نيست. ما راهکاري هم نداريم چرا که به خاطر شرايط خاص محدود شده‌ايم. با اين وجود 40 درصد پول بازيکنان غيربومي را پرداخت کرده‌ايم.

وي درباره ي جدايي قاسمپور گفت: آخرين باري که ايشان به دفتر آمدند، قرار شد استخاره بگيرند و در نهايت اعلام کردند که نمي‌مانند. اگر قرار است کار کارشناسي کنيم بايد با مشاوره کارمان را پيش ببريم و نبايد پاي مقدسات را وسط بکشيم. خوشبختانه تمام مسئولان استان به صحنه آمده اند. اعتقاد دارم با تعاملي که به وجود آمده و بررسي دقيق مسائل، مشکلات‌مان

حل مي‌شود. به هر حال اسپانسر ما شرکتي بوده که صاحبش الان در بند است.

عابديني درباره ي منابع مالي باشگاهش در شرايط فعلي گفت: به هر حال ما روي پول ترانسفر مهدوي کيا حساب کرده ايم. 120 ميليون تومان مهدوي کيا گرفته بود که قرار شد با 30 ميليوني که خود مهدي مي دهد 150 ميليون بشود. اما قبول ندارم که سقف را رعايت نکرده‌ايم. محمدي را قبول دارم که ششصد ميليون تومان گرفته اما بقيه از سقف 470 ميليون تومان فراتر نرفته‌اند. در مورد محمدي هم بگويم که ما در تمام قسمت‌ها از خارج مي‌آوريم، مانند مربي و بدنساز و ماساژور اما دروازه بان نمي‌توانيم. اين مساله بايد حل شود.

مهدي رجب زاده مهمان ويژه 90 بود که در صندلي پايه بلند برنامه مقابل فردوسي پور نشست و از زندگي فوتبالي‌اش گفت. او از زمان حضورش در تيم‌هاي مختلف از جمله الامارات و الظفره صحبت کرد.

چهارمين گلزن برتر ليگ در يادآوري خاطراتش از تيم ملي، همانند 5 سال پيش ناراحت شدو گفت: من به ناحق از تيم ملي حذف شدم و مي‌دانستم که تيم نتيجه نمي‌گيرد. من خيلي آماده بودم و حقم نبود خط بخورم. در تيم ملي هميشه زير سايه بازيکنان بزرگ تيم ملي بوديم و به ما فرصت کافي نرسيد. آقاي گل‌هاي ليگ برتر مثل اصغري، مثل خليلي فرصت بازي کردن پيدا مي کردند اما به من بازي نرسيد.

رجب زاده درباره موضوع دلالي هم گفت: يکي از سردبيران روزنامه‌هاي ورزشي به من گفت که اگر مي‌خواهي به باشگاه‌هاي استقلال و پرسپوليس بروي بايد از کانال ما عبور کني که من به آنها جوابي ندادم و البته چون به پرسپوليس و استقلال نرفتم آنها هم ديگر به من کاري نداشتند.

وي درپايان از دلخوري‌اش هنگام جدايي از ذوب آهن به دليل گرفتن بازوبند کاپيتاني گفت و ضمن ابراز خوشحالي از بازگشت به تيم شهرش از تلاش براي موفقيت و انجام بازي‌هاي خوب در اين تيم سخن گفت.

بخش بعدي برنامه قسمت اول آيتم 90 در 90 بود كه به بررسي مسائل و حواشي فوتبال ليگ در هفته‌ي گذشته پرداخت. مشکل تعويض ورزشگاه بازي داماش، استقلال، مشکلات عادل کلاه‌کج، نامناسب بودن زمين حافظيه شيراز، موضوع بازي نکردن کرار در فينال جام حذفي و مصاحبه نکردن ابراهيم زاده با خبرنگار برنامه 90 از جمله مسائلي بود که در اين بخش به تصوير در آمد.

بررسي ساير ديدارهاي هفته، بحث درباره‌ي مسائل داوري قسمت‌هاي بعدي برنامه بود که مهم‌ترين تصميم جنجالي هفته مربوط به تصميم ترکي بود که با نپذيرفتن پرچم کمک داور خود باعث اعتراض ذوب آهني‌ها شده بود. مرادي هرچند اخراج بازيکن ذوب آهن را اشتباه دانست، اما با حمايت از دستور ادامه‌ي بازي توسط ترکي، از تصميم وي حمايت کرد و جاي‌گيري وي را ستود.

منصور ابراهيم زاده مهمان تلفني بعدي برنامه بود که درباره ي وضعيت نه چندان مساعد تيمش گفت: با توجه به اين که در مرحله‌ي پلي آف بازي هاي آسيايي بوديم سعي کرديم که تيم را با توجه به نايب قهرماني در فصل قبل خوب ببندين تا بتوانيم باز هم موفق شويم، اما متاسفانه تمرين دير شروع شد. بازيکنان ملي پوش ما هم نسبت به قبل بيشتر شده بود. با اين وجود شروع اول فصل نسبتا خوب بود. پس از آن اتفاقات بعدي که بخشي از آن به قانون مربوط مي‌شد گريبان تيم ما را گرفت و مشکل ساز شد.

وي درباره موضوع ملامحمد هم گفت: ما به او چند روز استراحت داديماما او بدون اطلاع ما به تمرين برنگشت. بنابراين وظيفه داشتيم که به مسئولان اطلاع دهيم. ما براي تيم يک دفاع چپ و يک هافبک وسط خواسته بوديم. اکرامي را از تراکتورسازي مي‌خواستيم. حبيب گرداني بازيکن شهرداري تبريز را هم پيشنهاد داده بوديم، اما نتوانستيم اين دو بازيکن را جذب کنيم. فقط توانستيم منصوري را در آخرين روزها خريداري کنيم که اين کار هم با موافقيت رويانيان صورت گرفت.

خسرو ابراهيمي مديرعامل باشگاه ذوب آهن هم درباره اين موضوع گفت: ذوب آهن هميشه بااقتدار است، اما يک نکته‌اي وجود دارد که بارها اشاره کرده‌ام اما مي‌خواهم از برنامه شما استفاده کنم. کاش از نماينده‌هاي مجلس دعوت مي‌کرديد تا درباره اين مساله صحبت کنند. قانوني وجود دارد که شرکهاي دولتي نبايد در ورزش حرفه‌اي هزينه کنند. سال 88 قانون اين بود که شرکت‌هاي دولتي مي‌توانند يک درصد را هزينه کنند، سال بعد عنوان کردند که بايد يک درصد را هزينه کنند، اما امسال مي‌گويند پس از کسورات بايد يک درصد هزينه شود که اين مبلغ ديگر چيزي نمي‌شود. ذوب آهن باشگاه پرهزينه‌اي است که در بسياري رشته‌ها در هر دو رده مردان و زنان تيم دارد. البته تيم ما هم تيم خوبي است و بازيکنان خوبي دارد، اما تيمي که هميشه در رده‌هاي بالايي بوده ديگر نبايد پايين‌تر قرار گيرد. حق باشگاه ذوب آهن که خدمات زيادي به ورزش کشور و رشته‌هاي مختلف انجام داده نيست كه با چنين شرايطي دست و پنجه نرم کند.

ابراهيم زاده هم درادامه سخنانش درباره‌ي صحبتهاي رجب زاده و دلخوري او گفت: خود رجب‌زاده بنشيند وبه روزهايي كه در ذوب آهن بوده فكر كند. مربي‌ها همه سنگ صبور هستند. به هر حال الان گفت که به عده‌اي مديون است و اين مساله هم عيبي ندارد.

ديدار پرسپوليس و شاهين بوشهر که پس از چند هفته ناکامي سرخپوشان با پيروزي پرگل اين تيم همراه بود، در ادامه پخش شد. اعتراض هواداران بوشهري که در سکوها با بلندگو نسبت به عملکرد تيمشان اعتراض مي‌کردند در نوع خود جالب توجه بود. هواداران شاهين با شعار "ما آسيا نمي‌خوايم" نسبت به بي انگيزگي بازيکنان تيم در ليگ به دليل حضور در فينال جام حذفي اعتراض کردند.

افراشته عضو هيات مديره باشگاه شاهين، پس از پخش بازي اين تيم مقابل پرسپوليس روي خط آمد و درباره موضوع حضور کرار مقابل استقلال گفت: اجازه بدهيد درباره اين مساله صحبت نکنيم چرا که در شرايط فعلي چيزي جز حاشيه درپي ندارد. آقاي کرار در حال حاضر کاملا آماده نيست و تيم پزشکي و بدنسازي با او کار مي کند تا آماده شود.

وي در ادامه با رد اولتيماتوم به کريمي به دليل نتايج ضعيف گفت: اين مساله به هيچ وجه صحت ندارد. ما مشکلاتي داشته‌ايم اما نبايد فراموش کنيم که با تدبير خوب آقاي کريمي توانسته‌ايم به فينال جام حذفي راه پيدا کنيم. انشاالله در ليگ هم وضعيت خوب شود.

افراشته درباره انتخاب مديرعامل باشگاه گفت: در جلسه‌اي که داشتيم قرار شد در يکي، دو روز آينده مديرعامل معرفي شود. چند گزينه داريم که بايد بررسي کنيم، اما فعلا از کس خاصي نام نمي آورم.

مرادي در بررسي تصاوير مشکوک مربوط به داوري ديدار پرسپوليس و شاهين ابتدا پنالتي اعلام شده بر روي رضايي را درست دانست، اما در ادامه با ديدن تصاوير فريم به فريم و آهسته حرفش را عوض و عنوان کرد که پنالتي نبوده است.

مرادي در ادامه عنوان کرد که داور يک ضربه پنالتي هم به سود شاهين اعلام نکرده است. داور سالهاي نه چندان دورفوتبال اخراج نورمحمدي را هم درست دانست و البته اعلام کرد که يک بازيکن شاهين هم بايد اخراج مي‌شده است.

حاشيه‌هاي پيش از بازي سپاهان و صباي قم و موضوع پخش کردن بسته پذيرايي ميان هواداران اصفهاني مساله‌اي بود که سوژه دوربين 90 قرار گرفته بود که اين مساله باعث شده بود صف زيادي شکل بگيرد؛ صفي که البته با هدايت يک مقام مسئول از طريق بلندگو تلاش مي‌شد تا منظم باشد.

موضوع اصلي داوري بازي سپاهان و صباي قم، آفسايدهاي زياد و اشتباه اعلام شده و نشده از سوي کمک داور بود. مرادي درباره صحنه‌اي که سپاهان توسط عمادرضا به گل رسيد، هرچند اظهارنظر صريحي نداشت اما عنوان کرد که به نظر مي‌رسد گل اين تيم صحيح بوده است. مرادي همچنين در بحث کارشناسي ديدار سايپا و شهرداري تبريز اعلام کرد که داور دو پنالتي به سود تيم تبريزي نگرفته است.

رضاعلي رئيس سابق کميته ي فوتبال ساحلي مهمان تلفني بعدي برنامه بود که درباره برکناري اش توضيحاتي داد. بهزاد داداش زاده سرمربي تيم فوتبال ساحلي هم روي خط آمد و درمورد حضور سرمربي خارجي جديد و انتخاب 25 بازيکن تيم ملي مسائلي را مطرح کرد.

جنجال تماشاگران در يکي از ديدارهاي ليگ فوتسال سوژه بعدي برنامه بود که صحبت‌هاي عده‌اي از حاضرين شامل تهديد و فحاشي و .. پخش شد.

آيتم دلالي که مقرر شده بود يکي از آيتم‌هاي ثابت برنامه باشد به درد دل‌هاي يک بازيکن اختصاص داشت که از يک مربي ليگ برتري در اين زمينه گلايه داشت.در بخش ديگري از اين قسمت هم موضوع به فروش رسيدن يک باشگاه غيررسمي و کلاهبرداري در اين زمينه مطرح شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بابایی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۳
0
0
دیشب برنامه نــــــــــــــــــــــــــــــــود بی روح بود،
البته شاید برای من ، ولی مردم انتظار دارند بحث های دلالی و فساد در فوتبال خروجی داشته باشدواگر منتج به نتیجه خاصی نشود وقتمان به بطالت رفته است ، به امید شاهد بودن نتایج بحث فساد در فوتبـــــــــــال .
نظرات بینندگان