arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۰۸ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید / پیام ایران به آمریکا از طریق سوئیس / ادعای عربستان و آمریکا علیه ایران / کار دشوار نتانیاهو برای نخست وزیر ماندن

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صبحانه خبری / اول صبح این خبرها را از دست ندهید /

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

پمپئو: ایران به عربستان اعلان جنگ کرد

وزیر خارجه آمریکا گفت اقدام (ادعایی) ایران در آرامکو اعلان جنگ به عربستان بود.

 

رژه دریایی ایران در خلیج فارس

اسکای نیوز عربی اعلام کرد ایران با 200 کشتی در خلیج فارس رژه دریایی برگزار خواهد کرد

عربستان: با پشتیبانی ایران حمله به تاسیسات نفتی آرامکو با ۱۸ پهپاد و ۷ موشک کروز صورت گرفت

ترکی المالکی، سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان با نمایش قطعاتی از یک موشک متلاشی شده مدعی شد که دلایلی داریم که نشان می‌دهد در فعالیت‌های تخریبی منطقه دست دارد. وی با اشاره به این‌که حمله به پالاشگاه‌های سعودی از خاک یمن انجام نشده است، مدعی شد که ایران از گروهک‌های تروریستی حمایت می‌کند. وی مدعی شد: موشک هایی که آرامکو را هدف قرار دادند از نوع" یاعلی" بود. این حمله به منظور نابودی زیربنا بود.

نتانیاهو به آخر خط نزدیک شد

بر اساس شمارش ۹۳ درصد آرای انتخابات سراسری اسراییل، ائتلاف آبی و سفید به ریاست بنی گانتس با به دست آوردن دستکم ۳۲ کرسی کنست، از حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو که ۳۱ کرسی به خود اختصاص داده است، پیش افتاد.

جودوی ایران تعلیق شد
فدراسیون جهانی جودو اعلام کرده است که به دلیل اتفاقاتی که در مسابقات قهرمانی جودو 2019 در توکیو رخ داد کلیه فعالیت های فدراسیون جودوی ایران به تعلیق در می‌آید.

پیام  ایران به آمریکا از طریق سوییس

ایران در روز دوشنبه یادداشتی رسمی از طریق سوییس به آمریکا ارسال کرد و در آن پیام اعلام کرد که ایران در برابر هر اقدام آمریکا علیه خود واکنش نشان خواهد داد.تهران در این پیام اعلام کرده که اتفاقات آرامکو کار ایران نبوده و این موضوع را تکذیب کرده است.

عربستان: به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز می پیوندیم

یک منبع مسئول در وزارت دفاع عربستان تصریح کرد که دولت سعودی تصمیم گرفت تا به ائتلاف منطقه ای دریایی آمریکا پیوندد. این ائتلاف دریایی به ادعای خود قصد دارد تا امنیت دریانوردی را در تنگه هرمز، باب المندب ، دریای عمان و خلیج فارس تامین کند.

نظرات بینندگان