arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۵۰۲۷۰۷
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۶ - ۳۱ شهريور ۱۳۹۸

کمیته اجرایی عملیات بازار باز در بانک مرکزی تشکیل شد

رییس کل بانک مرکزی طی حکمی با تعیین اعضای کمیته اجرایی عملیات بازار باز در بانک مرکزی، آغاز به کار این کمیته را ابلاغ کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 

رییس کل بانک مرکزی طی حکمی با تعیین اعضای کمیته اجرایی عملیات بازار باز در بانک مرکزی، آغاز به کار این کمیته را ابلاغ کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، دکتر همتی با عنایت به مصوبه یکهزار دویست و شصتمین جلسه مورخ ۱۳۹۸/۱/۲۷ شورای پول و اعتبار، آقایان دکتر محمد نادعلی، محمود نادری کزج، دکتر احمد گودرزی، دکتر‌ رضا بوستانی و دکتر هومن کرمی خرم آبادی را به عنوان اعضای کمیته اجرایی عملیات بازار باز در بانک مرکزی منصوب کرد. همچنین آقای دکتر محمد نادعلی به عنوان مسئول این کمیته تعیین شد.

بر اساس این حکم، تدوین و پیگیری سیاست پولی، رصد و پایش انتقال پولی، تدوین و پیگیری برنامه های اعلام موضع، برنامه ریزی و نظارت بر بازار بین بانکی، برنامه ریزی، نظارت و اجرای عملات بازار باز و پیشنهاد مقررات سیاست پولی و الگوی نظارت آن از جمله مهمترین وظایف کمیته اجرایی عملیات بازار باز محسوب می شود.

دکتر همتی از اعضای این کمیته خواسته است برای شروع عملیات بازار باز، ظرفیت حوزه فعلی بازار بین بانکی بانک مرکزی مورد استفاده قرار گیرد.

نظرات بینندگان