arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۲۳ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

ابوبکر بغدادی پیام صوتی جدیدی منتشر کرد: داعش پس از گذشته پنج سال از برپایی آن همچنان موجود است

ابوبکر البغدادی در پیام صوتی جدید خود نابودی داعش و خلافت خودخوانده‌اش را رد کرد و گفت که این گروه تروریستی تکفیری همچنان وجود دارد و به تلاش‌های خود برای تحقق اهدافش ادامه می‌دهد
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ابوبکر بغدادی پیام صوتی جدیدی منتشر کرد: داعش پس از گذشته پنج سال از برپایی آن همچنان موجود است «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش که نفس‌های آخر خود را در منطقه می‌کشد، روز دوشنبه یک پیام صوتی با هدف تقویت روحیه عناصر داعشی منتشر کرده است.

وی در این پیام صوتی که موسسه موسوم به «فرقان» آن را منتشر کرده است، گفت که «داعش پس از گذشته پنج سال از برپایی آن همچنان موجود است و به تلاش‌های خود برای تحقق اهدافش ادامه می‌دهد».

البغدادی خواستار پیوستن عناصر تکفیری به داعش شد گفت که این گروه تروریستی از «عناصر و بیعت‌کنندگانی که به صفوف آن می‌پیوندند، استقبال می‌کند».

وی افزود: «عناصر داعش در جنگ فرسایشی، 11 کشور را هدف قرار داده و در مجموع 63 عملیات طی سه روز انجام داده است و 10 ولایت تحت سیطره داعش را هدف قرار داده‌ایم».

وی به نیروهای آمریکایی و همپیمانان آن در مالی و نیجر، یمن، تونس، لیبی و مناطق آسیایی هشدار و وعده داد که سرنوشت آنها مانند سرنوشت دیگر نیروهای آمریکایی در عراق، افغانستان و سوریه خواهد بود.

پیام صوتی ابوبکر البغدادی در حالی منتشر می‌شود که خلافت خوانده‌ وی و اعلام موجودیت آن در سال 2014، از بین رفته و عناصر تروریستی اکنون در بیابان‌های عراق و سوریه متواری هستند.

نظرات بینندگان