arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸

طلای جهانی در چنگال علیرضا کریمی

علیرضا کریمی پهلوان کشتی کشورمان امروز شنبه برای شکار مدال طلای رقابت‌های جهانی و اثبات شایستگی خود مقابل کشتی‌گیر آمریکایی صف آرایی می‌کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

علیرضا کریمی پهلوان کشتی کشورمان امروز شنبه برای شکار مدال طلای رقابت‌های جهانی و اثبات شایستگی خود مقابل کشتی‌گیر آمریکایی صف آرایی می‌کند.

به گزارش ایرنا، علیرضا کریمی کشتی‌گیر البرزی ۲ سال پیش در رقابت‌های قهرمانی۲۰۱۷ جهان در بوداپست مجارستان برای به رسمیت نشناختن رژیم غاصب اسرائیل از رویارویی با کشتی‌گیر رژیم صهیونیستی با قبول شکست مصلحتی مقابل «علیخان جبرائیل‌اف» حریف روسی، خودداری کرد و نتوانست به مدال دست یابد.

ورزشکار البرزی عضو تیم ملی کشتی جمهوری اسلامی ایران، در جریان رقابت‌های وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد زیر ۲۳ سال جهان که در سال ۲۰۱۷ در مجارستان برگزار شد، در مرحله نخست مقابل حریفی از روسیه شکست خورد و با توجه به فینالیست شدن حریفش راهی مرحله شانس دوباره شد، اما وجود رقیبی از رژیم صهیونیستی در این گروه سبب شد تا وی با قبول شکست مصلحتی مقابل حریف روسی خود از مصاف با ورزشکار رژیم صهیونیستی خودداری کند.

اما کریمی پس از ۲ سال انتظار و تمرینات سخت و نفس گیر، شب گذشته بار دیگر و در آوردگاه قهرمانی جهان این بار در کشور قزاقزستان در مقابل همان حریف روسی قرار گرفت و توانست ضمن شکست مقتدرانه این کشتیگیر به فینال وزن ۹۲ کیلوگرم این رقابتها راه یابد.

کریمی در این رقابت‌ها پس از استراحت در دور اول، در دور دوم این به مصاف گئورگی روبایف روسی و دارنده مدال نقره جوانان جهان رفت و با نتیجه ۱۲ بر یک پیروز و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

پهلوان ارزنده کشورمان در یک چهارم نهایی نیز با نتیجه ۱۲ بر ۲ لیوبومیرساگالیوک از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز با نتیجه ۱۰ بر صفر علیخان جبرائیل اف از روسیه را از پیش روی برداشت و به دیدار فینال راه یافت.

کشتی گیر البرزی عضو تیم ملی جمهوری اسلامی ایران پس از راهیابی به مرحله فینال رقابت های کشتی آزاد اظهار داشت: به لطف خدا و مددی که از امیر المومنین (ع) گرفته ام، تا اینجا توانسته ام به خوبی پیش بروم و تمامی تلاش خود را خواهم کرد تا قدم آخر را نیز محکم برداشته و مدال طلا را از آن خود کنم.

آزادکار وزن ۹۲ کیلوگرم کشورمان بعداز ظهر امروز شنبه سی ام شهریور ماه ساعت ۱۸ در دیداری سخت در برابر جی دن کاکس از آمریکا برای کسب مدال طلا جهان بر روی تشک می‌رود.

پیکارهای کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و کسب سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو روزهای ۲۸ تا ۳۱ شهریور ماه در شهر نورسلطان در کشور قزاقستان در حال برگزاری است.

کریمی متولد ۱۳۷۳ و ساکن شهرستان فردیس استان البرز است که افتخارات فراوانی برای این شهرستان ، استان و کشور به ارمغان آورده است.

نظرات بینندگان