arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۳۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۰

وزیر کشور: ردصلاحیت های هیات اجرایی بر اساس "مر قانون" بود

نجار گفت: وزارت كشور همواره اعلام كرده كه در راهبرد خود به عنوان اصول چند مورد را هميشه دنبال مي‌كند كه از جمله آن اجراي قانون است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


وزير كشور گفت: وزارت كشور تلاش كرده كه بر اساس مر قانون حركت كند.

مصطفي محمدنجار در حاشيه جلسه دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اين‌كه "برخي مدعي هستند هيات‌هاي اجرايي در بررسي صلاحيت‌ها منتقدين دولت را ردصلاحيت كرده است"، با رد اين موضوع اظهار كرد: وزارت كشور همواره اعلام كرده كه در راهبرد خود به عنوان اصول چند مورد را هميشه دنبال مي‌كند كه از جمله آن اجراي قانون است.

وي با بيان اين‌كه «هيات‌هاي اجرايي بر اساس مر قانون عمل كرده‌اند» گفت: از طرف ديگر ما تلاش داريم كه شاهد مشاركت حداكثري مردم در انتخابات باشيم و اصل امانت‌داري مورد توجه وزارت كشور است و بر اصولي كه اشاره شد با تمام قوا پافشاري مي‌كند و ما تا اين‌جا تلاش كرده‌ايم بر اساس مر قانون عمل كنيم و از 25 فرآيند انتخابات تاكنون 8 فرآيند آن اجرا شده است.

وزير كشور ادامه داد: وزارت كشور به عنوان دستگاه پشتيبان در مورد نامزدهاي انتخابات از مراجع چهارگانه استعلام مي‌كند و آن را در اختيار هيات‌هاي اجرايي قرار مي‌دهد و هيات‌هاي اجرايي نيز در واقع منتخب معتمدين مردم هستند و اين هيات‌ها استعلام‌ها را مورد بررسي قرار مي‌دهند. تحقيقات محلي خود را انجام مي‌دهند و بر اساس قانون انجام وظيفه مي‌كنند.

نجار با اشاره به اين‌كه «در اين ارتباط چند مرحله ديگر نيز وجود دارد» تصريح كرد: فرصت اعتراض روز شنبه تمام شد و اگر آن‌ها جواب مثبتي از اعتراض خود گرفتند كه هيچ، اما اگر باز هم اعتراض داشتند مي‌توانند طي مراحل بعد اعتراض كنند و روند اين موضوع در قانون مشخص شده است و مي‌توانند اين كار را انجام دهند.

وي در مورد گرايش‌هاي نامزدهايي كه براي انتخابات نامزد شده‌اند و در اين عرصه حضور پيدا كرده‌اند، افزود: بحمدلله در اين عرصه شاهد حضور باشكوه كانديداها از سلايق و گرايش‌هاي مختلف بوديم و علي‌رغم محدوديتي كه به خاطر مدرك تحصيلي فوق ليسانس وجود داشت، مشاركت گسترده بود و در واقع ما شاهد افزايش 16 درصدي مشاركت در اين عرصه بوديم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
5
2
نباید مجددا افرادی که در این مرحله رد صلاحیت شده اند تایید میشدند مخصوصا علی مطهری
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۴۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
0
54
آقا تو رو خدا يكي توضيح بده، "مر قانون" يعني چي؟ ...
نظرات بینندگان